Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg slet MYE med kviser for noen år siden, og valgte dermed å gå til en hudpleier for å få fikset opp i dette. Jeg begynte på Obagi sin ClenziDerm serie, som seriøst forandret livet mitt. Huden min ble helt ny. Ingen kviser!! Denne serien består av en rens, toner og en slags krem - den fungerer ikke som en fuktighetskrem. Link til denne serien her.

De første to-tre ukene er det klart at huden min tørket ut totalt, den var knusktørr dagen lang og helt forferdelig. Rød, sår, grusom. Etterhvert "jevnet det seg ut", og huden min ble ganske normal. For ett år siden begynte huden min å bli skikkelig fet. Det går ikke mer enn 4-5 timer, men det kommer også an på om jeg holder meg i aktivitet eller om jeg bare sitter i ro. Er jeg aktiv kan det ikke ta mer enn 2 timer før huden min er blitt et rent oljefat..... Jeg bruker ClenziDerm serien enda, men er ikke ofte jeg bruker toneren, bare noen ganger. Rensen blir brukt morgen og kveld, samme gjelder kremen. Om jeg ikke bruker dette kommer kvisene MED EN GANG. Jeg slurvet med rensing og kremen i et par dager mens jeg var forkjølet, og herregud.. Småkviser overalt i panna (sånne som er under huden, på en måte) og litt på kinnene. Heldigvis ikke noe svære greier, men jeg merket godt at huden min reagerte på at jeg ikke brukte den lenger. Har skjedd flere ganger at jeg har droppet å rense huden et par dager og det har poppet frem kviser. Så jeg tør rett og slett ikke slutte å bruke dette.

Jeg bør ta meg en tur til hudpleier igjen men jeg er redd for at jeg blir satt på en helt ny serie, som gjør huden min verre igjen og så muligens bedre - men vil ikke prøve og feile mer, for jeg har ikke kviser lenger og det er så fantastisk deilig.. Eneste problemet nå er at huden er så fet. Jeg har brukt en fuktighetskrem fra Obagi tidligere, fikk nettopp påfyll av denne i posten og kommer til å bruke den morgen og kveld, men den gjør helt ærlig ikke så stor forskjell. Jeg merker forskjell så klart, om ikke hadde jeg ikke brukt den, men forskjellen er ikke noe drastisk. Jeg har også hatt en krukke med sånn "luksus krem" (gidder ikke finne link) men denne var ikke noe god i det hele tatt.

Med andre ord tror jeg det er mangel på fuktighet i huden, men samtidig blir huden enda verre av mer fuktighet - altså, huden blir fetere. MÅÅÅ jeg bytte serie, eller er det bare god fuktighetskrem som må til her? :( Bruker jeg ikke fuktighetskrem ender det ofte med at jeg tørker ut rundt munnen og nesa, altså blir knusktørr og flakete.. Har vell egentlig kombinasjonshud tror jeg men.

Anonymous poster hash: 71ba4...2db
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har forresten prøvd den andre serien også, bestående av en rens og en fuktighetskrem med blå etikett - denne ga meg kviser og gjorde ikke noe for huden min. Hjalp altså ikke. Normal To Dry system heter den..

Anonymous poster hash: 71ba4...2db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...