Chizue Skrevet 11. september 2014 #1 Skrevet 11. september 2014 Hei folkens. Først trodde jeg at jeg hadde blitt plaget med varig øresus. Men etter noen dager nå, så tror jeg ikke det er ørene mine det er galt med. Da dette bare skjer når jeg sitter i stua. Jeg har en høyfrekvent lyd som går først svakt ->sterkt før det dabber av til en svak suse lyd. Jeg TROR det kommer fra kjøleskapet men er ikke sikker, siden lyden er sterkere fra kjøkkenet enn andre plasser. Er jeg på soverommet eller på badet hører jeg ikke lyden. Men kan jo ikke sitte på soverommet hele dagen heller. Komiske er jo det at det er bare JEG som legger merke til den lyden, den er ivertfall veldig sjenerende for min del, er sånn type person at om jeg legger merke til klokka som tikker så blir den tikkelyden sittende fast.. Noen som kanskje har vært borti en slik høyfrekvent lyd? Og hva de eventuelt gjorde for å bli kvitt støyen?
Gjest Peanut Skrevet 11. september 2014 #2 Skrevet 11. september 2014 Dette kan ikke være av typen "The Hum"? http://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Hum http://www.thehum.info/
Chizue Skrevet 11. september 2014 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2014 Ville tro jeg hadde hørt det hele tiden og ikke bare i stua og kjøkkenet Er bare i min leilighet. Går jeg opp en etasje hører jeg ingenting Er en plass jeg hrøer detveldig godt og da står jeg faktisk i døra til kjøkkenet. Har ikke dør ,men har en gang i tiden vært det Av og til kan det nesten føles som om lyden slynges fra kjøkkenet til stua og "bouncer" tilbake Veldig irriterende, kan vel prøve å bytte ut kjøleskapet
Snøugla Skrevet 13. september 2014 #4 Skrevet 13. september 2014 hva med å prøve å slå av kjøleskapet først for å finne ut om det er der problemet ligger? 1
Chizue Skrevet 13. september 2014 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2014 Hei folkens. Nei prøvde å slå av kjøleskapet men lyden er der enda. Stefaren og moren min hører den ikke og mente det bare er meg.. Så jeg lånte hunden med meg hunden ned. Bikkja som alltid er rolig,var ekstremt urolig i stua mi og ble verre når jeg tok henne med til kjøkkenet hvor lyden er sterkest... Så når hunden legger merke til den lyden så må det jo være noe...Bare hva.. Jeg har ikke fått snakket med husverten enda..Da de er på ferie, men skal høre om de har en type lyd reppellent på huset Men merkelig at du bare hører det i min leilighet og ikke på resten av huset. For hunden er rolig i andre etasjen o_o
Snøugla Skrevet 13. september 2014 #6 Skrevet 13. september 2014 Sånne høyfrekvendte lyder er utrolig irriterende, men det er ikke alle som kan høre dem. Har du forsøkt å ta sikringen(e) til hele leiligheten? Om lyden forsvinner da, kan du prøve deg frem med å slå på en og en sikring.
Chizue Skrevet 13. september 2014 Forfatter #7 Skrevet 13. september 2014 Sånne høyfrekvendte lyder er utrolig irriterende, men det er ikke alle som kan høre dem. Har du forsøkt å ta sikringen(e) til hele leiligheten? Om lyden forsvinner da, kan du prøve deg frem med å slå på en og en sikring. Får prøve det i morgen (Jeg har ikke lys i gangen...Så må gjøre det på dagtid):D
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #8 Skrevet 13. september 2014 Anonymous poster hash: 2bcf9...314
AloeVera Skrevet 13. september 2014 #9 Skrevet 13. september 2014 Hører du lyden selv om du har på øreklokker eller stenger ut lyden aktivt?
Chizue Skrevet 13. september 2014 Forfatter #10 Skrevet 13. september 2014 Hører du lyden selv om du har på øreklokker eller stenger ut lyden aktivt? Den blir svakere, jeg føler den er ganske intens.. (Har ikke ordentlige øreklokker, men sånne billige til å høre musikk på) Jeg har fått øresus før, men dette er en helt annen lyd, den suser litt, akkurat som om volumet blir sterkere så,blir den svakere helt til det er stille i ett par sekunder før den starter opp igjen Kan stenge det ute med å høre på litt musikk Når stefaren min la merke til hvordan hunden ble i leiligheten så mistenker han at det er noen vifter som lager den lyden >.< Er ett veldig gammelt bygg egentlig, så jeg vet ikke men som sagt er bare plaget med lyden når jeg er på stua & kjøkkenet Soverommet legger jeg ikke merke til lyden
lurine Skrevet 13. september 2014 #11 Skrevet 13. september 2014 Sjekk om det kan være TV-en. Noen TV-er kan lage en slik lyd som ikke alle hører.
Chizue Skrevet 13. september 2014 Forfatter #12 Skrevet 13. september 2014 Sjekk om det kan være TV-en. Noen TV-er kan lage en slik lyd som ikke alle hører. Nei, jeg har ikke TV Dataen lager heller ikke lyden Nei jeg vet ikke..Om jeg ikke finner ut av det, så får jeg bare leve med det.. Men kan iallefall ikke skaffe meg en hund
LukaFrost Skrevet 13. september 2014 #13 Skrevet 13. september 2014 Jeg var plaga med en irriterende lyd i en periode. Det viste seg at det var strømledninga til en pc som var problemet. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #14 Skrevet 14. september 2014 Det er mange elektriske apparater som kan lage slike høyfrekvente lyder. Varmeovner, lamper og dimmere er ting jeg har opplevd det med. Anonymous poster hash: 3b97a...2ce
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #15 Skrevet 14. september 2014 Hva med luftvarmegjenvinning? Det er ofte i veggen og i diverse sluser i taket, hjemme hos oss ligger "hjertet" i en av veggene i kjøkkenet. Kanskje det er noe av det samme hos deg? Anonymous poster hash: e885f...d41
Chizue Skrevet 11. oktober 2014 Forfatter #16 Skrevet 11. oktober 2014 Hei folkens, beklager for veldig sent svar fra meg Har funnet ut hva det er for noe... Varmeovnen min på veggen er den som støyer Må ha gradene på 15*C eller 30*C da alt mellom lager støy.. Da er valget enten å ha det litt kjølig eller for varmt hjemme hos meg. Sparer strøm i allefall
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #17 Skrevet 11. oktober 2014 Du eier vel da to eller flere glass som står tett intil hverandre og klirrer? Enten i kjøkkenskapet eller i kjøleskapet? Anonymous poster hash: cafea...afa
Chizue Skrevet 11. oktober 2014 Forfatter #18 Skrevet 11. oktober 2014 Du eier vel da to eller flere glass som står tett intil hverandre og klirrer? Enten i kjøkkenskapet eller i kjøleskapet?Anonymous poster hash: cafea...afa Nei er varmeovnen som lager lyden, har testet det med å skru av, ned, opp varmen Kjøleskapet lager bare en...Helt annen lyd som ikke er i nærheten av den andre lyden Lyden kan nesten beskrives som flymotorer som starter opp, ikke buldringen men den høyfrekvente lyden som kommer imellom bråket, den susingen.. xD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå