Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har datet en hyggelig mann en stund, har mye til felles. Men etter en stund da det begynte å utvikle seg noe mellom oss, fortalte han meg at han er en mann som er fanget i en kvinnekropp. Jeg føler meg direkte lurt...

Anonymous poster hash: 253ad...6ea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ble vel ført bak lyset, sånn egentlig.. Spesielt hvis han fremdeles har helt jentekropp.

Det er trist fordi han gjorde det vel ikke direkte for å være slem med deg,men syns det ble sånt.
Han kan ikke noe for at han er transeksuell og du kan vel ingenting for at du er heterofil.. ..

Skrevet

Javel... er det "å lure deg" det at han forteller deg dette?

• Liker 2
Skrevet

Hehe lurt? Han/hun gjorde vel strengt tatt det motsatte når vedkommende fortalte deg der her :)

Syntes ikke den personen bør lastes for sine behov.

Skrevet

Dersom du dater en mann/kvinne noen uker/måneder, tenker at dette kan bli noe og så sier vedkommende "du, jeg har egentlig bare kledd meg ut jeg, for jeg er motsatt kjønn" så hadde du vel følt at vedkommende hadde lurt deg? For med mindre du er bisexuell så kan dere ikke ha et sexuelt forhold. Og da er jo hele datingen poengløs.

Ts ønsket å date en heterofil mann. Ikke en lesbisk kvinne i mannskropp.

Anonymous poster hash: 45b71...d3e

• Liker 3
Skrevet

Du ble vel ført bak lyset, sånn egentlig.. Spesielt hvis han fremdeles har helt jentekropp.

Det er trist fordi han gjorde det vel ikke direkte for å være slem med deg,men syns det ble sånt.

Han kan ikke noe for at han er transeksuell og du kan vel ingenting for at du er heterofil.. ..

En prosess der en mann føler han er "fanget" i en jentekropp og ønsker et kjønnskifte tar jo lang tid. Bør da denne personen holde seg unna alt som heter det motsatte kjønn i flere år? En person som skifter kjønn vil jo uansett aldri kunne bli 100% det andre kjønnet fysisk, men er jo dette 100% psykisk...

Det er jo selvfølgelig også en mulighet at denne personen ikke er interessert i å operere seg, eller kanskje ikke får lov... Mulig han burde ha fortalt dette tidligere, men det er veldig forståelig at han ikke går rundt med et skilt der dette står forklart ;)

• Liker 3
Skrevet

Nå vet ikke jeg noe om TS utover at hun liker menn, men om hun er hetrofil syntes jeg daten har lurt henne.

Om jeg ønsket å date en mann, ville jeg ikke datet en lesbisk kvinne i mannskropp.

• Liker 1
Skrevet (endret)

En prosess der en mann føler han er "fanget" i en jentekropp og ønsker et kjønnskifte tar jo lang tid. Bør da denne personen holde seg unna alt som heter det motsatte kjønn i flere år? En person som skifter kjønn vil jo uansett aldri kunne bli 100% det andre kjønnet fysisk, men er jo dette 100% psykisk...

Det er jo selvfølgelig også en mulighet at denne personen ikke er interessert i å operere seg, eller kanskje ikke får lov... Mulig han burde ha fortalt dette tidligere, men det er veldig forståelig at han ikke går rundt med et skilt der dette står forklart ;)

Svaret er nei.

Mitt spørsmål til deg er: skal en heterofil jente være sammen med enn mann med vagina på grunn av det?

Jeg hadde helt ærlig satset på åpenhet og for eksempel Gaysir, forøvrig vil jeg tro at kanskje 1% av jenter som virkelig er heterofile kunne tenkt seg en mann med vagina, så å prøve seg der er litt drøyt syns jeg. Man trenger ikke å unnskyld sin legning, enten man er homofil, transeksuell eller heterofil!

Helt ærlig er det åpenbart at de fleste hetero jenter kommer til å ha problem med det, så jeg hadde egentlig satset på andre tilnærmingsmåter.

Endret av Red-Ruby
  • Liker 1
Skrevet

Dersom du dater en mann/kvinne noen uker/måneder, tenker at dette kan bli noe og så sier vedkommende "du, jeg har egentlig bare kledd meg ut jeg, for jeg er motsatt kjønn" så hadde du vel følt at vedkommende hadde lurt deg? For med mindre du er bisexuell så kan dere ikke ha et sexuelt forhold. Og da er jo hele datingen poengløs.

Ts ønsket å date en heterofil mann. Ikke en lesbisk kvinne i mannskropp.

Anonymous poster hash: 45b71...d3e

Men dette var da ikke en lesbisk kvinne i en mannskropp! Tror du har lest innlegget helt feil... Dette var en mann, en som føler seg 100% som en mann, som er født med en kvinnekropp, og som meget sannsynlig vil foreta et fysisk kjønnskifte.

Jeg er helt enig i at man bør fortelle om en slik ting relativt raskt, kanskje et par uker etter at man har truffet noen.

• Liker 1
Skrevet

Om man virkelig er glad i den personen, så spiller det ingen rolle hvilket kjønn personen egentlig er født med.
Viktigste er å støtte personen om h*n ønsker operasjoner..
Og er det ett problem, så tenk at du og mange andre ikke klarte å se forbi denne lille detaljen.

Skrevet

Jeg har datet en hyggelig mann en stund, har mye til felles. Men etter en stund da det begynte å utvikle seg noe mellom oss, fortalte han meg at han er en mann som er fanget i en kvinnekropp. Jeg føler meg direkte lurt...

Anonymous poster hash: 253ad...6ea

Begynner navnet på C?

Anonymous poster hash: 3450a...c3f

Skrevet (endret)

Om man virkelig er glad i den personen, så spiller det ingen rolle hvilket kjønn personen egentlig er født med.

Og er det ett problem, så tenk at du og mange andre ikke klarte å se forbi denne lille detaljen.

Dette er tull.... Jeg hadde seriøst ikke brydd meg hvis jeg fant ut at mannen min egentlig var født som kvinne,men hvis han hadde kvinnedeler så er han jo ikke mannen min. Og jeg er dessverre født heterofil og tiltrekkes ikke vagina.

Syns bare det er litt slemt å vri det om til "hvis du virkelig er glad i noen"

Å være glad i noen er ikke alt.

Endret av Red-Ruby
  • Liker 2
Skrevet

Svaret er nei.

Mitt spørsmål til deg er: skal en heterofil jente være sammen med enn mann med vagina på grunn av det?

Jeg hadde helt ærlig satset på åpenhet og for eksempel Gaysir, forøvrig vil jeg tro at kanskje 1% av jenter som virkelig er heterofile kunne tenkt seg en slikk mann. Man trenger ikke å unnskyld sin legning, enten man er homofil, transeksuell eller heterofil!

Helt ærlig er det åpenbart at de fleste hetero jenter kommer til å ha problem med det, så jeg hadde egentlig satset på andre tilnærmingsmåter.

Hvorfor i all verden hadde du satset på Gaysir? Det ville da vært en veldig merkelig ting å gjøre.

Denne personen er ikke homofil, men heterofil.

Prøv, bare prøv å tenke deg selv situasjonen at du føler deg fullt og helt som en jente/kvinne, slik du gjør nå. Men du ble født med en guttekropp, noe du synes er grusomt. Du skjuler dette så godt du kan, prøver selvfølgelig å se mest mulig ut som en kvinne, egentlig veldig lik slik du ser ut nå. Du står kanskje i kø for å få tatt en kjønnskifte operasjon, men dette tar tid. Skulle du da tatt kontakt med homofile menn for dating? Det hadde jo vært helt sykt....

Jeg skjønner absolutt at dette ikke bare er en vanskelig situasjon for de det gjelder, men også for familie, venner og nye bekjente, men man kan ikke isolere seg helt og ikke delta i samfunnet pga dette. Forelskelse dukker gjerne opp uten at det er så planlagt, og klarer ikke en eventuell kjæreste å godta at ikke personen er 100% det riktige kjønn, må dette være greit. Men lurt er man jo ikke hvis man blir fortalt dette.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i all verden hadde du satset på Gaysir? Det ville da vært en veldig merkelig ting å gjøre.

Denne personen er ikke homofil, men heterofil.

Prøv, bare prøv å tenke deg selv situasjonen at du føler deg fullt og helt som en jente/kvinne, slik du gjør nå. Men du ble født med en guttekropp, noe du synes er grusomt. Du skjuler dette så godt du kan, prøver selvfølgelig å se mest mulig ut som en kvinne, egentlig veldig lik slik du ser ut nå. Du står kanskje i kø for å få tatt en kjønnskifte operasjon, men dette tar tid. Skulle du da tatt kontakt med homofile menn for dating? Det hadde jo vært helt sykt....

Jeg skjønner absolutt at dette ikke bare er en vanskelig situasjon for de det gjelder, men også for familie, venner og nye bekjente, men man kan ikke isolere seg helt og ikke delta i samfunnet pga dette. Forelskelse dukker gjerne opp uten at det er så planlagt, og klarer ikke en eventuell kjæreste å godta at ikke personen er 100% det riktige kjønn, må dette være greit. Men lurt er man jo ikke hvis man blir fortalt dette.

Denne personen er transeksuell med vagina! Slutt å late som han bare er vanlig mann i gata.

At du syns at gaysir er merkelig ting å satse på viser at du har lite kunnskap på område, for gaysir er også for transeksuelle.

Jeg føler med han,men det betyr ikke at jeg kan forandre min natur.

Du bruker langt tid på å forklare meg hvordan transeksuelle føler,og det forstår jeg,virkelig! Men hetrofile jenter og gutter har de samme følelsene. Du kan ikke like noe annet enn det du liker, sånn er det for både han og henne.

Skrevet

Denne personen er transeksuell med vagina! Slutt å late som han bare er vanlig mann i gata.

At du syns at gaysir er merkelig ting å satse på viser at du har lite kunnskap på område, for gaysir er også for transeksuelle.

Jeg føler med han,men det betyr ikke at jeg kan forandre min natur.

Du bruker langt tid på å forklare meg hvordan transeksuelle føler,og det forstår jeg,virkelig! Men hetrofile jenter og gutter har de samme følelsene. Du kan ikke like noe annet enn det du liker, sånn er det for både han og henne.

På gaysir finner man alt ja... men "Nefarian" har rett i at en transeksuell ikke er homofil, og han vil ikke tenne på menn som tenner på menn.

Er det kanskje transvesitter du mener?

Skrevet (endret)

På gaysir finner man alt ja... men "Nefarian" har rett i at en transeksuell ikke er homofil, og han vil ikke tenne på menn som tenner på menn.

Er det kanskje transvesitter du mener?

Jeg har da aldri definert han som homofil eller lesbisk,men kalt han transeksuell, vet ikke om transvesitter er korrekt? hva er forskjellen egentlig? prøvde å google det,men kom ikke frem til noe.

Uansett hvordan man snur på det,så er han ikke 100% mann enda, og han blir tiltrukket av kvinner på samme måten som ts blir tiltrukket av menn,så jeg forstår ikke hvorfor det skal være mer forståelse for han enn for henne.

fant denne da:

http://www.ftpn.no/forum/forum_posts.asp?TID=15

Så jeg tror at jeg har brukt begrepet riktig?

Endret av Red-Ruby
Skrevet

Helt klart, men det er forskjell på å være venn og å være potensiell kjæreste. Med tanke på hvor lite fungerende peniser som blir skapt ved bytte fra kvinne til mann så sier det seg selv at de færreste damer vil like det. Ikke kan de få barn, ikke kan de ha sex like enkelt som alle andre, han må gå på hormoner resten av livet osv.

Det med barn er kanskje det viktigste punktet å fortelle noen i bli kjent-fasen. Jeg forventer at en mann jeg begynner å snakke med for å kunne date informerer rimelig raskt at han ikke vil ha barn hvis det ikke er noe annet som tilsier det. Ønsker ikke å kaste bort tiden på noen jeg ikke har blitt forelsket i enda.

Anonymous poster hash: 2ac74...10f

Skrevet

Helt klart, men det er forskjell på å være venn og å være potensiell kjæreste. Med tanke på hvor lite fungerende peniser som blir skapt ved bytte fra kvinne til mann så sier det seg selv at de færreste damer vil like det. Ikke kan de få barn, ikke kan de ha sex like enkelt som alle andre, han må gå på hormoner resten av livet osv.

Det med barn er kanskje det viktigste punktet å fortelle noen i bli kjent-fasen. Jeg forventer at en mann jeg begynner å snakke med for å kunne date informerer rimelig raskt at han ikke vil ha barn hvis det ikke er noe annet som tilsier det. Ønsker ikke å kaste bort tiden på noen jeg ikke har blitt forelsket i enda.

Anonymous poster hash: 2ac74...10f

Anonymous poster hash: f69fb...25e

Skrevet

Å være transkjønnet er ikke å være lesbisk kvinne i mannskropp.

Og å være transkjønnet er ikke en legning. Hetrofili er en legning. Homifil er en legning. Transkjønnet er en identitet. Dvs at den som er transkjønnet kan både være hetro, homo, bi, pan, dendrofil eller hva slags rare benevnelser som finnes er ute.

En annen ting er at det er mange fler jenter som vil være sammen med en FTM person ute i den virkelige verden enn inne på forum. Selv hetrofile jenter som aldri har så mye som datet, hatt sex med eller vært forelsket i jenter. Folk er forskjellig. Noen klarer å se forbi dette, andre ikke.

Men jeg er veldig tilhenger av å være åpen om ting. Selv sier jeg i fra om det lenge før vi kommer så langt som datingsfasen, og enda er på bli-kjent fasen. Så får de velge om de ønsker å ville gå videre for å bli bedre kjent, eller om de vil trekke seg. Hittil har jeg enda ikke opplevd at noen har trukket seg. :) Jeg respekterer de som evt trekker seg, og selv om man gjør det, kan man vise at man har en litt høyere IQ enn å kalle folk for "lesbisk kvinne i mannskropp".

Anonymous poster hash: 1ab06...114
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...