Gå til innhold

Jeg ser ned på de som har lite penger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok en fagutdannelse og jobbet i lavtlønnsyrke lenge. Jeg fikk utbetalt ca 16.000 i måneden og sleit veldig økonomisk. Så etter fem år fikk jeg nok og begynte å studere på UIO. Tok to bachelorgrader og en master på fem år. Ved siden av dette jobbet jeg i to jobber, ca 80% i snitt. Etter utdannelsen fikk jeg en godt betalt jobb. Har nå god økonomi og kjøper meg det jeg vil. Problemet mitt er at jeg nå ser ned på andre som ikke har god økonomi. Tenker at de bor i Norge og alle kan komme seg i en god økonomisk situasjon dersom de har lyst og er villig til å jobbe for dette. Når jeg klarte det så kan jo alle andre også klare dette. Hva synes dere?

Anonymous poster hash: f9cd8...54a
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler akkurat det samme som deg, men jeg har bare en fagskoleutdannelse. Jeg har hatt gullhår i baken å håver inn rett under millionen i året. Jeg kan tjene mere om jeg vil, men jeg gidder iokke jobbe utover mine 35 timer i uka. Kan jeg så kan alle.

Anonymous poster hash: f10f4...ce3
  • Liker 1
Skrevet

Så gøy at flere tenker det samme som meg!

Skrevet

Jeg synes at du tydeligvis ikke ble spesielt smartere av å ta to bachelorgrader og en master for i din analyse så bør alle være i stand til å studere og ha to jobber samtidig. Selv de som har en livssituasjon som er den rake motsetningen til hva din tydeligvis var og selv de som desverre ikke fikk beholde helsen til de ble gamle. For du klarte det jo!

Anonymous poster hash: 899a7...13d
  • Liker 18
Skrevet

Jeg tok en fagutdannelse og jobbet i lavtlønnsyrke lenge. Jeg fikk utbetalt ca 16.000 i måneden og sleit veldig økonomisk. Så etter fem år fikk jeg nok og begynte å studere på UIO. Tok to bachelorgrader og en master på fem år. Ved siden av dette jobbet jeg i to jobber, ca 80% i snitt. Etter utdannelsen fikk jeg en godt betalt jobb. Har nå god økonomi og kjøper meg det jeg vil. Problemet mitt er at jeg nå ser ned på andre som ikke har god økonomi. Tenker at de bor i Norge og alle kan komme seg i en god økonomisk situasjon dersom de har lyst og er villig til å jobbe for dette. Når jeg klarte det så kan jo alle andre også klare dette. Hva synes dere?

At man vet aldri hva morgendagen bringer og at kanskje sitter du der og er blakk igjen.

• Liker 32
Skrevet

Føler akkurat det samme som deg, men jeg har bare en fagskoleutdannelse. Jeg har hatt gullhår i baken å håver inn rett under millionen i året. Jeg kan tjene mere om jeg vil, men jeg gidder iokke jobbe utover mine 35 timer i uka. Kan jeg så kan alle.

Anonymous poster hash: f10f4...ce3

Hva jobber du med?

Anonymous poster hash: a2932...9f9

Skrevet

Har nok ikke i nærheten av samme tankegang som deg. ;)

Jeg tjener i gjennomsnitt 15,000 i måneden, men jeg klarer helt fint å overleve og jeg er fornøyd med det. Selvfølgelig ville det vært supert å tjent mer, men foreløpig er det ikke nødvendig. Jeg ser absolutt ikke ned på meg selv og alle de andre som tjener lite bare fordi vi tjener lite. Jeg trives sånn som det er og da er jeg fornøyd. Jeg gjør en nyttig jobb for samfunnet og jeg tjener nok til å ha mat på bordet og tak over hodet.

Om man ønsker å tjene mer vet man jo hva man kan gjøre, og jeg tror de fleste som virkelig ønsker å tjene godt ville gjort noe med det også ;)

• Liker 8
Skrevet

Din snørrhovne blei.

Anonymous poster hash: a5754...a66
  • Liker 25
Skrevet

1: Jeg har vondt for å tro at du gjorde så mye på så kort tid, men i så fall: Bra for deg!

2: Alle er ikke født med de samme forutsetningene for å gjøre det bra på skolen.

3: Mange trives i de yrkene du ser ned på, og mange av disse yrkene er ekstremt viktige for samfunnet. Samfunnet hadde ikke fungert uten disse menneskene.

4: Utdannelsen(e?) dine har tydeligvis på ingen måte hatt en positiv innvirkning på personligheten din.

Anonymous poster hash: 72b9c...0fa

1. Jo da, det gjorde jeg. Hard jobbing, men holdt synet på premien.

2. Tviler på at jeg har bedre forutsettinger enn snittet.

3. De trives kanskje, men da kan de ikke klage over dårlig råd heller. De velger de selv i Norge.

4. Har jeg det, eller er det fakta? Jeg mener at hvis du har dårlig råd i Norge så har du deg selv å takke. Er det ikke riktig?

• Liker 1
Gjest BrienneOfTarth
Skrevet

Vel,vet du hva? Noen må faktisk ta disse jobbene,og kanskje mange faktisk liker jobben sin eller er fornøyd med å ha det slik.

Syns det blir litt vel snobbete når man ser ned på folk bare fordi de tjener mindre,og ikke forstår at ikke absolutt alle er som seg selv.

• Liker 19
Skrevet

Hvilket fagfelt tok du utdanning i på universitet?

Anonymous poster hash: bdc34...3c3
Skrevet

At man vet aldri hva morgendagen bringer og at kanskje sitter du der og er blakk igjen.

Nei da, har jo selvfølgelig forsikring. TS

• Liker 1
Skrevet

Tenker bare det må være trist å ha en slik tankegang. Du virker ikke videre smart til tross for høy utdanning heller. Har det slått deg at noen faktisk må gjøre "drittjobbene" med lav lønn også for at samfunnet skal fungere?

Fint for deg at du har penger til å kjøpe det du vil, bare synd det ikke er mulig å kjøpe bedre holdninger.

Og for å ha mitt på det rene, har det selv fint økonomisk, så er ikke et misunnelses utbrudd fra min side :)

• Liker 29
Skrevet

Du virker litt korttenkt. Det er ikke bare alltid opp til en selv å få en god jobb til tross for at en har fullført høyere studier som er yrkesrettet. Selv om man går på diverse kurs og praksisperioder via NAV, lærer å skrive en god søknad og får en liten fot innenfor en arbeidsplass er det slettes ikke så lett for alle å få seg en god jobb. :balltre:

Anonymous poster hash: 16a0b...5fd

• Liker 7
Skrevet

Har det noen gang slått deg at ingen har en garanti for å ikke bli langvarige syke eller bli rammet av noe som gjør til at man ikke kan jobbe mer og kanskje må leve på uføretrygd resten av livet? Jeg sier ikke at det skjer deg men det er mange som har hatt godt med penger og sett ned på folk med dårlig økonomi. Helt fram til det rammer enn selv..

• Liker 8
Skrevet

Hahahaha, jeg synes synd på deg,TS - som både måler din egen lykke og ting og samtidig ser ned på andre som kanskje ikke gjør det.

At du videreutdanna deg for å tjene så mye penger, hjalp ikke stort på personligheten din, dessverre.

Du skulle kanskje ha tatt et kurs eller to i medmenneskelighet og det å være ydmyk?

Jeg har også fagutdannelse - tjente ikke stort, men var veldig lykkelig med jobben min.

Etter noen år, ble kundemarkedet for mine tjenester for vanskelig - og jeg tok en annen jobb.

Skal ikke skryte på meg hverken bachelor eller tid ved UIO - men i 13 år tjente jeg rett oppunder millionen selv. Blei egentlig ikke noe lykkeligere av det. Kjøpte dyrt og fint hus, fett stereoanlegg, dyre reiser etc.

Fremdeles ikke lykkelig.

Ikke alle er som deg - som skal måle sin egen og andres vellykkethet i penger og øre.

Nå er jeg passe "fattig" sauebonde - produserer min egen og din mat.

Fant en passe "fattig" altmulig-kar, som også er bonde. Cand.Pig er han, til og med.

Aldri hatt det bedre.

• Liker 26
Skrevet

Du virker litt korttenkt. Det er ikke bare alltid opp til en selv å få en god jobb til tross for at en har fullført høyere studier som er yrkesrettet. Selv om man går på diverse kurs og praksisperioder via NAV, lærer å skrive en god søknad og får en liten fot innenfor en arbeidsplass er det slettes ikke så lett for alle å få seg en god jobb. :balltre:

Anonymous poster hash: 16a0b...5fd

Det er du som er korttenkt hvis du tar en utdanning som du ikke får jobb med. Dette må du jo sjekke først.

• Liker 1
Skrevet

1. Jo da, det gjorde jeg. Hard jobbing, men holdt synet på premien.

2. Tviler på at jeg har bedre forutsettinger enn snittet.

3. De trives kanskje, men da kan de ikke klage over dårlig råd heller. De velger de selv i Norge.

4. Har jeg det, eller er det fakta? Jeg mener at hvis du har dårlig råd i Norge så har du deg selv å takke. Er det ikke riktig?

1. Har/hadde du barn,partner eller hadde du bare deg selv å tenke på?

2. Hvor store boutgifter hadde du?

3. Har du noen gang vært syk?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...