Gå til innhold

Tips mot senebetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ulltråder!? Hva... Hvordan skal det hjelpe? Ikke meningen å virke skeptisk, det hørtes bare innmari rart ut :P

Høres sært ut, men mange synes ull hjelper, spesielt de med gikt! :biggrin:

har hatt samme greia selv, drit vondt, og vondt lenge etterpå! jeg fikk veldig vondt i magen av voltaren, håper du slipper det, men det tok knekken på betennelsen! God bedring.

Skrevet

En naprapat er i samme gata som kiropraktiker, manuellterapaut, fysio osv. De er veldig gode på muskler, ledd, sener ol. De utreder og behandler. Man trenger ikke henvisning.

Anonymous poster hash: b13e0...145

Ja, litt som en blanding av kiropraktor og fysioterapaut, men bruker veldig mye triggerpunkt.

Anonymous poster hash: 657ee...c2d

Åja! Takk for svar! :D Men det er sikkert veldig dyrt da eller? Jaja, om det kan fikse armene er det vel verdt det :)

Det var jeg også...men nå bruker jeg ikke noe annet.

Høres merkelig ut, men det skader jo ikke å prøve! Takk for tips hvertfall! :)

Hvis senebetennelsen har vært der lenge så kan muligens trykkbølgebehandling være til hjelp? Har prøvd det selv mot tennisalbue og det virket på den. Ble tipset om det av legen min, men hadde også lest om det på nett og var innstilt på å spørre legen om det kunne være en løsning. Heldigvis anbefalte han det før jeg kom så langt som til å spørre.

Er imidlertid usikker på hvor egnet det er for senebetennelse (les siden jeg linker til og bedøm selv), men kan være greit å spørre lege/fysioterapeut om det hvis de ikke selv foreslår det.

Takk for link, skal klikke meg inn der og lese litt nå! Høres interessant ut!

Høres sært ut, men mange synes ull hjelper, spesielt de med gikt! :biggrin:

har hatt samme greia selv, drit vondt, og vondt lenge etterpå! jeg fikk veldig vondt i magen av voltaren, håper du slipper det, men det tok knekken på betennelsen! God bedring.

Ja, det skader jo ikke å prøve! :D

Jeg fikk ikke noe mageproblemer sist gang, så jeg krysser fingrene for at det går bra nå også :) Takk skal du ha!

Skrevet

Om den nylig har oppstått- kjøl ned, kalde omslag, unngå belastning. Om den har blitt kronisk kan den være vanskelig å bli kvitt. Det som skjer når man går med en betennelse over tid, er at kroppen endret fokus. Den slutter å jobbe aktivt med å kvitte seg med betennelsen. Behandlingen da blir ofte å trigge betennelsen. Det er ofte veldig vondt, så kan lønne seg å gå til en naprapat/ massasjeterapeut :-) terapeuten vil da jobbe med tverrrefleksjoner på det betente området, slik at det blir rødt og hovent (kroppen vil da fokusere på betennelsen igjen). Følger opp med behandling 2-3 dager i uken samtidig som man unngår belastning og kjøler ned utenom behandlinger.

Angående betennelsesdempende: faren her er at smerten vil bli mindre/borte og du dermed vil overbetalste noe som gjør at det varer lengre. Klarer du deg uten, så prøv det først :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...