bippo Skrevet 11. september 2014 #1 Skrevet 11. september 2014 Hei! Jeg har fått voldsom senebetennelse i begge armer, fra fingertuppene og opp til skuldrene, og er omtrent handicappet. Har bestilt time hos lege, og får forhåpentligvis resept på noe betennelsesdempende, men frem til det; er det noen som har noen råd og tips til noe som kanskje kan funke litt? Det er så vondt at jeg er omtrent på gråten, og det er ikke sånn at jeg bare kan la være å bruke armene heller. Krysser fingrene for at noen av dere har noen råd, på forhånd takk for svar
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #2 Skrevet 11. september 2014 Kanskje prøve å bruke støttebandasje eller noe? Anonymous poster hash: 35746...36e Anonymous poster hash: 35746...36e
bippo Skrevet 11. september 2014 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2014 Har prøvd det, og det hjelper mtp at jeg ikke beveger armene så mye + blir mer bevisst på hvordan jeg bruker dem, men etter en dag med det på så har jeg enda vondere enn det utgangspunktet var.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #4 Skrevet 11. september 2014 Har kronisk "musesyke" i venstre arm. Bruker varme omslag, tigerbalsam og polarkrem (kjølekrem) litt etter hvordan dagen er. Hjelper jo litt, men som sagt er kronisk så slipper ikke unna Anonymous poster hash: 44e0f...fa9
bippo Skrevet 11. september 2014 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2014 Får man tak i polarkrem på apoteket? Dumt å høre at du har det kronisk, det må være utrolig slitsomt
Chizue Skrevet 11. september 2014 #6 Skrevet 11. september 2014 Har du badekar? Om du har det, så tar du ett varmt bad, om ikke bruk varme omslag. Dra på apoteket å få betennelsedempende smertestillende,forklar dem at du har senebetennelse og har ikke fått legetime enda Jeg har hatt kraftig senebetennelse i begge skuldrene, så første omgang fikk jeg bare beskjed om å slappe av, evt få en sykemelding. Men ville ikke ha sykemelding, så skuldrene endte opp med å bli verre, endte opp med å få kortisonsprøyte og sykemelding i nesten 1 mnd... O_o *mest fordi jeg ikke ville slappe av!*
bippo Skrevet 11. september 2014 Forfatter #7 Skrevet 11. september 2014 Kan ta meg en dusj etterpå, håper det funker, takk for tips Ja, skal ta meg en tur på apoteket i morgen. Har tidligere hatt mye senebetennelse, og var sykmeldt i 5 mnd eller noe (hadde en jobb det jeg brukte armene ekstremt mye, og jeg jobbet veldig lenge før jeg gikk til legen), men sluttet i jobben og så gikk det over etter hvert. Nå vet jeg ikke hva jeg har fått det av engang, det har bare kommet Så jeg vet ikke hva jeg skal slutte med for å få det til å gå bort.
Chizue Skrevet 11. september 2014 #8 Skrevet 11. september 2014 Kan ta meg en dusj etterpå, håper det funker, takk for tips Ja, skal ta meg en tur på apoteket i morgen. Har tidligere hatt mye senebetennelse, og var sykmeldt i 5 mnd eller noe (hadde en jobb det jeg brukte armene ekstremt mye, og jeg jobbet veldig lenge før jeg gikk til legen), men sluttet i jobben og så gikk det over etter hvert. Nå vet jeg ikke hva jeg har fått det av engang, det har bare kommet Så jeg vet ikke hva jeg skal slutte med for å få det til å gå bort. Huff god bedring
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #10 Skrevet 11. september 2014 Når du har så vondt, må du jo kunne få en akutt/hastetime hos legen? Har hatt god nytte av laserbehandling hos fysioterapeut, kombinert med Zon gel. Den er både smertestillende og betennelsesdempende. Anonymous poster hash: 10518...c31
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #11 Skrevet 12. september 2014 Jeg har slitet med mye senebetennelser i armene, har gått på mange kurer og sykemeldinger. Det blir bra der og da, men kommer tilbake. Så fikk jeg tips om naprapat (eller noen som gjør noe av det samme). Da viste det seg at musklene i armene mine er veldig anspente, og dette ga med senebetennelser igjen og igjen. Når de ble løst opp ble også problemet borte. Dette var ikke legen inne på engang. Anonymous poster hash: b13e0...145 1
Gjest stian86 Skrevet 12. september 2014 #12 Skrevet 12. september 2014 Håper du har mer flaks enn meg. Har gått siden desember i fjor. Prøvd det meste fra kortison til laser, kortbølge ,scanlab nåler og opptrening slappe av. Is kulde os . Så mitt råd til deg er manuellterapaut. Nettopp begynt der og gått i 2 uker. Men aldri fått så god sjekk os . Så blir spennden og se. En manuell terapaut er bdre og gå til for de kan gjøre mer enn en fysioterapi.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #13 Skrevet 12. september 2014 Naprapat-time. Gjør vondt, men hjelper utrolig mye. Anonymous poster hash: 657ee...c2d 1
bippo Skrevet 12. september 2014 Forfatter #14 Skrevet 12. september 2014 Når du har så vondt, må du jo kunne få en akutt/hastetime hos legen? Har hatt god nytte av laserbehandling hos fysioterapeut, kombinert med Zon gel. Den er både smertestillende og betennelsesdempende.Anonymous poster hash: 10518...c31 Ja, fikk vært hos legen i dag, og fikk resept på Voltaren. Har ikke så mye håp om at det funker egentlig, da det ikke gjorde det sist. Men får bare krysse fingrene. Takk for tips Jeg har slitet med mye senebetennelser i armene, har gått på mange kurer og sykemeldinger. Det blir bra der og da, men kommer tilbake. Så fikk jeg tips om naprapat (eller noen som gjør noe av det samme). Da viste det seg at musklene i armene mine er veldig anspente, og dette ga med senebetennelser igjen og igjen. Når de ble løst opp ble også problemet borte. Dette var ikke legen inne på engang. Anonymous poster hash: b13e0...145 Hva er egentlig naprapat? Kan sikkert google det, men er jo kjekt å spørre noen som har vært hos en Takk for tips hvertfall, skal sjekke det ut om det ikke går over. Håper du har mer flaks enn meg. Har gått siden desember i fjor. Prøvd det meste fra kortison til laser, kortbølge ,scanlab nåler og opptrening slappe av. Is kulde os . Så mitt råd til deg er manuellterapaut. Nettopp begynt der og gått i 2 uker. Men aldri fått så god sjekk os . Så blir spennden og se. En manuell terapaut er bdre og gå til for de kan gjøre mer enn en fysioterapi. Uff, det er vondt å ha det så lenge! Lykke til videre, håper det funker for deg. Om det ikke funker med voltaren nå, så skal jeg sjekke det ut. Naprapat-time. Gjør vondt, men hjelper utrolig mye. Anonymous poster hash: 657ee...c2d Takk for tips Skal sjekke det ut om ikke medisinene funker.
Susa Skrevet 12. september 2014 #15 Skrevet 12. september 2014 Eneste som hjelper meg er ulltråder. Knyte ulltråd rundt håndleddene, må være ekte ull da. Lo meg omtrent ihjel da jeg ble fortalt dette første gangen, men nå bruker jeg ikke annet. Og så ville jeg begynt behandling hos naprapat.(
bippo Skrevet 12. september 2014 Forfatter #16 Skrevet 12. september 2014 Eneste som hjelper meg er ulltråder. Knyte ulltråd rundt håndleddene, må være ekte ull da. Lo meg omtrent ihjel da jeg ble fortalt dette første gangen, men nå bruker jeg ikke annet. Og så ville jeg begynt behandling hos naprapat.( Ulltråder!? Hva... Hvordan skal det hjelpe? Ikke meningen å virke skeptisk, det hørtes bare innmari rart ut
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #17 Skrevet 12. september 2014 En naprapat er i samme gata som kiropraktiker, manuellterapaut, fysio osv. De er veldig gode på muskler, ledd, sener ol. De utreder og behandler. Man trenger ikke henvisning. Anonymous poster hash: b13e0...145
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #18 Skrevet 12. september 2014 En naprapat er i samme gata som kiropraktiker, manuellterapaut, fysio osv. De er veldig gode på muskler, ledd, sener ol. De utreder og behandler. Man trenger ikke henvisning. Anonymous poster hash: b13e0...145 Ja, litt som en blanding av kiropraktor og fysioterapaut, men bruker veldig mye triggerpunkt. Anonymous poster hash: 657ee...c2d
Susa Skrevet 12. september 2014 #19 Skrevet 12. september 2014 Ulltråder!? Hva... Hvordan skal det hjelpe? Ikke meningen å virke skeptisk, det hørtes bare innmari rart ut Det var jeg også...men nå bruker jeg ikke noe annet.
Cata Skrevet 12. september 2014 #20 Skrevet 12. september 2014 Hvis senebetennelsen har vært der lenge så kan muligens trykkbølgebehandling være til hjelp? Har prøvd det selv mot tennisalbue og det virket på den. Ble tipset om det av legen min, men hadde også lest om det på nett og var innstilt på å spørre legen om det kunne være en løsning. Heldigvis anbefalte han det før jeg kom så langt som til å spørre. Er imidlertid usikker på hvor egnet det er for senebetennelse (les siden jeg linker til og bedøm selv), men kan være greit å spørre lege/fysioterapeut om det hvis de ikke selv foreslår det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå