Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Flaggermus på soverommet! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt på nettbrettet på rommet, så over meg og en flaggermus fløy rundt over meg. Løp ut av rommet og stengte døren.

Men gikk inn igjen for å fange den, men har ikke sjans til å finne den igjen. Leita overalt, men er mye rot og kriker og kroker der, så er veldig vanskelig å finne.

Hva gjør jeg? Noen måte å lokke den frem på? Er den farlig? Merker vel om den biter, men er den farlig å ta på?

Takk for svar :)

Anonymous poster hash: b97b4...d68

Skrevet

IKKE TA I DEN UTEN HANDSKER! Det er en seriøs advarsel. Jeg har hatt flaggermus i hus en gang, den tok jeg ikke i uten tjukke handsker. Noe som var lurt, den beit og beit og beit, selv om jeg bare prøvde å ta den ut. Og DET skriket! Den skriker helt grusomt når du tar i den (nei, jeg tok ikke hardt i den).

Så husk på - IKKE TA I DEN MED BARE HENDENE! Hvorfor ikke? Full i sykdommer og farlige ting. Biter den deg så er det rett på legevakten og få rabiessprøyte, stivkrampsprøyte og en rekke andre ting. No kidding...

Husker du på det? Handsker? Fikk du med deg det?

De er flinke til å gjemme seg for øvrig. Men før eller siden dukker den opp.

Anonymous poster hash: b76e2...28d
  • Liker 1
Skrevet

IKKE TA I DEN UTEN HANDSKER! Det er en seriøs advarsel. Jeg har hatt flaggermus i hus en gang, den tok jeg ikke i uten tjukke handsker. Noe som var lurt, den beit og beit og beit, selv om jeg bare prøvde å ta den ut. Og DET skriket! Den skriker helt grusomt når du tar i den (nei, jeg tok ikke hardt i den). Så husk på - IKKE TA I DEN MED BARE HENDENE! Hvorfor ikke? Full i sykdommer og farlige ting. Biter den deg så er det rett på legevakten og få rabiessprøyte, stivkrampsprøyte og en rekke andre ting. No kidding... Husker du på det? Handsker? Fikk du med deg det? De er flinke til å gjemme seg for øvrig. Men før eller siden dukker den opp. Anonymous poster hash: b76e2...28d

Ingen fare, jeg tenkte å dytte på den med en pinne :)

Hadde på vinterhansker. Men er det farlig å ta på steder den har ligget? F.eks. Hvis den er i klesskapet, er det farlig å ta der den lå?

Håper det, ubehagelig å ikke vite hvor den er.

Hilsen TS

Skrevet

Ingen fare, jeg tenkte å dytte på den med en pinne :)

Hadde på vinterhansker. Men er det farlig å ta på steder den har ligget? F.eks. Hvis den er i klesskapet, er det farlig å ta der den lå?

Håper det, ubehagelig å ikke vite hvor den er.

Hilsen TS

Det er først og fremst munnen som er farlig. Ikke hvor den har vært. Det er derfor jeg sier at du må ha respekt for den, for hvis den biter deg må du love meg at du ringer 113 med en gang og sier i fra. Ikke vent! Du trenger ikke ambulanse, men de finner i så fall ut av hvor du kan få de sprøyter du trenger.

Og ja, jeg er fortsatt helt og fullt seriøs. Her er en liten historie om en jente som ble bitt av en søt og nusselig flaggermus - https://www.youtube.com/watch?v=62lgWiuteao

Selvfølgelig, har den vært på tallerkner og annet så vask godt der den har vært. Men altså, som sagt, ha handsker på deg som den ikke får til å bite gjennom.

Jeg har aldri blitt bitt, men jeg vet hvor alvorlig og seriøst det er. Ellers har jeg et avslappet forhold til dyr :P Men flaggermus skal man ha respekt for.

Og nei, ikke pirke i den med en pinne. Ha respekt nok til at du tar tak i den og sliper ut den ute. Ikke kast ut den, ta tak i den med handsker og hold i den til du er ute, da slipper du taket om den så den selv kan flakse av gårde fra hendene dine. Ikke kast den, ikke legg den på bakken (den trenger å ha noe å hoppe fra for å kunne flakse avgårde, det er ikke en fugl).

Det er en utrolig opplevelse å se den fly avgårde, fri igjen! :)

Men som sagt, pass på så du har handsker den ikke biter gjennom.

• Liker 2
Skrevet

Lås soveromsdøren fra utsiden, sov på stua, og ring etter hjelp i morgen...

Seriøst, flaggermus er noe av det ekleste jeg vet om!

(fortsatt traumatisert etter at en flaggermus fløy rett inn i håret mitt og satte seg fast da jeg var på Samos som tenåring).

Skrevet

Det er først og fremst munnen som er farlig. Ikke hvor den har vært. Det er derfor jeg sier at du må ha respekt for den, for hvis den biter deg må du love meg at du ringer 113 med en gang og sier i fra. Ikke vent! Du trenger ikke ambulanse, men de finner i så fall ut av hvor du kan få de sprøyter du trenger.Og ja, jeg er fortsatt helt og fullt seriøs. Her er en liten historie om en jente som ble bitt av en søt og nusselig flaggermus - https://www.youtube.com/watch?v=62lgWiuteao Selvfølgelig, har den vært på tallerkner og annet så vask godt der den har vært. Men altså, som sagt, ha handsker på deg som den ikke får til å bite gjennom. Jeg har aldri blitt bitt, men jeg vet hvor alvorlig og seriøst det er. Ellers har jeg et avslappet forhold til dyr :P Men flaggermus skal man ha respekt for. Og nei, ikke pirke i den med en pinne. Ha respekt nok til at du tar tak i den og sliper ut den ute. Ikke kast ut den, ta tak i den med handsker og hold i den til du er ute, da slipper du taket om den så den selv kan flakse av gårde fra hendene dine. Ikke kast den, ikke legg den på bakken (den trenger å ha noe å hoppe fra for å kunne flakse avgårde, det er ikke en fugl). Det er en utrolig opplevelse å se den fly avgårde, fri igjen! :) Men som sagt, pass på så du har handsker den ikke biter gjennom. Anonymous poster hash: b76e2...28d

(fortsatt traumatisert etter at en flaggermus fløy rett inn i håret mitt og satte seg fast da jeg var på Samos som tenåring).

Takk for svar!

Men den er tatt hånd om, borte nå :)

Hilsen ts

Skrevet

Takk for svar!

Men den er tatt hånd om, borte nå :)

Hilsen ts

Hvordan da? Hva skjedde? Du/dere (?) var vel snill med den??

Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Wææ, skjønner jeg veldig godt :sjokkert:

Godt du fikk den bort, TS :)

• Liker 2
Skrevet

Hva skjedde med flaggermusen?

Anonymous poster hash: b3bd2...f9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...