Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en tur til stranda i dag (som endte med punktering og masse stress) vurdere jeg sterkt å anskaffe meg en sykkelvogn.

Som regel når vi er ute å sykler har jeg to-åringen i sete og sekk på ryggen og det blir trangt for han å snu på hode kommer borti sekken sånn at jeg kommer i ubalanse.

Tenkt derfor at en sykkelvogn kunne være tingen med plass til en toåring + bagasje. Er det noen som har erfaring, hva er bra merke? hvilken pris? Har sett de selger en på Europris til 999 kr, noen som har tatt sjansen på en sånn?( er generelt skeptisk til Europris-produkter)

hilsen BritElin

Skrevet

Har ikke sykkelvogn, men husker at det ble testet i Dagbladets Magasinet (lørdag eller søndag) for ca. 1 måned siden.

Skrevet

Jeg har en sykkelvogn, som jeg er kjempefornøyd med! :P

Vet ikke om det er merket, men det står "GT ride 'n stride" på den. Kostet 2900 kr.

Jeg så også på billigere modeller, men fant ut at hvis jeg først skal ha sykkelvogn, vil jeg ha en som er så enkel og god i bruk at jeg faktisk gidder å bruke den. Og da betaler jeg heller litt mer for å få det.

Jeg vet ikke hvordan Europrisvogna er, men må innrømme at jeg også hadde vært litt skeptisk.

Det som er viktig å tenke på er:

Er det beskyttelsesstenger forran hjulene? Dette er viktig, så man ikke rissikerer å få en bråstopp, fordi man har feilberegnet og hjulet blir hengende fast i et tre e.l.

Vekta på vogna. Har mye å si for at du skal orke å dra rundt på den.

Størrelsen på hjulene. Har også veldig mye å si for hvor tungt det er å dra vogna. Ei vogn med små hjul ruller dårlig og føles mye tyngre.

Hvor stor plass det er inni. Både til barn, og til bagasje. Spesielt størrelsen på "bagasjerommet" varierer en del.

Vår sykkelvogn har også et håndtak som gjør at den kan hektes av sykkelen og brukes som "vanlig vogn". Det er veldig praktisk hvis man f.eks har et sovende barn man ikke vil vekke, eller først skal sykle og så gå et stykke som er litt langt for de minste.

Som sagt er vi veldig fornøyd med vår. :) Den er forbausende lett å sykle med, det er egentlig nesten bare i oppoverbakkene at man merker at den henger på.

(Og vi kjører ofte rundt med en 4 åring, en minigris + varer i bagasjerommet).

Håper du finner en du blir fornøyd med. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...