AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #1 Skrevet 11. september 2014 Har chattet sammen på Sukker i noen uker. Alt gikk fint og han virket seriøs. Sa han kunne legge meg til på FB men han gjorde det aldri. Vet han har profil der da jeg letet ham opp... Hva kan grunnen være til at han ikke vil legge meg til? :/ Vi skrev til hverandre nesten daglig.. Anonymous poster hash: 78cb9...605
Sapientia Skrevet 11. september 2014 #2 Skrevet 11. september 2014 Noen folk er nærmest litt paranoide når det kommer til FB, noen har bare sine aller nærmeste venner og omgangskrets på FB - du er nok ikke i den innerste sirkelen enda selv om dere har snakket en del. Det kan også være mange andre grunner, men det er de to jeg kom på akkurat nå i farta. Kjenner folk i begge kategorier selv.
Frk. Lolly Skrevet 11. september 2014 #3 Skrevet 11. september 2014 Noen bruker facebook utelukkende til familie og/eller nærmeste omgangskrets. Noen har et sidesprang og vil derfor ikke ha elskerinna på facebook. Noen bruker facebook så lite at de ikke ser poenget i å legge til flere personer der. 2
Sola de Skrevet 11. september 2014 #4 Skrevet 11. september 2014 Jeg har kun nærmeste familie og venner på facebook. Kunne ikke falle meg inn å legge til folk jeg ikke har møtt. Dere har ikke møttes enda? 1
Sandie Skrevet 11. september 2014 #5 Skrevet 11. september 2014 Dette er typisk nordmenn..Livredde for å slippe andre innpå seg.Ikke rart vi har et sosialt handikap når vi kommer til andre land. Å legge noe til på et sosialt medium er for enkelte ensbetydende med at de skal flytte inn i huset ditt virker det som...Jeg legger til folk jeg møter på datingsider dersom jeg liker dem,og ønsker å bli bedre kjent. Innstillingene for privatliv gjør det såpass enkelt å skjule ting man vil skjule, at jeg ikke forstår hvorfor det skal være så skummelt. ts: han skjuler kanskje noe? 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #6 Skrevet 11. september 2014 Jeg legger ikke til hvem som helst på Face.. For en gang la jeg til en som jeg ikke kjenner så godt, men var så betatt av meg. Han skrev mye på veggen min om hvor pen jeg er, at han skulle ønske vi kunne møtes snart osv.... :o Pinlig. Jeg vil ikke at hvem som helst skriver hva som helst, som alle vennene mine kan se... Hvorfor ønsker du at dere skal være venner på Face? Holder det ikke å snakkes der dere snakkes nå, før det evt. blir noe mer? Anonymous poster hash: 0400f...2e3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #7 Skrevet 11. september 2014 Fordi han ikke er singel. Anonymous poster hash: 374d1...399 2
Frk. Lolly Skrevet 11. september 2014 #8 Skrevet 11. september 2014 Fordi han ikke er singel.Anonymous poster hash: 374d1...399 Hva vet vi egentlig om det? Det kan jo hende at sivilstatusen er synlig selv om de ikke er venner. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #9 Skrevet 11. september 2014 Dårlige erfaringer fra tidligere? Jeg har blitt skeptisk sjøl til å legge til folk på Facebook. Ei jeg traff på sukker en gang, begynte å kommentere veldig mye på veggen min så jeg blevlitt ukomfortabel med det. Og dette var før jeg hadde truffet henne. Venner spurte om jeg hadde fått meg kjæreste osv. Så etter det har jeg blitt litt mer tilbakeholden. Folk er forskjellige og bruker Facebook på forskjellige måter Anonymous poster hash: 29316...1c8
Erazor Skrevet 11. september 2014 #10 Skrevet 11. september 2014 Sukker og Facebook er to helt forskjellige verdener. På Sukker foregår kontakten mellom to personer, og det man sier og gjør vil (i alle fall stort sett) bli mellom disse to personene. På Facebook derimot, har man et større nettverk av mennesker fra forskjellige deler av ens liv. Når noen blir lagt til, vil dette være synlig for dette nettverket, og noen vil kanskje lure på hvem vedkommende som ble lagt til er. Det er forståelig at ikke alle ønsker å «offentliggjøre» hvem man flørter med. Siden dere ikke en gang har møttes, er det heller ikke noen som helst garanti for at dere vil ende opp i et forhold. Da vil man også kunne ende opp med å fjerne hverandre som venn i etterkant, noe som også kan bli synlig, spesielt hvis dere har noen felles venner eller om for eksempel aktivitet på veggen opphører plutselig. Jeg har full forståelse for at noen ønsker å holde Sukker og Facebook adskilt så lenge man ikke har møttes eller er i et forhold.
Atrix Skrevet 11. september 2014 #12 Skrevet 11. september 2014 Hva vet vi egentlig om det? Det kan jo hende at sivilstatusen er synlig selv om de ikke er venner. Tipper også at han ikke er singel. Han vil ikke risikere at dama/kona/samboeren mm finner ut at han har kontakt med andre damer. 1
Frk. Lolly Skrevet 11. september 2014 #13 Skrevet 11. september 2014 Tipper også at han ikke er singel. Han vil ikke risikere at dama/kona/samboeren mm finner ut at han har kontakt med andre damer. Hvorfor skal alltid alt dreie seg om utroskap her inne? Han skjuler telefonen, da er han utro. Ikke en gang en tanke om at han planlegger en hyggelig overraskelse til henne. Han jobber mer overtid=utro. Han har i alle fall ikke bestilt en ferie for dem.. Ts: Kan du se sivilstatusen hans?
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #14 Skrevet 11. september 2014 Hvorfor skal alltid alt dreie seg om utroskap her inne? Han skjuler telefonen, da er han utro. Ikke en gang en tanke om at han planlegger en hyggelig overraskelse til henne. Han jobber mer overtid=utro. Han har i alle fall ikke bestilt en ferie for dem.. Ts: Kan du se sivilstatusen hans? TS: Nei,profilen er ganske lukket.Kan bare se hvilke grupper han er med i. Ingegnting på veggen eller venneliste er synlig. Anonymous poster hash: 78cb9...605
Frk. Lolly Skrevet 11. september 2014 #15 Skrevet 11. september 2014 TS: Nei,profilen er ganske lukket.Kan bare se hvilke grupper han er med i. Ingegnting på veggen eller venneliste er synlig.Anonymous poster hash: 78cb9...605 Ok, over gjennomsnittslig lukket profil altså.. Da er jeg crazy nok til å gjøre litt undersøkelser om jeg trodde at han ikke hadde vært ærlig. Søk på adressen om du har den, da vil du få vite om det er noen andre som også bor på adressen. Om han studerer kan du prøve å finne ut om du kjenner noen på samme studie. Men for all del, om du ikke tror at han er uærlig ville jeg bare tatt det som at han ikke har alt og alle på facebook. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #16 Skrevet 11. september 2014 Ok, over gjennomsnittslig lukket profil altså.. Da er jeg crazy nok til å gjøre litt undersøkelser om jeg trodde at han ikke hadde vært ærlig. Søk på adressen om du har den, da vil du få vite om det er noen andre som også bor på adressen. Om han studerer kan du prøve å finne ut om du kjenner noen på samme studie. Men for all del, om du ikke tror at han er uærlig ville jeg bare tatt det som at han ikke har alt og alle på facebook. TS: Jeg er en snik og søkte opp adressen hans der han sier han kommer fra. Han er den eneste som står oppført på den adressen, men han sier han bor i en bestemt by det meste av tiden (samme by som jeg bor i). Der kom det ikke opp noen adresse på ham. Det stusset jeg litt på. Er ikke en som legger til alt og alle på FB. Men han virket veldig interessert, vi hadde hatt kontakt i 2-3 uker allerede og jeg synes det var på tide å skifte fora, for å senere kunne møtes. han har ikke foreslått noe møte men virket som sagt veldig keen. Anonymous poster hash: 78cb9...605
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #17 Skrevet 11. september 2014 2-3 uker er jo ikke akkurat lenge å ha kontakt da. Og mange vil ikke ha kreti og pleti på FBen sin. Guri så mye problemer FB skaper i forhold egentlig... Må være spacet å ha et så tett forhold til den sida egentlig. Anonymous poster hash: add24...f33 1
Frk. Lolly Skrevet 11. september 2014 #18 Skrevet 11. september 2014 TS: Jeg er en snik og søkte opp adressen hans der han sier han kommer fra. Han er den eneste som står oppført på den adressen, men han sier han bor i en bestemt by det meste av tiden (samme by som jeg bor i). Der kom det ikke opp noen adresse på ham. Det stusset jeg litt på. Er ikke en som legger til alt og alle på FB. Men han virket veldig interessert, vi hadde hatt kontakt i 2-3 uker allerede og jeg synes det var på tide å skifte fora, for å senere kunne møtes. han har ikke foreslått noe møte men virket som sagt veldig keen.Anonymous poster hash: 78cb9...605 Det meste av tiden? Er han pendler? Student? Syns det virker rart å formulere seg slik..
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #19 Skrevet 11. september 2014 Jeg ville aldri drømme om å legge til noen på facebook som jeg aldri har møtt. Det er et stor skår i gleden ved teknologisk utvikling at man blir paranoid når noen ikke vil legge deg til på facebook eller ikke følger deg på twitter. Det er alt for mye. Hvis dere fremdeles snakker sammen og har en god tone er det da ingen grunn til bekymring. Anonymous poster hash: fcb80...f12
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #20 Skrevet 11. september 2014 I all verden... De mest mistenksomme er gjerne de som ikke har rent mel i posen selv. Jeg ville syntes det virka fornuftig å ikke legge til hverandre på Facebook jeg. Folk jeg så vidt har hilst på, eller til og med ikke har snakket med noensinne, sender venneforespørsler til meg på Facebook. Sikkert fordi de er nysgjerrige osv. Men jeg bare ignorerer eller avviser. Mens mange andre har over 1000 "venner" der, for de godtar alle forespørsler, forstår ikke poenget.... Anonymous poster hash: 8b5ab...537 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå