AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #1 Del Skrevet 11. september 2014 Hei, Har de siste årene blitt mer og mer uklar i talen og sliter med at enhver person jeg snakker med sier "Hæ?" med svært jevne mellomrom. Blander mye ord, sliter med visse uttalelser o.l. Andre som har vært borti lignende problem og klart å forbedre seg? Vurderer å gå til logoped, men føler dette er et filleproblem som jeg ikke engang burde tenke over. Er dog redd for at jeg utvikler en større og større taleangst. Før slet jeg bare med presentasjoner foran klassen, etterhvert som jeg har blitt eldre er det nærmest angst for å si hei til noen, da enhver setning kan bli mislykket. Vet heller ikke hva som forårsaker det. Er som om jeg tenker forbi setningen jeg holder på å si, og så mikser neste setning inn i forrige. Tips til hva man kan gjøre? Anonymous poster hash: 8b33a...ef9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #2 Del Skrevet 11. september 2014 En paletedagog kan sikkert hjelpe i så fall. Anonymous poster hash: 7fe19...63c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #3 Del Skrevet 9. desember 2014 Hei, Har de siste årene blitt mer og mer uklar i talen og sliter med at enhver person jeg snakker med sier "Hæ?" med svært jevne mellomrom. Blander mye ord, sliter med visse uttalelser o.l. Andre som har vært borti lignende problem og klart å forbedre seg? Vurderer å gå til logoped, men føler dette er et filleproblem som jeg ikke engang burde tenke over. Er dog redd for at jeg utvikler en større og større taleangst. Før slet jeg bare med presentasjoner foran klassen, etterhvert som jeg har blitt eldre er det nærmest angst for å si hei til noen, da enhver setning kan bli mislykket. Vet heller ikke hva som forårsaker det. Er som om jeg tenker forbi setningen jeg holder på å si, og så mikser neste setning inn i forrige. Tips til hva man kan gjøre? Anonymous poster hash: 8b33a...ef9 Les litt her om løpsk tale http://www.statped.no/Tema/Sprak/Stamming-og-lopsk-tale-taleflytvansker-/Lopsk-tale/ Det kan være værd å kontakte en logoped ja... Anonymous poster hash: 4298b...886 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMHuser Skrevet 9. desember 2014 #4 Del Skrevet 9. desember 2014 Jeg har gått til logoped, men hos meg er det fordi jeg ble påkjørt og fikk slag samt blødning. Jeg har hatt stort utbytte av det, og merker virkelig at jeg ikke har hatt det på en stund! Gleder meg til å starte igjen Så det vil jeg absolutt anbefale deg, du får mye ut av det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå