AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #1 Skrevet 11. september 2014 Jeg har i løpet av mitt 26 år lange liv gjort så mye ting jeg virkelig angrer på! Jeg skjønner ikke hvordan jeg har tenkt og hva som feilte meg. Kanskje hadde jeg en slags personlighetsforstyrrelse? Det begynte på ungdomsskolen. Jeg skulket og gikk turer i skogen for at foreldrene mine skulle tro jeg var på skolen. Jeg løy mye og til alle. Hatt mange sex partenere bare på gøy (likte de ikke engang), gjort underlag på gamle jobben for over 40 000 kr og til slutt, jeg var utro med flere mot en mann jeg var forlovet med. Og han begynte å mishandle meg siden jeg var så horete. Skulle gått fra han for lenge siden. Av og til når jeg åpner kjeften så hadde det faktisk vært bedre om jeg ikke sa noe. Men nå er jeg blitt voksen. Jeg oppfører meg som normale mennesker og ser tilbake på fortiden med stor skrekk. Har så angst og dårlig samvittighet. At jeg behandlet enkelte som idioter. At jeg stjal osv. Jeg føler meg som en total mislykket person pga fortiden min. Jeg har vært så dum!! Anonymous poster hash: 04b86...d23
tussi84 Skrevet 11. september 2014 #2 Skrevet 11. september 2014 Vil ikke si at du er et dårlig menneske nå fordi du virker til å ha blitt vokst fra det som du sier og blitt voksen. Vi har alle gjort våre feil som vi angrer på. Jeg pleier å si det sånn.. om du angrer og lærer av feil du gjør så er du et bra menneske som vokser. All erfaring er lærerik også den dårlige. 2
Gjesten Skrevet 11. september 2014 #3 Skrevet 11. september 2014 Hvis du faktisk har endret atferd må du bare legge fortiden bak deg. Jobb med å være et godt menneske i fremtiden istedenfor å bekymre deg for at det gale du har gjort tidligere. 1
Gjest Coolaid Skrevet 11. september 2014 #4 Skrevet 11. september 2014 Jeg tror ikke du er et dårlig mennesker. Men kanskje du oppfører deg dårlig mot deg selv siden du ikke har tilgitt deg selv. Tilgi deg selv og gå videre. Det er ikke vits i å plage seg selv med gammel dritt som du ikke kan gjøre noe med. Det at du skriver her forteller meg at du er bra. Skriv ned alle syndene dine på en lapp. Når du er helt sikker på at du har bestemt deg for at du skal tilgi deg selv så brenner du lappen som et symbol på at du er ferdig med dette. Så har du tatt tilbake kontrollen. Det blir som mamma pleide å si: " I morgen kommer en ny dag med masssssse sol !"......
Gjest Malanthor Skrevet 11. september 2014 #5 Skrevet 11. september 2014 Hvis du ikke lenger oppfører deg dårlig er du ikke er dårlig menneske idag. Men det er fint mulig du har endel grums i fortiden din du bør gjøre noe med. -Type be om unnskyldning til enkelte osv. Det kan kanskje gjøre det lettere for deg og gå framover. Uavhengig av dette er det eneste som virkelig er viktig hvordan du oppfører deg framover. Vi kan ikke forandre fortiden vår, vi kan kun lære av den og ikke gjøre de samme feilene igjen.
Red-Ruby Skrevet 11. september 2014 #6 Skrevet 11. september 2014 Du har noe i din bakgrunn som er komplisert, noe som er i gråsonen og noe som er rett og slett galt. Men du er ikke den personen mer enn jeg er den 14 åringen jeg var engang som brukte altfor mye sminke og hatet alt og alle. Jeg klarer ikke å ta stilling for de valgene jeg tok når jeg var tenåring fordi jeg ikke er samme person, Av og til må man vite når man kan gi slipp på fortiden og det kommer etter at man har lært av den. Livet handler om akseptere ting som skjer og gi slipp på ting som har skjedd tror jeg. Det styrker din karakter ihvertfall! Fokuser mer på nåtiden enn fortiden du 1
WubWub Skrevet 11. september 2014 #7 Skrevet 11. september 2014 Ja du vet vel hva bibelen sier om horeri og utroskap? Nå åker det rett til helvete 1
Gjest brutal_mann Skrevet 11. september 2014 #8 Skrevet 11. september 2014 Du viser bare til fortid, mao, du var nok et menneske med en del dårlig egnskaper. Hva du er, det vet vi jo ikke. Når det er sagt så har jeg noen spørsmål. Hvorfor gjorde du som du gjorde? Når du i dag reflekterer over dine handlinger, så tyder det på at du er i en endringsprosess der du legger disse sidene av deg selv bak deg. (Dette kan ta flere år). Det tolker jeg som om at du nok ikke er en dårlig person. Har du snakket med noen om hvorfor du gjorde som du gjorde? Har du noen meninger om hvem du ønsker å være?
wintergirl Skrevet 11. september 2014 #9 Skrevet 11. september 2014 Flott du angrer for det da og har forandret deg. Men ikke gå rundt og ha konstant dårlig samvitighet da. Du kan jo også be de som det gikk utover om unnskyldning. Vil ikke de ta i mot det så er det deres tap. Ingen er perfekte, men det er fint at man kan gå inn i seg selv og ta seg selv en tak i nakken en gang iblant.
Lettkverulerende Skrevet 11. september 2014 #10 Skrevet 11. september 2014 Jeg har i løpet av mitt 26 år lange liv gjort så mye ting jeg virkelig angrer på! Jeg skjønner ikke hvordan jeg har tenkt og hva som feilte meg. Kanskje hadde jeg en slags personlighetsforstyrrelse? Det begynte på ungdomsskolen. Jeg skulket og gikk turer i skogen for at foreldrene mine skulle tro jeg var på skolen. Jeg løy mye og til alle. Hatt mange sex partenere bare på gøy (likte de ikke engang), gjort underlag på gamle jobben for over 40 000 kr og til slutt, jeg var utro med flere mot en mann jeg var forlovet med. Og han begynte å mishandle meg siden jeg var så horete. Skulle gått fra han for lenge siden. Av og til når jeg åpner kjeften så hadde det faktisk vært bedre om jeg ikke sa noe. Men nå er jeg blitt voksen. Jeg oppfører meg som normale mennesker og ser tilbake på fortiden med stor skrekk. Har så angst og dårlig samvittighet. At jeg behandlet enkelte som idioter. At jeg stjal osv. Jeg føler meg som en total mislykket person pga fortiden min. Jeg har vært så dum!!Anonymous poster hash: 04b86...d23 Du trenger i alle fall hjelp. Ta mot til deg, og snakk med fastlegen din. Alternativet er at du ødelegger for både deg selv og folk som bryr seg om deg. Gjør det!
Gjest Chloe87 Skrevet 12. september 2014 #11 Skrevet 12. september 2014 Jeg har vært en idiot før i tiden jeg også, men det motiverer meg til å være et bedre menneske nå. Alle har en fortid.
Gjest Jon blund Skrevet 12. september 2014 #12 Skrevet 12. september 2014 Jeg har i løpet av mitt 26 år lange liv gjort så mye ting jeg virkelig angrer på! Jeg skjønner ikke hvordan jeg har tenkt og hva som feilte meg. Kanskje hadde jeg en slags personlighetsforstyrrelse? Det begynte på ungdomsskolen. Jeg skulket og gikk turer i skogen for at foreldrene mine skulle tro jeg var på skolen. Jeg løy mye og til alle. Hatt mange sex partenere bare på gøy (likte de ikke engang), gjort underlag på gamle jobben for over 40 000 kr og til slutt, jeg var utro med flere mot en mann jeg var forlovet med. Og han begynte å mishandle meg siden jeg var så horete. Skulle gått fra han for lenge siden. Av og til når jeg åpner kjeften så hadde det faktisk vært bedre om jeg ikke sa noe. Men nå er jeg blitt voksen. Jeg oppfører meg som normale mennesker og ser tilbake på fortiden med stor skrekk. Har så angst og dårlig samvittighet. At jeg behandlet enkelte som idioter. At jeg stjal osv. Jeg føler meg som en total mislykket person pga fortiden min. Jeg har vært så dum!!Anonymous poster hash: 04b86...d23 Du var et dårlig mennenske. Men hvis du prøver, har forandret deg så er det bra=)
Sola de Skrevet 12. september 2014 #13 Skrevet 12. september 2014 Du er nok ikke noe dårlig menneske, bare gjort feile valg her i livet.
Gjest Blomsterert Skrevet 12. september 2014 #14 Skrevet 12. september 2014 Jeg har i løpet av mitt 26 år lange liv gjort så mye ting jeg virkelig angrer på! Jeg skjønner ikke hvordan jeg har tenkt og hva som feilte meg. Kanskje hadde jeg en slags personlighetsforstyrrelse? Det begynte på ungdomsskolen. Jeg skulket og gikk turer i skogen for at foreldrene mine skulle tro jeg var på skolen. Jeg løy mye og til alle. Hatt mange sex partenere bare på gøy (likte de ikke engang), gjort underlag på gamle jobben for over 40 000 kr og til slutt, jeg var utro med flere mot en mann jeg var forlovet med. Og han begynte å mishandle meg siden jeg var så horete. Skulle gått fra han for lenge siden. Av og til når jeg åpner kjeften så hadde det faktisk vært bedre om jeg ikke sa noe. Men nå er jeg blitt voksen. Jeg oppfører meg som normale mennesker og ser tilbake på fortiden med stor skrekk. Har så angst og dårlig samvittighet. At jeg behandlet enkelte som idioter. At jeg stjal osv. Jeg føler meg som en total mislykket person pga fortiden min. Jeg har vært så dum!!Anonymous poster hash: 04b86...d23 Skjønner hvordan du føler det. Når en er midt oppe i ting,så tenker en ikke alltid konsekvenser. Og en av konsekvensene er at en skal leve med det en har gjort. En blir jo redd av å ikke forstå sine egne handlinger,så kanskje du skal prøve å finne ut hvorfor du gjorde som du gjorde? Du har utviklet deg,og vil ikke gjøre det samme i dag,og det er egentlig alt som er viktig. Du må forsone deg med det du en gang gjorde,du er ikke den samme lenger. Folk har jo verre ting enn deg,blant annet undertegnede :-) Det er tøft å se tilbake iblant,men det er lite nyttig og fornuftig å gruble over det om du ikke vil kunne forstå det. Se framover,og nei,du er ikke et dårlig menneske,helt ærlig. Det fins ikke så mange dårlige menneker,men alle kan gjøre dårlige handlinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå