AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #1 Skrevet 11. september 2014 Jeg fikk en lapp i posten der det sto at jeg har betalt for mye i restskatt (skatteetaten regnet feil tydeligvis) og får altså halvparten tilbake. Lappen er adressert til meg, men pappa sier at han også har betalt for meg, og dette er tydeligvis hans penger?? Han har ikke sagt noe som helst om å betale restskatten for meg heller. Han sier at vi kan stole på skattefolka og jeg får tilbake min andel av pengene, men det er jo litt rart det han sier... spesielt når blanketten er sendt til meg. Han har ikke gjort noe lignende tidligere. Hva tenker dere? Jeg har sendt mail til skatteetaten om saken og venter på svar, har også utsatt å gå ned til postkontoret for å få pengene utbetalt (han hadde allerede fylt ut sitt kontonummer på blanketten...). Jeg er 17 forresten, hvis noen lurte. Anonymous poster hash: 9b21c...67a
Wildlily Skrevet 11. september 2014 #2 Skrevet 11. september 2014 Mye penger er det snakk om, har du jobbet for din far? Hvor har du jobbet hvis ikke? Ja, ville ringt å høre. Vet at enkelte foreldre gjør Dumme ting.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #3 Skrevet 11. september 2014 Mye penger er det snakk om, har du jobbet for din far? Hvor har du jobbet hvis ikke? Ja, ville ringt å høre. Vet at enkelte foreldre gjør Dumme ting. Nei jeg jobber i en butikk, har jobbet der i to år men i fjor begynte jeg med skattekort i stedet for frikort. Er snakk om over 4000 kr... Anonymous poster hash: 9b21c...67a
Zzyzx Skrevet 11. september 2014 #4 Skrevet 11. september 2014 Du får be ham vise deg at han har betalt noe på dine vegne. 12
Wildlily Skrevet 11. september 2014 #5 Skrevet 11. september 2014 Har du betalt noe i restskatt da? Burde være lett å regne ut selv. Så man slipper ondt blod. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #6 Skrevet 11. september 2014 Ikke mye vits i å spørre her om det er sant at det er faren din som har innbetalt restskatten din.....<br /><br />Hvordan i all verden skal vi vite det?Anonymous poster hash: a3c6d...2b5 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #7 Skrevet 11. september 2014 Ikke mye vits i å spørre her om det er sant at det er faren din som har innbetalt restskatten din.....<br /><br />Hvordan i all verden skal vi vite det?Anonymous poster hash: a3c6d...2b5 Får jeg ikke lov til å spørre om råd? Jeg spurte ikke om dere vet om han har betalt for meg, jeg spurte om hjelp og om noen har opplevd noe lignende/vet om skattefolka faktisk pleier å sende de blankettene separat når det hadde gitt mer mening at de sendte de sammen da vi bor i samme hus. Det tenkte nå ihvertfall jeg, men hva vet vel jeg om livet. Men når har jeg fått et råd som jeg skal følge så saken er (nesten) over. Takk for hjelp dere over, setter pris på det Anonymous poster hash: 9b21c...67a 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #8 Skrevet 11. september 2014 Har en følelse av at faren din mener at han i alle år har betalt skatt eller hva han tenker for deg, så når du umyndig som du er får skattepenger, så tenker han at det er han som skal ha pengene, noe han selvfølgelig ikke har noe rett til. Er en grunn til at blanketten kom i ditt navn og ikke hans. Alt etter hvilken type faren din er, men mulig han lager helvete om du ikke lar han få pengene. Jeg hadde ikke latt han få mine penger, hvis jeg var deg. Anonymous poster hash: a60d5...488
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #9 Skrevet 11. september 2014 Jeg skjønner ikke stort. Mener han at du skylder ham disse pengene som husleie eller kostpenger? Han har vel stadig forsørgeransvar. Anonymous poster hash: c6113...dd8
Gjest tuppesjura Skrevet 11. september 2014 #10 Skrevet 11. september 2014 Har du mye penger på konto? De vil isåfall stå på foreldrenes selvangivelse, og de må skatte av innskuddsrenter. Uansett dårlig om han ikke unner deg pengene.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #11 Skrevet 11. september 2014 Hva er det du mener at burde blitt sendt sammen? Det er helt naturlig at det som gjelder deg blir sendt i ditt navn, og det som gjelder andre i din husstand blir adressert til dem. Dette er personlige opplysninger, og slikt sendes ikke samlet. At man eventuelt ønsker å dele informasjonen som står brev fra offentlige instanser, banker osv med de man bor med er opp til en selv. Har du betalt restauranten din selv? Har eventuelt din far betalt i tillegg? For en på 18 går jeg ut fra st å betale 4000 for mye i restskatt er noe man merker godt på økonomien, så du vet vel hvertfall om du selv har betalt? Anonymous poster hash: 4f4b7...7b3 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #12 Skrevet 11. september 2014 Her ville jeg bedt han forklare nærmere hva han mener. Og så vise deg utskriften på innbetalt for deg. Dette skal være sine penger med mindre han har betalt din skatt tidligere etter avtale og du da skulder han penger.Anonymous poster hash: d82ab...a15
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #13 Skrevet 11. september 2014 Betalte du restskatten din selv? Ut i fra det jeg leser i HI så mener faren din at han har betalt for deg eller hjulpet deg å betale. Anonymous poster hash: ff5be...714 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #14 Skrevet 11. september 2014 Du vet vel selv om du betalte en stor regning i april eller ikke? Anonymous poster hash: 3650f...09f
Chloe- Skrevet 11. september 2014 #15 Skrevet 11. september 2014 Du vet vel selv om du betalte en stor regning i april eller ikke?Anonymous poster hash: 3650f...09f Dette. Betalte du restskatten selv? Isåfall, hvor mye? Tipper faren din kikket over selvangivelsen din og så du hadde fått skattesmell. Og betalte den for å være snill. Da er det naturligvis han sine penger siden det er snakk om overbetaling. 2
slask Skrevet 12. september 2014 #16 Skrevet 12. september 2014 Dette. Betalte du restskatten selv? Isåfall, hvor mye? Tipper faren din kikket over selvangivelsen din og så du hadde fått skattesmell. Og betalte den for å være snill. Da er det naturligvis han sine penger siden det er snakk om overbetaling. Jeg tipper du bare gjetter i vilden sky uten grunnlag. 2
petterm Skrevet 12. september 2014 #17 Skrevet 12. september 2014 Det er vel 2 muligheter: Enten har du betalt for mye i skatt/restskatt, eller så har faren din betalt for deg. Kan jo hende han har betalt uten at du er klar over det. Det beste er å spørre faren din hva han mener. Som andre sier så bør du jo vite om du har betalt flere tusen kroner i restskatt. Det KAN også være sånn at faren din har sett blanketten med restskatt og betalt for deg, samtidig som du har betalt? 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #18 Skrevet 12. september 2014 Du burde ta kontakt med skatteetaten og be om dokumentasjon på innbetalt restskatt, da får du fort sett om han har betalt restskatt for deg eller ikke. Er forresten ikke lov til å åpne andre sin post.. Anonymous poster hash: e8bbd...e28 3
Chloe- Skrevet 12. september 2014 #19 Skrevet 12. september 2014 Jeg tipper du bare gjetter i vilden sky uten grunnlag. Derav ordet "tippe". IV tippe v1 (av III tipp) 1 gjette, spå, tenke seg Grunnlaget for tippingen er naturligvis farens påstand, samt at TS ikke har opplyst at hun har betalt skattesmellen selv.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #20 Skrevet 12. september 2014 Jeg fikk en lapp i posten der det sto at jeg har betalt for mye i restskatt (skatteetaten regnet feil tydeligvis) og får altså halvparten tilbake. Lappen er adressert til meg, men pappa sier at han også har betalt for meg, og dette er tydeligvis hans penger?? Han har ikke sagt noe som helst om å betale restskatten for meg heller. Han sier at vi kan stole på skattefolka og jeg får tilbake min andel av pengene, men det er jo litt rart det han sier... spesielt når blanketten er sendt til meg. Han har ikke gjort noe lignende tidligere. Hva tenker dere? Jeg har sendt mail til skatteetaten om saken og venter på svar, har også utsatt å gå ned til postkontoret for å få pengene utbetalt (han hadde allerede fylt ut sitt kontonummer på blanketten...). Jeg er 17 forresten, hvis noen lurte. Anonymous poster hash: 9b21c...67a Jeg TIPPER følgende: 1. Du har fått restskatt med en faktura, både du og din (snille) far har betalt og får dermed tilbakebetalt halvparten siden det er betalt dobbelt opp. 2. Du har fått beskjed du har fått restskatt som din far har betalt, når det endelige skatteoppgjøret er ferdig viser det seg dette beløpet var for stort og halvparten returneres. Din far vil da ha igjen dette siden det var han som betalte det i utgangspunktet, ergo, han var villig til å hjelpe deg med restskatt, men syns det blir for drøyt at du skal gå i pluss på saken. Uansett høres det ikke ut som din far prøver å svindle deg, nei. Anonymous poster hash: 5bfce...50e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå