Gjest Solstråla88 Skrevet 11. september 2014 #1 Skrevet 11. september 2014 Jeg er veldig tidlig ute i år med å planlegge julegavene, dette fordi jeg vil være høygravid ved juletider og jeg ikke vet hvordan formen min vil være. De jeg sliter mest med er min mann og min bestevenninne, men hovedsaklig sistnevnte. Hun eier egen leilighet, har en liten hund og kjøper stort sett det hun trenger selv. De siste årene har hun fått: -Kokkekniv -Bodyshop kurv (Hun hadde helt dilla en periode) - Lysfat -Klær Hun har fått mer enn dette altså, jeg bare husker ikke alt. Vi har kjent hverandre i 14 år og er relativt nære. Noen som har noen gode forslag?
Gjest Haaploes Skrevet 11. september 2014 #2 Skrevet 11. september 2014 Hva med et innrammet bilde av dere to, kanskje en minnebok med morsomme episoder dere har vært gjennom - hvis dere er av den typen, skal sies (baserer dette litt på bodyshop-kurv og lysfat). Alt etter hvor mye penger du har tenkt til å legge i det - følg opp kokkekniven med et kokkekurs? Et gavekort på en spabehandling?
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #3 Skrevet 11. september 2014 Vel, det beste rådet er desverre ikke det enkleste. Lytt til henne. Hva snakker hun om? Hva nevner hun at "det hadde vært noe!"? Plukk ut noe hun interesserer seg for og gå for det. Som veileder: hobbyer (bortsett fra hunden)? Interesser? Reser hun mye? Baker? Koker? Fester? Holder hun middager? Går i fjellet? Spiser ute? Liker hun musikk? Teater? Ett eller annet fyller hun dagene med. Og til det "noe" finnes det sikkert unødvendige (luksuriøse?) men kjekke ting du kan kjøpe som hun ikke selv kjøper. Generelt så funker det best å gi de som har "alt" en opplevelse. Men det koster jo ofte mer enn en ting, og med småbarn regner jeg med at du ikke vil bruke altfor mye. Type konsert, teater, kurs ++ Anonymous poster hash: 7e915...180
Gjest Solstråla88 Skrevet 11. september 2014 #4 Skrevet 11. september 2014 Vel, det beste rådet er desverre ikke det enkleste. Lytt til henne. Hva snakker hun om? Hva nevner hun at "det hadde vært noe!"? Plukk ut noe hun interesserer seg for og gå for det. Som veileder: hobbyer (bortsett fra hunden)? Interesser? Reser hun mye? Baker? Koker? Fester? Holder hun middager? Går i fjellet? Spiser ute? Liker hun musikk? Teater? Ett eller annet fyller hun dagene med. Og til det "noe" finnes det sikkert unødvendige (luksuriøse?) men kjekke ting du kan kjøpe som hun ikke selv kjøper. Generelt så funker det best å gi de som har "alt" en opplevelse. Men det koster jo ofte mer enn en ting, og med småbarn regner jeg med at du ikke vil bruke altfor mye. Type konsert, teater, kurs ++ Anonymous poster hash: 7e915...180 Tusen takk for gode forslag. Jeg tenker å bruke rundt 500 på henne, siden det naturligvis kommer mange andre utgifter etterhvert. Men gavekort på spa var ikke dumt.
Gjest Solstråla88 Skrevet 11. september 2014 #5 Skrevet 11. september 2014 Hva med et innrammet bilde av dere to, kanskje en minnebok med morsomme episoder dere har vært gjennom - hvis dere er av den typen, skal sies (baserer dette litt på bodyshop-kurv og lysfat). Alt etter hvor mye penger du har tenkt til å legge i det - følg opp kokkekniven med et kokkekurs? Et gavekort på en spabehandling? Det hadde vært en kjempe ide med bilde av oss to, om hun ikke fikk dette for 2 år siden, selvom dette var et bryllupsbilde..
romtemperert Skrevet 11. september 2014 #6 Skrevet 11. september 2014 Selv har jeg fått mange gaveideer av ting som kan lages "in a jar" Synes f.eks. denne er veldig fin: http://www.thegunnysack.com/2013/01/spa-in-jar-diy-valentines-day-gift-in.html Da kan du putte oppi hva du vil, velge dufter som du vet hun liker, for eksempel. Det kan kanskje være en tilleggsgave til et evt gavekort på spa?
Gjest Solstråla88 Skrevet 11. september 2014 #7 Skrevet 11. september 2014 Selv har jeg fått mange gaveideer av ting som kan lages "in a jar" Synes f.eks. denne er veldig fin: http://www.thegunnysack.com/2013/01/spa-in-jar-diy-valentines-day-gift-in.html Da kan du putte oppi hva du vil, velge dufter som du vet hun liker, for eksempel. Det kan kanskje være en tilleggsgave til et evt gavekort på spa? Tusen takk for godt tips! Skal absolutt skrives på listen
Gjest Fluttershy Skrevet 12. september 2014 #8 Skrevet 12. september 2014 I fjor laget jeg en kurv med små ting oppi til mi venninne. Jeg puttet noen gode strømper oppi, sjokolade, te, god kaffi og litt annet småsnacs. Det ble en kjempe hit. Hvis venninnen din liker vin kan du ha det oppi også. Kurven kjøpte jeg på ikea. Jeg synes det var veldig kjekt å lage den kurven med mye smågaver jeg visste hun ville bli glad for. Det er også en grei gave til de som har "alt" soden det blir brukt opp og ikke vil bli stående i et skap og samle støv. 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 13. september 2014 #9 Skrevet 13. september 2014 Snakket med henne i dag, og hun har faktisk en ønskeliste i år, da blir oppgaven mye enklere
gohege Skrevet 15. september 2014 #10 Skrevet 15. september 2014 Da jeg kjøpte bursdagsgave til bestevenninnen min i år falt valget på en konsert med hennes favorittband, og jeg tror jeg aldri har sett henne gladere. Til og med nå, mange måneder før vi drar, blir hun oppspilt hver gang jeg nevner konserten Kanskje noe lignende kan gjøres med din venninne? Jeg brukte appen bandsintown når jeg fant konserten, men andre arrangementer, SPA, teater osv kan også funke etter min mening. Jeg er av typen som husker og setter mer pris på gaver i form av opplevelser bedre enn klær, pynteting og annet tingtang. For vår del ble det heller ikke så dyrt, siden vi deler på overnatting-, spise-, og transportutgifter. I tillegg er heller ikke konsertbillettene så altfor dyre. Noe annet litt positivt med en slik ordning er at en kan spille på de samme strengene ved senere gaveutvekslinger som julegave eller bursdagsgave. I mitt tilfelle blir dette et innrammet bilde av oss og/eller bandet, eller en liten minnebok fra konserten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå