AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #1 Skrevet 11. september 2014 Jeg har nylig flyttet inn med kjæresten min. Han jobber, jeg studerer. Foreløpig leier vi bare, og sparer så godt vi kan til en leilighet. Som student har jeg ikke mye å rutte med, og derfor er det vanskelig å spare så mye som jeg burde. Derfor "frykter" jeg å bli gravid som student. Hvordan skal man få det til å gå rundt økonomisk? Er det ikke sånn at man må ha jobbet et halvt år i før man har rett på penger? Noen som kan tipse meg om hvor jeg kan lese mer om dette temaet? Anonymous poster hash: f55fc...d01
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #2 Skrevet 11. september 2014 Er det slik at du er legitimt redd for å bli gravid eller dere begge har lyst på barn med redd for hvordan det blir? Anonymous poster hash: 366c4...469 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #3 Skrevet 11. september 2014 Er det slik at du er legitimt redd for å bli gravid eller dere begge har lyst på barn med redd for hvordan det blir? Anonymous poster hash: 366c4...469 Jeg er litt redd, ja. Samtidig vet jeg at han er klar, fordi han er noen år eldre. Jeg er mest av alt redd for hvordan det ville blitt økonomisk osv. Ikke eier vi leilighet, og ikke har jeg mest sannsynlig rukket å jobbe litt heller. (Ferdig utdannet til sommeren) Anonymous poster hash: f55fc...d01
Muscae Skrevet 11. september 2014 #4 Skrevet 11. september 2014 Da er du veldig nøye med prevensjonen fremover nå, og så kan dere planlegge å bli gravide når du er ferdig med skolen, og har fått deg en godt betalt jobb. Om du skulle studere i mange år til, kunne du tatt permisjon fra studiene og fått foreldrestipend fra lånekassen, men nå er du uansett ferdig snart, og da bør en utsette det, slik at du også jobber når dere får barn. 2
Puny Skrevet 12. september 2014 #5 Skrevet 12. september 2014 Jeg er litt redd, ja. Samtidig vet jeg at han er klar, fordi han er noen år eldre. Jeg er mest av alt redd for hvordan det ville blitt økonomisk osv. Ikke eier vi leilighet, og ikke har jeg mest sannsynlig rukket å jobbe litt heller. (Ferdig utdannet til sommeren)Anonymous poster hash: f55fc...d01 Hvis du er ferdig til sommeren er det jo bare å vente litt da, et drøyt halvår og du er ferdig. Det går selvfølgelig bra å gå gravid som student også, men tenk om du blir sengeliggende? Da må du ta opp igjen alt. Det dummeste du gjør er i hvert fall å føde mellom jobb og studier, for da får du lite utbetalt.
umwar Skrevet 12. september 2014 #6 Skrevet 12. september 2014 Jeg er litt redd, ja. Samtidig vet jeg at han er klar, fordi han er noen år eldre. Jeg er mest av alt redd for hvordan det ville blitt økonomisk osv. Ikke eier vi leilighet, og ikke har jeg mest sannsynlig rukket å jobbe litt heller. (Ferdig utdannet til sommeren) Anonymous poster hash: f55fc...d01 Det er ikke krise å bli gravid under studiene. Det er ikke ønskelig, men det er ikke det verste i verden heller. Du får foreldrestipend, og dersom du har hatt en deltidsjobb ved siden av studiene og tjent en viss sum vil du få foreldrepenger av nav og. Det ordner seg for oss, og det gjør det for de fleste.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #7 Skrevet 12. september 2014 Det er ikke krise å bli gravid under studiene. Det er ikke ønskelig, men det er ikke det verste i verden heller. Du får foreldrestipend, og dersom du har hatt en deltidsjobb ved siden av studiene og tjent en viss sum vil du få foreldrepenger av nav og. Det ordner seg for oss, og det gjør det for de fleste. Problemet er jo at man ikke vet helt hvordan man blir. En venninne av meg kastet opp hele tiden de tre første månedene og var helt utmatttet. Kjedelig om det skal skje rett før man er ferdig med studier. Anonymous poster hash: 57b1c...102 1
umwar Skrevet 12. september 2014 #8 Skrevet 12. september 2014 Problemet er jo at man ikke vet helt hvordan man blir. En venninne av meg kastet opp hele tiden de tre første månedene og var helt utmatttet. Kjedelig om det skal skje rett før man er ferdig med studier. Anonymous poster hash: 57b1c...102 Kjedelig om det skal skje akkurat når du trer inn i jobb og. 1
Puny Skrevet 12. september 2014 #9 Skrevet 12. september 2014 Kjedelig om det skal skje akkurat når du trer inn i jobb og. Enda kjedeligere som student skal jeg love deg!
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #10 Skrevet 12. september 2014 Kjedelig om det skal skje akkurat når du trer inn i jobb og. Og det er derfor de fleste venter til ca ett år i jobben, før de begynner prøvingen. Det er bare 1,5 år fram i tid for TS, så med mindre hun er passert 35 ser jeg ille problemet med å vente.Anonymous poster hash: 0d490...5fc
umwar Skrevet 12. september 2014 #11 Skrevet 12. september 2014 Enda kjedeligere som student skal jeg love deg! Jeg ER gravid og student. Syns ikke det er kjedelig, og det går helt fint. Utsetter masteroppgaven et semester eller to. Poenget mitt var, til de som ikke forsto det, at det sjeldent er optimalt å bli gravid i etableringsalderen. Det er alltid noe som gjør at det kan utsettes litt. Karriere, hus, reising, osv. 1
Puny Skrevet 12. september 2014 #12 Skrevet 12. september 2014 Jeg ER gravid og student. Syns ikke det er kjedelig, og det går helt fint. Utsetter masteroppgaven et semester eller to. Poenget mitt var, til de som ikke forsto det, at det sjeldent er optimalt å bli gravid i etableringsalderen. Det er alltid noe som gjør at det kan utsettes litt. Karriere, hus, reising, osv. Jo da, men hvis man først skal ligge rett ut med svangerskapskvalme, så ville jeg foretrukket å ikke ha eksamen/master hengende over meg. Som arbeidstaker kan det settes inn en vikar som gjør ditt arbeid, som student må du forskyve. Men det er nå min mening. 1
Jolene Skrevet 12. september 2014 #13 Skrevet 12. september 2014 Dersom man ikke vil bli gravid under studiene så blir man ikke gravid. Har studert i 5 år, hatt kjæreste og samboer nesten like lenge. Er fortsatt ikke gravid (spiral). Det handler tross alt om å planlegge litt. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #14 Skrevet 12. september 2014 Dersom man ikke vil bli gravid under studiene så blir man ikke gravid. Har studert i 5 år, hatt kjæreste og samboer nesten like lenge. Er fortsatt ikke gravid (spiral). Det handler tross alt om å planlegge litt. Nettopp! Da jeg var i innspurten på studiet brukte vi dobbelt opp med prevensjon Tidligere kunne jeg tatt en pause, men akkurat da vile det blitt hardt å skrive hovedoppgave og ingen økonomiske rettigheter. Vil man ha ting på plass, velger man å få ting på plass. Enkelt og greit. Jeg valgte å vente til jeg var i fast jobb, og det angrer jeg virkelig ikke på. Gifte oss gjorde vi også først.Anonymous poster hash: 0d490...5fc 1
Anciol Skrevet 12. september 2014 #15 Skrevet 12. september 2014 Jeg ble gravid under første del av siste studieår , og klarte meg fint igjennom . Fikk mastergraden min høygravid og elendig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå