AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #1 Skrevet 11. september 2014 Hei, jeg startet i ny jobb i august og fikk nå min første lønnsslipp. Ser at jeg har fått en del timer for lite, og har sagt fra til sjefen. Han sier det skal rettes opp og at jeg får resterende lønn neste måned. Problemet er at jeg denne måneden har en del utgifter og hadde tatt høyde for å få presis lønn inn på konto og regnet med dette i budsjettet mitt. Kan jeg kreve å få hele lønningen denne måneden? Anonymous poster hash: b4f5a...f5e
Minya Skrevet 11. september 2014 #2 Skrevet 11. september 2014 Du kan be om forskudd på neste lønn, men når det er regnet feil timer på en lønn er det vanlig praksis å legge til de timene som mangler på neste lønn. 1
stortsettglad Skrevet 11. september 2014 #3 Skrevet 11. september 2014 Det er helt vanlig at arbeidsgiver ønsker å manglende lønn på neste utbetaling, for da blir det veldig lite ekstra jobb. Derimot vil de aller fleste betale umiddelbart dersom den ansatte ber om det. Snakk med sjefen og forklar situasjonen, så ordner det seg nok!
Gjest Skrevet 11. september 2014 #4 Skrevet 11. september 2014 Hva står i kontrakten din angående dette? De fleste kontrakter tar med en tekst som omhandler eventuelle feilutbetalinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå