AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #1 Skrevet 11. september 2014 Jeg skal be familien min på middag en dag og har lyst å lage tapas. Jeg tenkte kanskje å lage vårruller, tortilla med spekeskinke og røkelaks, kylling boller på spyd, kyllingklubber, en god grønn salat, diverse sauser(aoli, sennepp, sweet/chilly, barbeque) stekte tomater med urtefyll, spicy kjøttboller i tomatsaus og fylte sopp. og bake hjemmelaget focaccia til. Høres det bra eller litt stusselig ut? Hva pleier dere å lage hvis dere har laget tapas noen gang? Anonymous poster hash: fab09...740
KristineS Skrevet 11. september 2014 #2 Skrevet 11. september 2014 Jeg for min del syntes det hørtes veldig bra ut Ble sulten ihvertfall
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #3 Skrevet 11. september 2014 Anbefaler lun potetsalat. Kok Amandinepoteter (med skallet på) Deles i grove biter når de er ferdige, tilsett hakket hvitløk, olivenolje, maldonsalt og fersk basilikum, blandes og serveres lun. Anonymous poster hash: 02dc5...12c
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #4 Skrevet 11. september 2014 Slike småretter slår alltid an, men synes det blir å dra det litt langt å kalle det tapas. Anonymous poster hash: 23bcc...103 3
Anneline80 Skrevet 11. september 2014 #5 Skrevet 11. september 2014 Pleier å variere litt men velger som regel en god del av disse tingene, litt avhengig av hvor mange vi er: dadler med bacon, spekeskinke, chorizo, manchego, honninggratinert chevre, grønne bønner, tomatsalat, oliven, aioli, saltbakte mandler, patatas bravas, fylt sopp, bakt hvitløk, grønn salat, godt brød, kyllingklubber og noe godt stekt kjøtt som lam, and eller okse. Er egentlig på jakt etter mer grønt.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #6 Skrevet 11. september 2014 Anbefaler lun potetsalat. Kok Amandinepoteter (med skallet på) Deles i grove biter når de er ferdige, tilsett hakket hvitløk, olivenolje, maldonsalt og fersk basilikum, blandes og serveres lun. Anonymous poster hash: 02dc5...12c høres snadder ut!! Anonymous poster hash: fab09...740
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #7 Skrevet 11. september 2014 Slike småretter slår alltid an, men synes det blir å dra det litt langt å kalle det tapas.Anonymous poster hash: 23bcc...103 Hvorfor er det å dra det langt? tapas er jo småretter eller fingermat. Spist noe lignende i spania. Og finner liksom ikke noe ord på norsk som passer, det klinger liksom ikke så godt å be noen på småretter som tapas.. tapas er mer delikat Anonymous poster hash: fab09...740
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå