Gå til innhold

Strikke på budsjett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har akkurat strikket et baby teppe i deilig god merinoull som jeg kjøpte i en garn forretning, men dette ble jo veldig dyrt. Har dere noen gode tips om Hvor jeg kan kjøpe deilig merinoull til en litt rimeligere penge? Tror hvert nøste kostet ca 60 kr

Anonymous poster hash: 16c1d...6b6

Skrevet (endret)

Hei! Jeg har akkurat strikket et baby teppe i deilig god merinoull som jeg kjøpte i en garn forretning, men dette ble jo veldig dyrt. Har dere noen gode tips om Hvor jeg kan kjøpe deilig merinoull til en litt rimeligere penge? Tror hvert nøste kostet ca 60 kr

Du kan lete etter garnrester på Finn. Eller eBay.

Endret av Wei Wei
Skrevet

Drops/garnstudio har fornuftige priser på garnet sitt, og mange gode kvaliteter. Kanskje det kan funke?

Skrevet

Kjøper heller kjent kvallitetsgarn fra kjente Norske merker, enn billig garn til litt større bruksting.

Det er så mye arbeid å strikke at å legge ned masse arbeid og få et plagg som nupper, krymper eller mister fasongen etter kort tid, gjør jeg bare ikke.

Har strikket noe i Sparkjøp garn, Europris og garn fra OBSen. Men kvaliteten er ikke som annet garn. Får og lettere sår på hendene når jeg strikker med dette. Antar dette kommer av kjemikaliebruk ved behandling av garnet evt. Av garnfargingen.

Garnstudio sine oppskrifter er jeg heller ikke glad i fordi der ofte er feil i maskeantall og mønstre særlig ved mønsterstrikk med en tråd.

Anonymous poster hash: 36cab...4ab

Skrevet

Mamma bestiller ull fra Tyrkia. Hun er på ferie der nå, så da er nok koffertene til både pappa og henne stappfulle med ull når de kommer hjem igjen. :fnise: Har selv fått Dorthe-genser strikket i ull og silke fra Tyrkia, og den er kjempedeilig. Ingen kløing eller noe, og jeg reagerer veldig på kjemikalier. Hva med å spørre på en av de mange strikkesidene på FB hvor de anbefaler å handle garn?

Selv strikker jeg kun luer og lester og slikt, og da bruker jeg Nille-garn.

Anonymous poster hash: 2223f...52a
Skrevet

iceyarns.com har mye fint, og med god kvalitet! :)

Skrevet

Dersom du er opptatt av dyrevelferd ville jeg kjøpt merinoull fra de som garanterer at ullen ikke kommer fra sauer utsatt for mulesing.

Sandnes har merinoull til 49,- per nøste

Vet dale garn også har, men vet ikke prisen hos dem.

Anonymous poster hash: 090dc...a24
Skrevet

Har strikket noe i Sparkjøp garn, Europris og garn fra OBSen. Men kvaliteten er ikke som annet garn.

Har ikke prøvd europris og sparkjøp sitt, men her har OBS Dale garn og andre vanlige produsenter man finner på bla. Jens Hoff. Har strikket med alpakka fra nille, og den var kjempegod.

Skrevet

Se på Fretex, her i byen har de alltid garn på den ene butikken sin. Ga selv bort flere poser til dem nå nylig.

Anonymous poster hash: 2f586...400
Skrevet

Har sett det finnes Facebookgrupper med kjøpe/selge/bytte garn.

Skrevet

Drops Merino ekstra fine og Drops Baby Merino koster 35,- nøste hos Tjorven på Majorstuen. Mener de har nettbutikk også :)

Skrevet

Anbefaler også garn fra Drops. Godt garn som kjøpes i butikk i Norge. Ikke alt garnet fra sparkjøp, europris er godt. Finnes en egen fbgruppe som kjøper garn fra Tyrkia.

Anonymous poster hash: b8272...c2d

Skrevet

Drops kan ikke garantere at merinoen deres ikke kommer fra sauer som har blitt utsatt for mulesing :(

Skrevet

Har også strikket noen tepper i Baby Soft garnet til Nille.

Koster 9,- nøstet, og fungerer fint til tepper. Er kjempe mykt...

• 2 uker senere...
Skrevet

Noen som har tips til billige bomullsgarn?

Anonymous poster hash: c50df...683

Skrevet

Noen som har tips til billige bomullsgarn?

Anonymous poster hash: c50df...683

Søstrene Grene og Sparkjøp har rimelig bomullsgarn. Jeg strikker kluter av dette garnet.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Drops er vel det billigste merket av de garnene du finner på garnbutikk. Jeg bruker mye Drops garn til b.l.a. klær og er veldig fornøyd. Det blir ofte halv pris i forhold til de andre merkene. Du kan jo følge med på når de har tilbud eventuelt. Europris, Nille og Sparkjøp har vel det billigste garnet, men jeg synes ikke merinoulla deres er like myk. Synes Alpakka garnet til Nille var mykt, men det var det akryl i :o ! huff a mei :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...