AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #1 Skrevet 11. september 2014 Mannen og jeg har vært sammen i 5 år og han betyr mye for meg. Han gir meg støtteog alt, bortsett fra økonomien som for hans del er null. Han skylder mye penger pga. 2 konkurser. Han har ikke fullført utdannelsen fordi han ikke liker studiet og ikke har penger til å være student. Han har et barn hvor han da beraler barnebidrag. Han er for tiden ledigetter å ha slutter i jobben han fikk etter 1.5 år lediggang. Han likte ikke sjefen. Igjen er han på leting, samtidig som han nok en gang søker investor for et nytt lite prosjekt. Jeg innser at jeg må leve livet mitt og ha helt separat økonomi. Jeg må tenke på meg selv og kjøpe bolig hvor han kan være, men hvor han må dekke halve de faste utgiftene. Han må bare leve med. Jeg kan ikke legge opp til felles planer, stort hus, men være 100 % selvstendig. Har økonomi som en single kvinne, men en mann som gir omsorg og kan gi meg barn. Kan ikke forvente noe stort bryllup, flott hus med hage, barn i flotte klær og dyre ferier. Så lenge han ikke er til hinder, er vel dette den optimale løsningen i mitt tilfelle? Jeg kommer aldri til å forsørge han. Skal vi gifte oss, så blir det særeie med testament. Det er selskapet jeg har glede av, og dette vil aldri være noe " fornuftsekteskap", for økonomisk blir det ett fett om jeg er alene eller med han. Er dette mulig?Anonymous poster hash: cbce0...69f
Gjest krokodillen Skrevet 11. september 2014 #2 Skrevet 11. september 2014 skjønner ikke helt hva du spør om
umwar Skrevet 11. september 2014 #3 Skrevet 11. september 2014 Skjønner heller ikke helt hva du ønsker råd ang. Men må si at mannen virker tafatt. Slutter på studier og sier opp jobben pga en sjef. Mennesker med store økonomiske problemer er ikke de letteste å forholde seg til.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #4 Skrevet 11. september 2014 Hvordan innrette seg eller hvordan man ordner det formelle og praktiske i et ekteskap eller samboerforhold med en mann som: 1. Har et barn fra tidligere forhold. 2. Har gjeld grunnet konkurs. 3. Har en drøm om å starte noe eget og lykkes 4. Har verken yrkeskompetanse eller hlyere utdannelse utover en nesten ferdig bachelorgrad 5. Ustabil økonomi og alltid blakkAnonymous poster hash: cbce0...69f
umwar Skrevet 11. september 2014 #5 Skrevet 11. september 2014 Hvordan innrette seg eller hvordan man ordner det formelle og praktiske i et ekteskap eller samboerforhold med en mann som: 1. Har et barn fra tidligere forhold. Nja, ikke en drøm, men kommer an på forholdet til eksen, samt hvor alvorlig han tar farsrollen. 2. Har gjeld grunnet konkurs. Tar en sjanser, og bommer er dette en konsekvens. Kommer an på hvorfor han gikk konkurs 3. Har en drøm om å starte noe eget og lykkes Drømmer er bra! Men en må ha en plan! 4. Har verken yrkeskompetanse eller hlyere utdannelse utover en nesten ferdig bachelorgrad Nesten ferdig? Da hadde jeg jaget han tilbake for å få den ferdig! Bortkastet tid og penger å ha en nesten ferdig grad 5. Ustabil økonomi og alltid blakk Utrolig usjarmerende, og ikke tiltalende ektefelleAnonymous poster hash: cbce0...69f Altså, for min del hadde ekteskap vært uaktuelt på nåværende tidspunkt. Ikke fordi en mann med gjeld er så ille, men jeg hadde forventet at han tok tak i alle de løse delene i livet sitt! For meg er nr 4 og 5 de jeg hadde krevd at han gjorde noe med, før jeg skrev under på noen papirer. 1
Gjest brutal_mann Skrevet 11. september 2014 #6 Skrevet 11. september 2014 Tvihold på dine egne penger og la han ødelegge KUN for seg selv. ikke del en dritt økonomisk med ham. se til at hus og bil står i KUN ditt navn. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #7 Skrevet 11. september 2014 Hvordan innrette seg eller hvordan man ordner det formelle og praktiske i et ekteskap eller samboerforhold med en mann som: 1. Har et barn fra tidligere forhold. 2. Har gjeld grunnet konkurs. 3. Har en drøm om å starte noe eget og lykkes 4. Har verken yrkeskompetanse eller hlyere utdannelse utover en nesten ferdig bachelorgrad 5. Ustabil økonomi og alltid blakkAnonymous poster hash: cbce0...69f Jeg forstår det sånn at han ikke har kontakt med sitt barn? Vil du risikere det samme med de barna han får med deg? Du beskriver en risikovillig mann. For så vidt positivt: de når ofte langt i livet dersom de har vett, men risikovillige mennesker er villige til å legge mye på veltskåla for å få sjansen til noe de vil. Ofte også sin familie. Og penger er ikke det eneste som kan utgjøre et fornuftsekteskap. Å gifte seg for barn og sex er også ren fornuft. Faktisk er de beste forhold tuftet trygt og godt på fornuft, og noen av de verste på lidenskap.Anonymous poster hash: 72d90...da6
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #8 Skrevet 11. september 2014 Mannen og jeg har vært sammen i 5 år og han betyr mye for meg. Han gir meg støtteog alt, bortsett fra økonomien som for hans del er null. Han skylder mye penger pga. 2 konkurser. Han har ikke fullført utdannelsen fordi han ikke liker studiet og ikke har penger til å være student. Han har et barn hvor han da beraler barnebidrag. Han er for tiden ledigetter å ha slutter i jobben han fikk etter 1.5 år lediggang. Han likte ikke sjefen. Igjen er han på leting, samtidig som han nok en gang søker investor for et nytt lite prosjekt. Jeg innser at jeg må leve livet mitt og ha helt separat økonomi. Jeg må tenke på meg selv og kjøpe bolig hvor han kan være, men hvor han må dekke halve de faste utgiftene. Han må bare leve med. Jeg kan ikke legge opp til felles planer, stort hus, men være 100 % selvstendig. Har økonomi som en single kvinne, men en mann som gir omsorg og kan gi meg barn. Kan ikke forvente noe stort bryllup, flott hus med hage, barn i flotte klær og dyre ferier. Så lenge han ikke er til hinder, er vel dette den optimale løsningen i mitt tilfelle? Jeg kommer aldri til å forsørge han. Skal vi gifte oss, så blir det særeie med testament. Det er selskapet jeg har glede av, og dette vil aldri være noe " fornuftsekteskap", for økonomisk blir det ett fett om jeg er alene eller med han. Er dette mulig?Anonymous poster hash: cbce0...69f IKKE GIFT DEG MED HAN. Da er du ansvarlig for hans gjeld du og og ved en evt skilsmisse så sitter du igjen med formue-gjeld (altså hans gjeld) også blir den summen der delt på to. Du graver din økonomiske grav om du gifter deg med han. Anonymous poster hash: 806ed...b97 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #9 Skrevet 11. september 2014 Syns sånne folk er bortskjemte og egoister. Du kan ikke bare slutte på jobben fordi du syns sjefen er kjip. Alle må jobbe,men dessverre er det få i Norge som skjønner at det. Hadde aldri orket en sånn mann. Greit at han slutter på en jobb han hater, og begynner på en jobb hvor han kanskje tjener litt mindre, men beløpet null er ikke akseptabelt for verken menn eller kvinner! Anonymous poster hash: 6da76...587
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #10 Skrevet 11. september 2014 Er ikke ansvarlig for hans gjeld om vi har særeie? Eneste jeg har er underholdningsplikt? Han lever fra hånd til munn. Han ser så lite til barnet og ønsker en solid familie ( sier han). Han er veldig glad i det barnet han har og stiller alltid opp, men ble pappa da han var ung ( 25 år)Anonymous poster hash: cbce0...69f
umwar Skrevet 11. september 2014 #11 Skrevet 11. september 2014 Er ikke ansvarlig for hans gjeld om vi har særeie? Eneste jeg har er underholdningsplikt? Han lever fra hånd til munn. Han ser så lite til barnet og ønsker en solid familie ( sier han). Han er veldig glad i det barnet han har og stiller alltid opp, men ble pappa da han var ung ( 25 år)Anonymous poster hash: cbce0...69f Han her hadde ikke jeg satset på. 25 er ikke ungt til å bli far! Han bør ta seg av barnet han har før han lager flere. Lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #12 Skrevet 11. september 2014 Jeg synes også at han har en egoistisk tankegang på mange måter. Han gjør ikke det han synes er kjedelig ned mindre det gir gode penger. Han snakker ofte om rike menn og hvor mye de eier osv. Jeg har tatt mange drittjobber og hatt det ganske grusomt i en stilling jeg beholdt i 3 år. Dette var kun for å få en god referanse. Han har kun en referanse. De andre bruene er brent. :/ Han er ingen mann som bøyer seg i støvet, sa han sist.Anonymous poster hash: cbce0...69f
umwar Skrevet 11. september 2014 #13 Skrevet 11. september 2014 Jeg synes også at han har en egoistisk tankegang på mange måter. Han gjør ikke det han synes er kjedelig ned mindre det gir gode penger. Han snakker ofte om rike menn og hvor mye de eier osv. Jeg har tatt mange drittjobber og hatt det ganske grusomt i en stilling jeg beholdt i 3 år. Dette var kun for å få en god referanse. Han har kun en referanse. De andre bruene er brent. :/ Han er ingen mann som bøyer seg i støvet, sa han sist.Anonymous poster hash: cbce0...69f Og fremdeles vil du tilbringe resten av ditt liv med han? Og få barn med han? Skjønner ikke jeg 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #14 Skrevet 11. september 2014 For å si noe pent da. Han gjør sitt for å vøre aujour med barnebidrag og setter barnet høyt. Han setter også meg høyt. Vi er 100 % på nett når det gjelder fritidsinteresser og er bestevenner. Han er veldig smart og lytter. Han er der for meg når jeg trenger støtte og vektlegger min nening i høy grad. Han tilbringer mye tid med meg, drømmer om familie og gir meg mye som ikke måles i penger. Vi har vært på utallige fjellturer og han får meg til å le. Han gjør meg mye glad. Tankegangen hans er dessverre ulik fra min når det gjelder veien til målet.Anonymous poster hash: cbce0...69f
umwar Skrevet 12. september 2014 #15 Skrevet 12. september 2014 For å si noe pent da. Han gjør sitt for å vøre aujour med barnebidrag og setter barnet høyt. Han setter også meg høyt. Vi er 100 % på nett når det gjelder fritidsinteresser og er bestevenner. Han er veldig smart og lytter. Han er der for meg når jeg trenger støtte og vektlegger min nening i høy grad. Han tilbringer mye tid med meg, drømmer om familie og gir meg mye som ikke måles i penger. Vi har vært på utallige fjellturer og han får meg til å le. Han gjør meg mye glad. Tankegangen hans er dessverre ulik fra min når det gjelder veien til målet.Anonymous poster hash: cbce0...69f Da er jeg ikke med på hva du ønsker råd om? Jeg ville ikke giftet meg med han her, hvertfall ikke slik ting er nå. Men folk har ulike kriterier for hva de ønsker av en mann og livspartner.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #16 Skrevet 12. september 2014 Rådet jeg ønsker er hvordan jeg rettslig ogrryddig kan leve sammen med han, om vi kan gifte oss osv. uten at hans kaotiske fortid og økonomi påvirker meg. Vil ikke fø han. Vil ikke at hans gjeld blir min. Vil ikke ha noe ansvar for det han tar av når det gjelder økonomi. Må være sikker på at han beraler strøm og egen mat. Noen med erfaring? Advokater her inne? Går dette i praksis? Anonymous poster hash: cbce0...69f
umwar Skrevet 12. september 2014 #17 Skrevet 12. september 2014 Rådet jeg ønsker er hvordan jeg rettslig ogrryddig kan leve sammen med han, om vi kan gifte oss osv. uten at hans kaotiske fortid og økonomi påvirker meg. Vil ikke fø han. Vil ikke at hans gjeld blir min. Vil ikke ha noe ansvar for det han tar av når det gjelder økonomi. Må være sikker på at han beraler strøm og egen mat. Noen med erfaring? Advokater her inne? Går dette i praksis?Anonymous poster hash: cbce0...69f Som gifte har dere et gjensidig underholdningsansvar ovenfor hverandre. Dersom han plutselig ikke har penger, er det du som må forsørge han. Dere han jo ha delt økonomi, og sette inn en fast sum på en felles konto som evt bare du kan disponere. Den som tegner strømabonnement er ansvarlig for at strømmen betales. Men som gift kan du ikke nekte å betale det du mener er hans del av strømregningen. Hvorvidt gjelden kan holdes utenfor er jeg litt usikker på, så dette ville jeg tatt opp med advokater. Hvorfor ikke bare vente med å gifte seg til han har ordnet opp i sine økonomiske problemer?
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #18 Skrevet 12. september 2014 Er det du som også startet en annen tråd om dette - han har holdt på med firma noen år men tjener ingenting på det? Anonymous poster hash: 79ff5...155
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå