Gå til innhold

Ta det opp eller ikke ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på ferie meg og 2 søsken , svigerinne og niese..

Vi har akkurat vært på utflukt der vi måtte bruke en veldig mye dyrere transportmåte pga niesen. Og når vi skal betale deles rekningen på tre ... Dvs jeg og broren min betaler 2/3 deler mens familien som "fordypet " alt kun betaler for en person.,

Jeg føler at regningen burde været delt på 4 eller 5.., det min eldste bror betalte for hvert hode ..

Er det smålig å ta det opp? Broren min ferierte for tre år siden med dette paret og betalte alltid 50% for turene de tre dro på.. Han prøvde da å si fra, men ble totalt avfeid av svigerinna vår.. Jeg sa jeg tenkte å ta det opp .. Da ble han "livredd" og sa "nei,nei,nei det kommer til å ødelegge turen"

Derfor: en rask tur innom KG for å høre med "dere" før jeg eventuelt tar det opp.,

Jeg har lavest inntekt av alle med huslån jeg betjener alene.. Den andre "single"broren min tjener ca like mye som broren med kone og barn og har også singel husholdning men svigerinner min tjener ca 100 000 mer enn meg pr år og deler husholdning m bror min..

Anonymous poster hash: 8aee0...228

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er enig med deg og hadde jeg vært en del av familien hadde jeg sett det som selvfølge at man betalte sin del/sin billett.

Du må rett og slett vurdere om det er verdt det.

Hvor mye er det snakk om?

Er det snakk om 100 kroner for din del, eller 1000? Vanskelig å mene noe uten å vite hvilken type transport man snakker om og hvor mye endringen fordyrer regnestykket.

Hvor mye kan det forsure en ferie som allerede har kostet penger?

Om du må betale 200 kr ekstra her så er det kanskje verdt det fremfor å ha en sur familie med på lasset som ødelegger en ferie som nok har kostet langt mer.

Hvor mye forsurer prinsippet ferien for dere slik det er nå?

Dette kommer veldig ned til hvilken type personligeheter denne familien er sammensatt av, deg selv og din bror inkludert.

Det er uansett viktig at du har din bror med på laget.

Vurder og muligheten om å ta det opp uten at svigerinnen er tilstede, detet bør kunne ordnes mellom søsken.

Endret av ekkoet
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...