AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #1 Skrevet 11. september 2014 ikke så lenge etter at vi har kjøpt oss ny bolig, ser det ut som om det ender med et brudd. Vi har 2 barn sammen, mens jeg har 1 barn ifra tidligere forhold. Det som skremmer meg er min økonomiske situasjon siden jeg ikke har noe annen fast inntekt enn barnetrygd og barnebidrag for mitt ene barn. Har måttet vært hjemme med små barn pga jobb situasjonen til min mann, og i senere tid gått igjennom en tid med mye sykdom til vårt ene barn ( 2 år inn og ut av sykehus, å fikk endelig fjernet mandlene i år ) Jeg har tidligere mottatt overgangsstønad for mitt eldste barn og møtte min nåværende mann da barnet var 3 år. Nå har jeg selvsagt søkt jobber som bare det, men det er ikke lett å komme seg inn i dagens arbeidsliv med en glippe på cv'n på 4 år Så jeg er så trist og lei meg, for jeg aner ikke hvordan jeg skal få dette til å gå rundt rent økonomisk. Dette er jo noe som har blitt brukt imot meg av min mann, siden han mener at jeg ikke har sjangs til å klare meg. Nå vet jeg at NAV har skjerpet reglene til overgangsstønad, sånn at siden de to vi har har rett på barnehageplass så kan jeg ikke søke om det for en kort periode heller. Å jeg skjønner jo hvorfor de har skjerpet inn dette. Jeg er så lei av å få avslag etter avslag på jobb, å måtte bare få ut litt frustrasjon her Noen som har vært i samme situasjon ? Anonymous poster hash: 981e9...19d
tussi84 Skrevet 11. september 2014 #2 Skrevet 11. september 2014 Har du ingen rettigheter hos nav til feks arbeids ledighetstrygd. Jeg ville sjekket med nav jeg hva du har rett til når dere flytter fra hverandre. Du har også rett på barnebidrag fra far om du får hovedomsorgen for barna dere har felles samt barnetrygd for 1 ekstra barn.
Britt Banditt Skrevet 11. september 2014 #3 Skrevet 11. september 2014 Har du ingen rettigheter hos nav til feks arbeids ledighetstrygd. Jeg ville sjekket med nav jeg hva du har rett til når dere flytter fra hverandre. Du har også rett på barnebidrag fra far om du får hovedomsorgen for barna dere har felles samt barnetrygd for 1 ekstra barn. Om hun ikke har jobbet de siste åra har hun ikke rett på det, så da blir det sosialstønad. Altså ikke så mye å leve på.. Hva er problemene deres i forholdet? Er det ikke mulig å løse? Hva med å prøve parterapi? 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #4 Skrevet 11. september 2014 Har ingen rett på det via NAV, siden jeg ikke har vært i jobb på noen år. Men jeg tror nok resultatet her blir at jeg utdanner meg pånytt, for slik det er nå er det vanskelig å få jobb med min utdanning. Vil si at jeg har jo søkt mye annet å. Så det stoppet ikke på viljen Han vil ikke ha et brudd, men jeg er rett og slett utrolig sliten av å være den som skal gjøre alt hele tiden. Så jeg skal ta kontakt med familievernskontoret nå, å gi dette en siste sjangse samtidig som jeg sikrer meg jobbmessig. Jeg nekter å gå på sosialpenger. Da tar jeg heller å jobber på Burger King eller noe med ungdommer Anonymous poster hash: 981e9...19d
Britt Banditt Skrevet 11. september 2014 #5 Skrevet 11. september 2014 Har ingen rett på det via NAV, siden jeg ikke har vært i jobb på noen år. Men jeg tror nok resultatet her blir at jeg utdanner meg pånytt, for slik det er nå er det vanskelig å få jobb med min utdanning. Vil si at jeg har jo søkt mye annet å. Så det stoppet ikke på viljen Han vil ikke ha et brudd, men jeg er rett og slett utrolig sliten av å være den som skal gjøre alt hele tiden. Så jeg skal ta kontakt med familievernskontoret nå, å gi dette en siste sjangse samtidig som jeg sikrer meg jobbmessig. Jeg nekter å gå på sosialpenger. Da tar jeg heller å jobber på Burger King eller noe med ungdommer Anonymous poster hash: 981e9...19d Hvis du er i (nødvendig) utdanning kan du få forlenget perioden med overgangsstønad fra NAV, men jeg vet ikke om det gjelder også hvis du har hatt et langt opphold uten. For å få overgangsstønad må man være i aktivitet mer enn 50% tror jeg (skole/jobb, evt. syk da). Snakk med NAV Prøv sykehjem/hjemmesykepleien etc. De pleier alltid å trenge folk Selv om det bare er ringevikar så blir det ofte mye jobb ut av det
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #6 Skrevet 11. september 2014 Da tar jeg heller å jobber på Burger King eller noe med ungdommer Anonymous poster hash: 981e9...19d De jobbene er det skikkelig rift om, type hundrevis av søkere. Med mindre du er griseheit kan du gi opp den. Anonymous poster hash: 7995e...207
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå