Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og det var pokkers så vondt! :o

Orket bare og ta en legg. I tillegg så fikk den ikke med seg alle hårene heller, så i dag ser jeg ut som en skabbete høne på ene leggen og stikkende kaktus på den andre..

Leste at man etterhvert venner seg til å bruke epilator, men hvor lang tid tar det? Hvis jeg nå må bruke den hver dag i flere uker og det ikke blir bedre så er det en stor fare for at dingsen havner i hylla som nok et håpløst kjøp!

Noen tips til en nybegynner? :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stram huden så godt du kan, og kjør på. Første gangen er grisevond. Nedkjøling av huden skal også virke, men det hadde liten effekt på meg.

Det som er viktig, er å epilere seg regelmessig med noen ukers mellomrom, for å slippe de store (og vonde) skippertakene.

Også er det viktig å gjøre det om kvelden, slik at huden får ro - og du slipper å se at leggene dine ser ut som ribbet høne. :ler:

Lykke til!

Skrevet

Jeg har aldri vennet meg til å bruke epilator, jeg syntes det gjorde like vondt etter flere måneder. Så jeg foretrekker voks, det gjør i allefall ikke vondt.

Skrevet

Får gjøre et forsøk til i kveld - på den andre leggen. Men jeg kan ikke si jeg gleder meg. :ler:

Skrevet
Jeg har aldri vennet meg til å bruke epilator' date= jeg syntes det gjorde like vondt etter flere måneder. Så jeg foretrekker voks, det gjør i allefall ikke vondt.

Har fått vokset leggene hos hudpleier en gang. Da klødde jeg sånn i dagene etterpå at jeg fikk småsår over hele leggene. Skikkelig lekkert! :wink: Vondt gjorde det også.

Er tydeligvis en pyse..

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes ikke det er så veldig vondt å epilere, jeg. Det er i hvert fall mye verre å vokse selv!

Men jeg tar en varm dusj først og skrubber over leggene før jeg epilerer. Kanskje det åpner hårsekkene litt slik at hårene slipper lettere?

Jeg har sånn kjøleelement også, men det ble bare surr for all fuktigheten på badet kondenserte på elementet og frøs på!

Blir etterhvert litt småbedøvet i huden, så jeg ikke merker at det gjør vondt. Det eneste jeg synes er kjedelig er at det tar lang tid å gå over leggene skikkelig.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Kjøpte meg en selv her om dagen, og synes jeg har gjort mitt beste kjøp på lenge!

Synes faktisk det var så lite vondt at jeg bare måtte ta over en gang til dagen etter :ler: Rent moro, faktisk!

Men skjønner likevel at du synes det gjør vondt...

:trøste:

Det hjelper jo veldig å stramme huden godt som nevnt over. Og så er det lurt å starte fra foten, der det ikke er noe hår, og holde epilatoren nede på huden uten å løfte den unødvendig. Det er vondere hvis du bare setter den midt på leggen...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg klapper på talkum på leggene før jeg epilerer, og biter tennene sammen.

Done!

(noen ganger er verre enn andre... da dropper jeg det. Vet ikke hvorfor det er slik.)

Det tar ikke med seg alle småhårene, men tar det grøvste, og jeg kan derfor nøye meg med lett og kjapp barbering hver dag. Det vokser færre hår ut igjen, og føles mykere.

Jeg er fornøyd.

Skrevet

Det er uansett vondere rett før og under mensturasjon.

Det er ihvertfall det de sier på studioer hvor de vokser legger mm...

Skrevet

Mitt eneste tips er å lide seg gjennom første rundt på begge beina, så tar du over minst en gang i uka etter det.

Etter et par uker gjør det ikke vondt i det hele tatt, bare prikker litt!

Bruk hampvott før du bruker epilatoren og ellers også så du ikke får inngrodde hår.

Gjest Orca72
Skrevet

Bruker en kombinasjon av epilator og barbering. Hårene blir mye mykere og tynnere med epilator, bruker høvelen kun til finbruk. Hvis du bruker epilator jevnlig blir det topp resultat. Noen ganger (særlig hvis jeg har slurvet litt og det er lenge siden sist) gidder jeg bare ta en fot. Tar da neste fot dagen etter/senere i uka. Men på den måten blir det jo også mindre arbeid å holde seg hårløs.

Men ja, det gjør grisevondt! :ler:

Skrevet

Paracet glemte jeg!

Profesjonelle hårvoksere anbefaler ofte kundene sine å ta en paracet e.l 1 time før de skal i ilden, det er kanskje en ide?

Skrevet

HURRA, jeg får det til!!! :hoppe:

I går kveld mannet jeg meg opp og fant ut at jeg fikk gjøre et skikkelig forsøk. Cluet var at jeg førte maskinen alt for sent over, når jeg økte farten gjorde det mye mindre vondt! Og etterhvert som det ble mindre hår ble det også mindre vondt. Er ikke helt perfekt ennå, men nok til at jeg kan vise leggene offentlig. Og det beste av alt er at de røde prikkene forsvant i løpet av noen timer.

Tuusen takk for alle tips. :klem:

Skrevet

Jeg har lenge vært nysgjerring på epilater. Men hvor lenge holder hårene seg borte?

Skrevet
Jeg har lenge vært nysgjerring på epilater. Men hvor lenge holder hårene seg borte?

De nappes ut med roten, så de er borte til de har vokst ut igjen. Omtrent som med voksing.

2 uker hos noen, 6 uker hos andre. Avhenger av hvor fort håret vokser.

Skrevet

Jeg kjøpte epilator for flere år siden, men har aldri turd å bruke den... Har hørt de første gangene er jævlig, men tilvenningssak. Har nå nettopp vokset for første gang, det passer nok pysa meg mye bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...