Gå til innhold

Reisetips til Kiel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg og kjæresten skal på to dagers cruise til Kiel i oktober. :laugh:
Har aldri vært på verken båt eller i Kiel, så jeg lurte på om det er noen som har noen bra reisetips til hva man kan finne på?

Hvordan er shoppingen i Kiel? Og hvor burde jeg dra?
Hva er billig og handle?
Er det mye billigere å shoppe i Kiel i stedet for på båten?
Er shoppingen veldig dyr på båten?

Takk for svar :biggrin:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå ligger båten inne i Kiel i 4 timer så det er begrenset av aktiviteter man får tid til. Men når man går ut av båten så gå fem minutter oppover i gaten forbi jernbanen så kommet du rett på et stort shoppingsenter. Nok å handle der.

Nå er jeg ikke den store shopperen men jeg tror nok at prisene i butikkene i Kiel er lavere enn de på båten ja.

Snakker nå om klær , parfyme og liknende.

Angående taxfributikken om bord så er det sikkert lurt å sjekke prisene på aktuelle varer a. la sprit, vin, kjøttvarer, snop etc. på vei ned så vet dere om dette er billigere å kjøpe i land når dere kommer dit.

Hvis det er dyrere i Kiel så er det jo bare å handle det på vei hjem igjen.

Når det gjelder aktiviteter om bord så er det noe for enhver smak. Her er det bare å gå inn på colorline sine sider så vil du finne masse informasjon om aktiviteter om bord på disse båtene.

Skrevet

Nå ligger båten inne i Kiel i 4 timer så det er begrenset av aktiviteter man får tid til. Men når man går ut av båten så gå fem minutter oppover i gaten forbi jernbanen så kommet du rett på et stort shoppingsenter. Nok å handle der.

Nå er jeg ikke den store shopperen men jeg tror nok at prisene i butikkene i Kiel er lavere enn de på båten ja.

Snakker nå om klær , parfyme og liknende.

Angående taxfributikken om bord så er det sikkert lurt å sjekke prisene på aktuelle varer a. la sprit, vin, kjøttvarer, snop etc. på vei ned så vet dere om dette er billigere å kjøpe i land når dere kommer dit.

Hvis det er dyrere i Kiel så er det jo bare å handle det på vei hjem igjen.

Når det gjelder aktiviteter om bord så er det noe for enhver smak. Her er det bare å gå inn på colorline sine sider så vil du finne masse informasjon om aktiviteter om bord på disse båtene.

Takk for et fint svar :)

Har lest litt om et sted som heter citti markt? Noen som har erfaringer med dette kjøpesenteret i forhold til de som er rett ved havna?

Skrevet

Sist jeg var i Kiel så var jeg stort sett på det ene kjøpesenteret som ligger ved jernbanen. Der fant jeg blandt annet en butikk som solgte billige hårfarger, tror jeg betalte rundt 3 euro for Garnier sine hårfarger. :-)

Skrevet

Det er ingenting annet å gjøre i Kiel annet enn å shoppe og spise :P Ikke mye å se, liten by. Shoppingen er bra i det minste :) Viktig å huske kontanter til kafeer og lignende iallfall, var veldig mange som ikke tok kort der! Det gjelder ikke shopping og sånt, da. Mener det var billigere i Kiel enn på bussen, men er litt usikker.

Skrevet

Takk for svarene :)

Godt tips å huske på kontanter ja, men får jeg tatt ut euro i en minibank på båten eller må jeg gjøre det i Kiel? :)

Dere må gjerne komme med flere forslag på butikker dere har vært fornøyd med, hvor man får kjøpt alt fra klær, sminke, parfyme, smykke osv :)

Skrevet

Takk for svarene :)

Godt tips å huske på kontanter ja, men får jeg tatt ut euro i en minibank på båten eller må jeg gjøre det i Kiel? :)

Dere må gjerne komme med flere forslag på butikker dere har vært fornøyd med, hvor man får kjøpt alt fra klær, sminke, parfyme, smykke osv :)

Du kan ta ut og veksle penger på båten :) Ellers er det minibanker rundt omkring i Kiel også.

Skrevet

Inne på kjøpesenteret ved jernbanestasjonen finner du mye bra. På Rossman (eller het den DM?) har de billig kosmetikk og hudpleie (egenmerkene er veldig gode). Hårfarge er feks grisebillig!

Deichmann har billige sko, mens C&A innimellom har fine klær. Se etter Jesdica eller Clockhouse der, det er de mer ungdomsvennlige husmerkene. Mye av det andre er veldig... gammel dame.

Anonymous poster hash: c48f2...007

Skrevet

Inne på kjøpesenteret ved jernbanestasjonen finner du mye bra. På Rossman (eller het den DM?) har de billig kosmetikk og hudpleie (egenmerkene er veldig gode). Hårfarge er feks grisebillig!

Deichmann har billige sko, mens C&A innimellom har fine klær. Se etter Jesdica eller Clockhouse der, det er de mer ungdomsvennlige husmerkene. Mye av det andre er veldig... gammel dame.

Både Rossmann og DM er veldig bra og har bra egenmerker - og ja, hårfarge er latterlig billig. Betalte 2.95 euro på Rossmann.

Deichmann har billige sko av veldig dårlig kvalitet. De har imidlertid god kundeservice, men det er upraktisk å klage på sko man har kjøpt når man bor i Norge.

Anonymous poster hash: 7cf9d...22f

• Liker 1
Skrevet

Både Rossmann og DM er veldig bra og har bra egenmerker - og ja, hårfarge er latterlig billig. Betalte 2.95 euro på Rossmann.

Deichmann har billige sko av veldig dårlig kvalitet. De har imidlertid god kundeservice, men det er upraktisk å klage på sko man har kjøpt når man bor i Norge.

Anonymous poster hash: 7cf9d...22f

Herreskoene fra Deichmann har mannen ikke klart å slite ut, selv etter mange sesonger. Men i dameavdeligen har de mye stusselig ja.

Skrevet

Alkohol er billigere på kaien enn ombord. Ligger en sjappe rett nedenfor båten når man går i land.

Skrevet

Var der i sommer med kjæresten. Vi var inne på det kjøpesenteret flere har nevnt rett frem etter du har gått over broa, men synes ikke det var så spesielt. Gikk gjennom kjøpesenteret og havnet i en laaang handlegate, noe ala karl johan. Ville heller gått oppover der, og stoppet innom en kafe osv. mye bra typiske jentebutikker som du nevner, med klær, kosmetikk, parfyme, sko osv osv.

Og husk kontanter! Det er kjempemange butikker som ikke tar kort, og det er i tillegg få minibanker. (Ikke sikkert det eeeegentlig er få, men vi brukte endel tid på å lete etter minibank, noe som er kjipt når du kun har 4 timer)

Når det gjelder shoppingen på båten så synes jeg det meste var litt dyrt for meg, men de hadde endel tilbud og salg, og da var det ikke så ille likevel. Anbefaler egentlig å kikke dag 1 på båten, shoppe i Kiel og heller kjøpe det du vil ha på båten på vei hjem igjen.

• 2 uker senere...
Skrevet

Var der i sommer, og det var ikke noe spesielt der. Helt ok shopping, og billigere i Kiel enn på båten. Kikk på båten, shop i Kiel og kjøp det du ikke fant på båten på vei hjem. Godteri er kjempebillig i Tyskland, og mye billigere enn på båten :laugh: Husk kontanter også, for det var veldig mange butikker, cafeer og restauranter som ikke tok kort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...