vesla1985 Skrevet 11. september 2014 #1 Skrevet 11. september 2014 Hei. Vet ikke helt om jeg er komplett idiot, for kravstor. Saken er ihvertfall den at jeg har en samboer som ikke er så flink til å gi beskjed. Vi er begge to aktive mennesker. Ingen sier som regel nei. I min verden så er det naturlig å gi beskjed om at en blir borte noen dager, eller har planlagt noe slik at en ikke kommer hjem. Finner f.eks et papir med invitasjon til blåtur den og den helgen. Ettersom jeg ikke har hørt noe så spurte jeg om jeg kunne kaste lappen. Hvilken lapp ? Den om blåturen. Jo kast den du, har forresten meldt meg på sier han. Oki greit det, men takk for at du gir beskjed liksom. sånn er det med en del ting. Sånn er det også ang jobb. Han jobber for et firma og er utleid til et annet. Der det er ukes vakter Det var vi begge enige om at det var greit, ettersom han jobber et stykke unna bor han hos foreldrene sine de ukene. Han aner ikke hvor lenge det er mellom hver vakt uke. Er det så unaturlig at en har lyst å planlegge frem over og vite hva som skjer. Er jeg for kravstor som har lyst å vite? 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #2 Skrevet 11. september 2014 Definitivt ikke for kravstor. Anonymous poster hash: 4c688...aa5 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #3 Skrevet 11. september 2014 Hei. Vet ikke helt om jeg er komplett idiot, for kravstor. Saken er ihvertfall den at jeg har en samboer som ikke er så flink til å gi beskjed. Vi er begge to aktive mennesker. Ingen sier som regel nei. I min verden så er det naturlig å gi beskjed om at en blir borte noen dager, eller har planlagt noe slik at en ikke kommer hjem. Finner f.eks et papir med invitasjon til blåtur den og den helgen. Ettersom jeg ikke har hørt noe så spurte jeg om jeg kunne kaste lappen. Hvilken lapp ? Den om blåturen. Jo kast den du, har forresten meldt meg på sier han. Oki greit det, men takk for at du gir beskjed liksom. sånn er det med en del ting. Sånn er det også ang jobb. Han jobber for et firma og er utleid til et annet. Der det er ukes vakter Det var vi begge enige om at det var greit, ettersom han jobber et stykke unna bor han hos foreldrene sine de ukene. Han aner ikke hvor lenge det er mellom hver vakt uke. Er det så unaturlig at en har lyst å planlegge frem over og vite hva som skjer. Er jeg for kravstor som har lyst å vite? Nei. Det kan lett bli til at du f.eks. planlegger ut i fra at du tror at han skal være hjemme, og deretter får du plutselig vite at han blir borte, og da sitter du kanskje der uten å ha lagt planer for deg selv (samvær med venner m.m.) Ta mer hensyn til deg selv. Anonymous poster hash: bfc47...131 2
Gjest M1A Skrevet 11. september 2014 #4 Skrevet 11. september 2014 (endret) Du er ikke for kravstor! I min verden ønsker man å vite hvor den andre er, og at de er OK. Jeg sier alltid ifra om at "nå går jeg på trening", eller "jeg og Lise skal løpe i skogen, er hjemme før middag" eller "jeg tar turen hjem til mamma i helgen". Det er da naturlig det? Endret 11. september 2014 av M1A 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #5 Skrevet 11. september 2014 Eksen min var sånn. Kunne si han skulle på butikken og da regnet jeg med att han kom tilbake etter en halvt time sånn ca. Men han kunne bli borte en hel kveld og da ble jeg naturligvis bekymret for om det hadde skjedd han noe(trafikkulykke f.eks.). Prøvde å ringe men da fikk jeg ikke svar. Ringte flere ganger da jeg ble redd og til slutt svarte han og var sur for att jeg maste på han. Han måtte jo få dra til moren sin/kompiser uten att jeg ringte hele tiden fikk jeg høre. Ja det var selvfølgelig ingen problem men det er vell ikke så vanskelig å sende ei lita melding om att han drar bort? Mange sånne hendelser og jeg ble hun masete, kontrollerende dama i hans øyne. Men er irriterende når man har laget ferdig middag eller bare rett og slett blir redd for att noe har skjedd når man regner med att han kommer hjem snart men blir vekke en hel kveld/ettermiddag i stedet. Er en grunn for att han er en eks for å si det sånn. Likte ikke å gå merkelappen kontrollerende av han og de rundt han når alt jeg trengte var en liten smsAnonymous poster hash: e9e32...b44 1
Hulderen Skrevet 11. september 2014 #6 Skrevet 11. september 2014 Det er helt vanlig å gi beskjed til partneren når man drar, og å informere om planer.
vesla1985 Skrevet 11. september 2014 Forfatter #7 Skrevet 11. september 2014 Godt å høre jeg ikke er kravstor. Greit å vite at det er flere som ønsker beskjed. Middag klar som blir kald hm ja kjenner til den der. Han selv sier ikke noe på at jeg spør og graver, kaller meg ikke masete, men jeg føler meg som en kjempe masekråke til uken blir ting litt roligere igjen (Håper jeg da, aldri godt å vite) så får vi ta en prat om hvordan dette føles og prøve å sette han inn i min situasjon, Hva om jeg bare ikke kom hjem fra skolen eller jobb eller stakk på tur sånn ut i det blå og se hvordan han reagerer .
SiMa Skrevet 11. september 2014 #8 Skrevet 11. september 2014 Det ville ikke falt meg inn å la være å fortelle mannen om mine planer, så fort jeg vet om dem selv. Ikke for å spørre om lov, men fordi han er en viktig del av mitt liv, og jeg finner det naturlig at vi snakker sammen om sånne ting. Selvfølgelig kan jeg også gjøre ting på sparket, men da sier jeg fra når jeg drar/ringer eller sender en sms. Det samme gjør han. Det å fortelle om/snakke om planer er da en viktig del av kommunikasjonen i et forhold?
vesla1985 Skrevet 11. september 2014 Forfatter #9 Skrevet 11. september 2014 Var det jeg trodde var normalt jeg og. helt til jeg tok det opp med noen venner. Fikk til svar at de hadde aldri falt dem inn å holde hverandre oppdatert på sånt. Hadde den ene begynt å mase så hadde det vert den sikre død for deres forhold. Derfor begynte eg å lure. For meg er det helt naturlig å si at den helgen reiser jeg til hjembyen min om det passer og du er hjertelig velkommen til å være med . Eller at den og den dagen har jeg håndballtrening og kamper, men selvfølgelig kan han ikke styre alt og det forstår eg. bortsett fra akkurat dette som irritere meg grønn og gul, er han verdens beste ellers så ingenting å si på andre ting.
melatonin Skrevet 11. september 2014 #10 Skrevet 11. september 2014 Klart du må få lov å stille det kravet, det er jo bare forde du er glad i fyren og vil vite hvor han er og at han har det bra, det er ikke for å kontrolere han! Hos oss er det veldig vanlig å gi beskjed. Mannen min er veldig grei slik sett, han spør alltid om vi har planer før han sier ja til andre ting. Hvis det ikke hjelper å snakke med han kan du jo bare skaffe en sånn GPS chipp på han
Druid Skrevet 11. september 2014 #11 Skrevet 11. september 2014 ... Er det så unaturlig at en har lyst å planlegge frem over og vite hva som skjer. Er jeg for kravstor som har lyst å vite? Du er ikke kravstor, men du kan ikke regne med at det blir perfekt noen gang. Han kan mobbes i din retning, men det vil alltid være unaturlig. (Jeg er helt lik, til min kones desperate frustrasjon)
Majott Skrevet 11. september 2014 #12 Skrevet 11. september 2014 Mannen min er litt dårlig på å oppdatere meg på forhånd. Men han sier alltid fra hvor han drar, og hvor lenge han blir borte, selv om det kan bli litt kort varsel da. Pleier ofte å spørre han f.eks søndag/mandag han har noe spesielt på planen i uka som kommer, så slipper jeg at sånne ting kommer plutselig på. Det hender ofte at han glemmer å fortelle at han har døgnvakt, eller at han må på et møte sørpå (som betyr at han kommer hjem med senflyet, og ikke er hjemme før midnatt). Om jeg ikke spør, så får jeg jo vite det, men kanskje ikke før samme dag. Større ting, som f.eks øvelser, får jeg vite om lenge før, heldigvis. Om det er noe som oppstår så han ikke rekker hjem til middagstid, så ringer han. Er det private ting han planlegger, spør han alltid om det passer, og om det går greit for meg. Jeg avklarer også alltid med han når det er jeg som planlegger noe. Og jeg sier alltid fra hvor jeg drar og hvor lenge jeg blir borte. Synes det er naturlig å si fra til hverandre om sånt, ikke for å kontrollere hverandre, men så man vet hva man har å forholde seg til.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #13 Skrevet 11. september 2014 Man er da et "vi" og ikke et "jeg" og et "du". Det betyr at "vi" vet at den ene partneren skal dra på jakt til neste helg. At "jeg" vet er ikke nok. "Jeg" er ikke "vi". Sikkert dumt forklart, men slik tenker, føler og opplever jeg det i alle fall. Anonymous poster hash: 71680...f42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå