Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Bestekompisen til kjæresten min sliter med følelsene om dagen. Han har ett forhold til ei på 40 i og er selv 34. De bor hver for seg og mitt inntrykk har alltid vært at det ikke har vært så veldig forpliktende dette forholdet men det har vart over ett år. Nå er hun gravid med hans barn. Han fortalte at de hadde tatt opp emne om barn og de begge ga uttrykk at de ønsket seg barn men han syns det aldri aldri var aktuelt å stifte familie med henne. Han sier det graviditeten var en ulykke. Super naiv tenker jeg da, Dama er jo 40!!! Tida renner ut for henne. Det her var ingen ulykke fra hennes side. Hun hadde sagt klart ifra at hun ville beholde barnet uansett hva han ønsket.

Noen andre som har opplevd noe lignende? Og hvordan gikk det?

Syns det var egoistisk av henne å bli gravid i dette litt udefinerte forholdet og spesielt når den andre ikke ønsket det. Tenk på barnet!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet
Syns det var egoistisk av henne å bli gravid i dette litt udefinerte forholdet og spesielt når den andre ikke ønsket det. Tenk på barnet!

Øhh- det skal som regel to til for at man blir gravis- skjønner ikke helt at dette er hennes feil :roll:

Skrevet

.. og det kan jo faktisk også stemme at det var et uhell. Uten at det dermed bør løses med abort .. fordi det ikke var planlagt.

(Tror jo også at jeg ville tenkt ekstra gjennom det med abort om jeg var 40.. selv om jeg i utgangspunktet ikke hadde ønsket meg noe barn)

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Øhh- det skal som regel to til for at man blir gravis- skjønner ikke helt at dette er hennes feil :roll:

Nå sier jeg ikke at det nødvendigvis er riktig. Men jeg tror det trådstarter prøver å si er at hun: "ooops har visst glemt å ta pilla".

Gjest Anonymous
Skrevet

Det kan hende jeg har forhåndsdømt henne at dette her var planlagt, men er du 40 år så vet du godt hva du skal gjøre for å hindre å bli gravid!! Da har du klart i 20+ år!

Han burde ha tatt sine forhåndregler også - spesielt med tanke på hennes alder!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hadde han sagt til henne at han hadde lyst på barn, men at det aldri hadde vært aktuelt å stifte familie med henne? Eller hadde hun misforstått denne samtalen?

Jeg er selv sammen med en som er 9 år yngre enn meg. Han har heller ikke lyst på barn. Ikke med meg og heller ikke med noen andre. Han synes barn er for stort ansvar og mener at vi har nok med de barna jeg allerede har. Han har reflekterte tanker rundt dette. Hvis jeg hadde blitt gravid med hans barn ville jeg ikke krevd noe av han i form av barnebidrag eller presset på for samvær om han ikke ønsket det selv. Men jeg ville ikke tatt abort. Det vet han. Og han vet også at jeg bruker prevensjon og at jeg aldri ville lurt han. Men om det likevel skjer vet han hva jeg velger. Synes det er viktig å prate om dette på forhånd når man er i et forhold.

Å få barn er for meg den viktigste beslutningen man tar i livet. Hvis jeg var 40 eller mer ville jeg kanskje vurdert abort. Tror det er tøfft både for barnet og foreldrene. Synes både menn og kvinner bør få de barna de skal ha før de er 40.

Gjest Anonymous
Skrevet

Etter hva jeg har forstått har han gitt uttrykk for at han ønsket seg barn en dag men han har vel ikke sagt direkte at det ikke blir med henne. De hadde aldri snakket om "hva om vi ble gravide?" Men i og med at hun for ett par måneder siden flyttet fra en leilighet hun leide til en som hun kjøpte så hadde de jo ikke lagt noen store framtids planer sammen. Fucking friends som kjæresten min kaller dem.

Gjest ikke innl *Fiona*
Skrevet

Håper dette var et oppriktig uhell da... manipulasjon med sånt er toppen av respektløshet overfor et menneskeliv og parteren. Også helt utrolig at de ikke har drøftet mulighetene før, det bør alle gjøre som har seksuelt forhold over lengre tid - ting kan skje, og konsekvensene må en ta uansett.

Umodent og uansvarlig og egoistisk.

Hvis hun insisterer på å ta hele ansvaret alene uansett hva han sier, håper jeg de har vett til å beholde kommunikasjonen på et sivilisert nivå, for barnets skyld.

Gjest Anonymous
Skrevet

Han har ikke helt fått tenkt igjennom hva han ønsker men er utrolig skuffet og sint at hun bare har tatt en avgjørelse uten å snakke med han.

Jeg syns han har vært kjempe dum og har latt dette forholdet gå altfor lang tid når hun ikke har vært den rette. Spesielt ikke noe lurt å kaste bort tida til de som har liten tid på den biologiske klokka!! Det er ikke akkurat sånn man ønsker at barnet sitt skal komme til verden.

Skrevet

Nå er det jo umulig å vite om det er en ulykke eller planlagt, og uansett må han jo bare forholde seg til realitetene.

At hun velger å ikke ta abort når hun er 40 skjønner jeg godt. Det kan jo være nå eller aldri for henne.

Ingen prevensjon er 100% sikker, så han burde jo tenkt over muligheten at dette kunne skje..

Gjest Madam Felle
Skrevet

Hva har du med dette å gjøre? Om det var en ulykke eller ikke, spiller absolutt ingen rolle for deg. For det andre så valgte han å ha sex med henne, og da får han ta konsekvensene for hva det innebar også.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis han er 34 nå så bør jo heller ikke han vente så lenge hvis han ønsker seg barn. Selv om han biologisk sett er i stand til å bli far i over 20 år til, så er det ikke så ok for barnet om han venter 10 år med å bli far. Ikke så kult for barnet at pappa er 50 når barnet begynner i 1 klasse.

Skrevet

Uansett - hvis han stoler SÅ lite på henne... vil han ikke ha barn så får han bruke kondom da. Kjære vene - så mange såkalt "oppegående" mannfolk som blir såååå lurt.

Dessuten - kan pillen ha sviktet. Det er ikke sikkert noen av dem kunne noe for det.

Det er ikke sikkert det er noen fest for henne heller...

Skrevet

Det er moralsk forkastelig, men akk sååå vanlig at jenter lurer gutta med graviditet. Kjenner til mange tilfeller, noen lever faktisk happily ever after, men det er mindretallet.

I etterkant er det ingenting noen kan gjøre med det. Vær hyggelig mot dama, om han velger å bli hos henne er hans valg og ikke ditt.

Gjest agurk
Skrevet

Og hva i all verden har du med det å gjøre?

Gjest Anonymous
Skrevet

Greit nok at kanskje hun har lagt opp til å bli gravid? Men, det kan skje ulykker. Kjenner du henne så godt at du veit at hun f.eks aldri har tatt abort før? Noen blir lett gravide.

Syns det er dumt å sitte å dømme henne når man ikke veit alle fakta. Å kanskje han får et nytt syn på dette forholdet. Kanskje han får sterkere følelser og får lyst til å satse. Hva vil skje når ungen blir født. Tipper han blir en super pappa som ønsker å være der for barnet sitt.

Gjest *Fiona*
Skrevet

Veldig indignerte innlegg her... Kvinnen er selvsagt alltid uskyldig.

Barnet, derimot, ber ikke om denne situasjonen.

Men det har jo skjedd nå da. Så er det å håpe de klarer å takle dette som voksne begge to. Siden de var to om å gjøre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...