engleving Skrevet 11. september 2014 #1 Skrevet 11. september 2014 Jeg trenger bare å høre andres meninger her. Jeg og kjæresten har vært sammen i 3 måneder. Han har aldri spurt meg om jeg går på p-piller eller annen prevansjon, og heller aldri tatt initiativet til å bruke kondom. Han (unnskyld detaljene) spruter også alltid inni meg. Så han vet altså ikke at jeg ikke går på p-piller. Syns dere det er dumt av meg og ikke fortelle det, eller er det like mye hans ansvar og forsikre seg om det? Jeg tror egentlig han har lyst på barn, noe jeg ønsker meg over alt i verden også, men forholdet har ikke vart så lenge. Ser for meg hele livet mitt med han, men er redd det er for tidlig. Vil jeg bli det store, stygge monsteret om jeg plutselig en dag kommer og forteller at jeg er gravid?
Kosetiger Skrevet 11. september 2014 #2 Skrevet 11. september 2014 Jeg ville spurt hva han tenker om at han får utløsning i deg, siden dere ikke bruker prevansjon. Har han et ønske om å få barn, eller har han ikke tenkt over prevansjon. 13
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #3 Skrevet 11. september 2014 Jeg ville spurt hva han tenker om at han får utløsning i deg, siden dere ikke bruker prevansjon. Har han et ønske om å få barn, eller har han ikke tenkt over prevansjon. Enig. Anonymous poster hash: 6d9bb...f6b
jauda Skrevet 11. september 2014 #4 Skrevet 11. september 2014 Wow 3 mnd!!er du tjukk i hode? Av og til så må jeg bare le av slikt. For det første, hvor uansvarlig er ikke dette?, så klart skal du si ifra om slikt. Du kjenner jo fyren knapt. Er du en slik jente? HEEEI vi har vært da sammen i 3 mnd, å vi bare ELSKER hverandre, han er SÅ den rette for meg å see for meg resten av livet mitt med han, jeg har ikke fortalt han at jeg IKKE går på prevensjon men det trenger ikke han å vite, så lenge han ikke spørr så har det ikke noe å sii:) wiiiiiii! ! Også endag så skal jeg komme å si at WOOOOW jeg er gravid. Tralla lalla laaa thihihi. . Faen hvor dumt.haha:D Men tilbake til saken . Voks opp jente!!! Ta ansvar! 32
engleving Skrevet 11. september 2014 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2014 Wow 3 mnd!!er du tjukk i hode? Av og til så må jeg bare le av slikt. For det første, hvor uansvarlig er ikke dette?, så klart skal du si ifra om slikt. Du kjenner jo fyren knapt. Er du en slik jente? HEEEI vi har vært da sammen i 3 mnd, å vi bare ELSKER hverandre, han er SÅ den rette for meg å see for meg resten av livet mitt med han, jeg har ikke fortalt han at jeg IKKE går på prevensjon men det trenger ikke han å vite, så lenge han ikke spørr så har det ikke noe å sii:) wiiiiiii! ! Også endag så skal jeg komme å si at WOOOOW jeg er gravid. Tralla lalla laaa thihihi. . Faen hvor dumt.haha:D Men tilbake til saken . Voks opp jente!!! Ta ansvar! For det første, så har du ingen rett til å kalle meg tett i hodet. Og for det andre har jeg kjent fyren i 2 år. Jeg vet at dette er galt, og det er derfor jeg la det ut her, for å høre hva andre mener, ikke å bli slengt dritt til og la en eller annen som skjuler ser pent bak skjermen til å dømme meg.
jauda Skrevet 11. september 2014 #6 Skrevet 11. september 2014 For det første, så har du ingen rett til å kalle meg tett i hodet. Og for det andre har jeg kjent fyren i 2 år. Jeg vet at dette er galt, og det er derfor jeg la det ut her, for å høre hva andre mener, ikke å bli slengt dritt til og la en eller annen som skjuler ser pent bak skjermen til å dømme meg. Du må fint regne med at andre kommer til å se på dette med helt annet syn enn hva du gjør.. Unnskyld meg vist jeg var litt frekk, men du framstiller deg selv som ganske tjukk i hode:D 19
Kosetiger Skrevet 11. september 2014 #7 Skrevet 11. september 2014 Jeg mener i at man har begge et ansvar for å bruke prevansjon- om man ønsker det. Denne gutten har ikke brukt kondom og tydeligvis ikke spurt om hun bruker p-piller eller annen hormonell prevansjon. Da oppfatter jeg det som sagt som at han ikke er redd for å bli far eller at han ikke har tenkt seg om. 2
engleving Skrevet 11. september 2014 Forfatter #8 Skrevet 11. september 2014 Du må fint regne med at andre kommer til å se på dette med helt annet syn enn hva du gjør.. Unnskyld meg vist jeg var litt frekk, men du framstiller deg selv som ganske tjukk i hode:D Jeg skjønner at folk har annet syn på saken. Misliker bare generelt at folk bruker kommentarfeltet til frekke utspring. Går an å skrive meningene sine på en ordentlig måte 2
engleving Skrevet 11. september 2014 Forfatter #9 Skrevet 11. september 2014 Jeg mener i at man har begge et ansvar for å bruke prevansjon- om man ønsker det. Denne gutten har ikke brukt kondom og tydeligvis ikke spurt om hun bruker p-piller eller annen hormonell prevansjon. Da oppfatter jeg det som sagt som at han ikke er redd for å bli far eller at han ikke har tenkt seg om. Det jeg tenker på også. Jeg VET at vi må snakke om det. Men føler at dette er noe begge parter har ansvar for. Tror de fleste vet hvordan barn blir laget
jauda Skrevet 11. september 2014 #10 Skrevet 11. september 2014 Jeg skjønner at folk har annet syn på saken. Misliker bare generelt at folk bruker kommentarfeltet til frekke utspring. Går an å skrive meningene sine på en ordentlig. Skal huske på d3t til neste gang å gi det med ei t skei til deg.... men helt seriøst så er det så utrolig å lese slike dumme innlegg som dette. Er litt vanskelig å dy seg da.!!
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #11 Skrevet 11. september 2014 men er redd det er for tidlig. Anonymous poster hash: 38182...dfb 23
Gjest Wei Wei Skrevet 11. september 2014 #12 Skrevet 11. september 2014 Først og fremst så må du spørre ham om han tror du går på prevensjon, om han forstår at du bruker ingen. Det er helt mulig at hans tisligere kjærester brukte p-piller og han er derfor vant til å bare fulføre hele akten. Si til ham at du ikke bruker prevensjon. At dere kommer til å bli foreldre om et par mnd, om ikke du allerede er gravid. La ham ta stilling til dette og bestemme om dere skal starte med prevensjon eller ikke. 3 mnd sammen er veldig tidlig. Tviller på at mange menn vil bli fedre frivillig uten å virkelig kjene dama. Å være kjent i 2 år er ikke det samme som å være kjærester i 2 år. 11
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #13 Skrevet 11. september 2014 Kan ikke annet en og si meg helt enig med deg her! Det er for tidlig og få barn etter så kort tid. Jeg har kjent kjæresten min i 7 år, men kun vært sammen i 2 år. Og det er en stoooor forskjell på og være sammen. Og jeg kunne vel aldri tenkt meg og ikke opplyst han om at jeg ikke bruker prevansjon! Nei veit du hva, det oser ansvarsfraskrivelse. Du MÅ si det jente! Men desverre for deg og han så tror jrg kanskje det er forsent alt.. Ta deg en test du! Anonymous poster hash: 63de6...2d4 2
engleving Skrevet 11. september 2014 Forfatter #14 Skrevet 11. september 2014 Dere som tror det er for sent: det er det ikke. Jeg er ikke gravid Men takk for tilbakemeldinger!
Christiania_Oslo Skrevet 11. september 2014 #15 Skrevet 11. september 2014 Det burde vært ulovlig å gjøre noe slikt, gjerne med bøter/samfunnsstraff. Her risikerer du faktisk en ANNEN person sin fremtid. Skal du bli enda en alenmor på nav og han enda en baby mama drama far som må betale barnebidrag? Det er begges ansvar å bruke prevansjon, dere utsetter dere selv for mer risiko enn dere trenger! 8
engleving Skrevet 11. september 2014 Forfatter #16 Skrevet 11. september 2014 Det burde vært ulovlig å gjøre noe slikt, gjerne med bøter/samfunnsstraff. Her risikerer du faktisk en ANNEN person sin fremtid. Skal du bli enda en alenmor på nav og han enda en baby mama drama far som må betale barnebidrag? Det er begges ansvar å bruke prevansjon, dere utsetter dere selv for mer risiko enn dere trenger! Ulovlig for meg? han er jo like ansvarlig som meg, mener nå jeg. Han burde tenke like mye over det som meg, men det er jo min mening 6
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #17 Skrevet 11. september 2014 Dere som tror det er for sent: det er det ikke. Jeg er ikke gravid Men takk for tilbakemeldinger! Du har et ansvar med og si det til han. Det er mange gutter som antar at jenta går på prevansjon,derfor er det vesentlig viktig og fortelle han dette. Ønsker du og få barn alt? Siden du ikke gjør mange hinder for når dere har ubeskyttet sex. Anonymous poster hash: 63de6...2d4 1
Gjest Olivia Benson Skrevet 11. september 2014 #18 Skrevet 11. september 2014 Man er ansvarlig for sin egen prevensjon. Altså er dere like uansvarlig begge to. 10
Gjest Olivia Benson Skrevet 11. september 2014 #19 Skrevet 11. september 2014 (endret) Dobbelt. Endret 11. september 2014 av Olivia_B
Guppy88 Skrevet 11. september 2014 #20 Skrevet 11. september 2014 Det jeg tenker på også. Jeg VET at vi må snakke om det. Men føler at dette er noe begge parter har ansvar for. Tror de fleste vet hvordan barn blir laget Jeg er enig i at begge parter har et ansvar. MEN du vil vel forsikre deg om at barnet (som kanskje unfanges veldig snart) er ønsket av dere begge? Du vil vel kunne fortelle barnet at det er til fordi både mamma og pappa ønsket deg sånn...? Ikke at mamma trodde at pappa visste at mamma brukte p-piller (noe jeg selvfølgelig ikke mener barnet skal vite. Hvis du er trygg nok på denne mannen til å få barn med ham, må du da i allefall være trygg nok til å prate med ham om prevensjon! 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå