Lanoungen Skrevet 10. september 2014 #1 Skrevet 10. september 2014 Hei! Jeg har tenkt å ha min lillesøster som forlover, i og med at vi er nære venner, i tillegg til at jeg har vanskelig for å velge 1 eller 2 av venninnene mine. Men jeg kom nettopp på et problem jeg ikke har tenkt over. Vi gifter oss 1. august neste sommer, men min søster fyller ikke 18 før den 13. august! Det vil si at hun er umyndig i bryllupet. Vet noen om det er mulig å søke om tillatelse for at en 17- nesten 18-åring kan skrive under papirene, eller blir noen andre nødt til å gjøre dette? Det er jo ikke KJEMPEkrise, men det hadde jo vært fint om hun kunne gjøre alt selv, føler det blir mest riktig
Dolce Skrevet 10. september 2014 #2 Skrevet 10. september 2014 Det står på forlovererklæringen at forlover må ha fylt 18 år. Og (sitat fra Signform.no): "Erklæringen skal legges frem i forbindelse med prøving av om ekteskapsvilkårene er oppfylt. Prøvingen foretas av folkeregistermyndigheten. Se skatteetaten for oversikt over skattekontorene. Eventuelle spørsmål rettes dit." Så ta kontakt med ditt lokale skattekontor.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #3 Skrevet 11. september 2014 Da bare får du noen andre til å signere på papirene. Anonymous poster hash: 03dc6...ce5 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #4 Skrevet 11. september 2014 Du kan jo f.eks ha to forlovere? Spør noen som er myndig, så alt blir riktig mtp papirene, og så kan din søster være i tillegg? Anonymous poster hash: 0f092...2e5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #5 Skrevet 11. september 2014 Du kan jo f.eks ha to forlovere? Spør noen som er myndig, så alt blir riktig mtp papirene, og så kan din søster være i tillegg? Anonymous poster hash: 0f092...2e5 Det blir jo dumt å spørre noen andre dersom hun egentlig bare vil ha søsteren. Det eneste kan trenger å være 18 for er å skrive under på forlovererklæringen. Og den som går skrevet under på fen trenger ikke en gang å være til stede under vielsen. Og vitne under vielsen kan også hvem som helst av de som er til stedet skrive under som. Så jan søsteren likevel være den eneste som opptrer som forlover på festen osv.Anonymous poster hash: 03dc6...ce5 1
wongaponga Skrevet 11. september 2014 #6 Skrevet 11. september 2014 Få moren din til å skrive under papirene men så er de søsteren din som tar oppgaven. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå