Gå til innhold

Forlovet i 1 år ... hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi vært forlovet i 1 år, men vi har fremdeles ikke planlagt noe bryllup.

Jo visst har vi pratet litt om når det kunne passet, og hva slags bryllup vi ser for oss, men vi har liksom ikke SNAKKET om det.. forstår dere hva jeg mener?

Er dette rart? Når kom dere i gang? Kan legge til at jeg ikke har noe hastverk med å få giftet meg, men føler at venninner som er forlovet både titt og ofte prater med sin mann om dette...

Anonymous poster hash: 01fee...b91
Videoannonse
Annonse
Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Når min mann og jeg ble forlovet, satt vi bryllupet til litt over ett år frem i tid. Andre jeg kjenner har vært forlovet opp til flere år når de begynte å planlegge. Opp til hver enkelt hva de ønsker :)

Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt å være forlovet uten å kunne planlegge bryllup.

Si det rett ut at du vil planlegge bryllup. Han har jo allerede sagt at han vil gifte seg med deg. Har man sagt A får man si B.

• Liker 4
Skrevet

Vi har vært forlovet i 16 år på nyttårsaften. Har ikke hatt tid til å gifte oss :ler:

Og nå vet jeg nesten ikke om vi gidder heller... Har det bra som vi har det :).

Anonymous poster hash: 439d1...2ab

Skrevet

jeg hadde fått dilla av å gå forlovet uten å planlegge noe, det er jo hele greia med å forlove seg! :P

Anonymous poster hash: d9ea8...8b4
Skrevet

Forlovet oss i mars i år. Hadde snakket om det en stund før det og visste hva ønske-datoen var. Begynte booking av kirke og lokale i sommer (juni-august) :)

Lurt å begynne med booking ihvertfall et år før vielsen hvis det er i høysesongen, så bare pass på å komme i gang en god stund før vielsen.

Skrevet

Men tar mannen deres initiativ til dette, eller må dere si "nå skal vi se på lokale" osv?

Er det kvinnen som står for planleggingen, og har vi egentlig disse svære og overdådige bryllupene fordi kvinnen som regel ønsker det?

De fleste menn gir vel blanke i om de får taco eller tapas i bryllupet.

Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Men tar mannen deres initiativ til dette, eller må dere si "nå skal vi se på lokale" osv?

Er det kvinnen som står for planleggingen, og har vi egentlig disse svære og overdådige bryllupene fordi kvinnen som regel ønsker det?

De fleste menn gir vel blanke i om de får taco eller tapas i bryllupet.

Hehe, vi har vært sammen hele veien i planleggingen. Det er vår dag, og han er like engasjert som meg ;)

Skrevet

Ja, dere må snakke om det. Og det kan se ut som om det er du som må ta initiativet. Si at du ønsker dere skal sette en ca-dato, og bestille lokale, fotograf, sminke / hår og kirke ++

Skrevet

Jeg er nok den som tar mest styring, og må passe på at ting gjøres til riktig tid og sånt. Men han bryr seg forsåvidt om at ting skal være greit og sånt, men han stoler også veldig mye på min retningssans siden vi har så lik smak på ting. Men han har også sagt ifra om ting han foretrekker, eller ikke syns er aktuelt.

Men i utgangspunktet er det jeg som har søkt opp lokaler, booket kirke osv, både fordi jeg er litt mer systematisk enn han, og fordi jeg trives med å gjøre det :)

Begynn med å prate med han om det du TS ;) Hvis dere har kommet så langt at dere skal gifte dere, bør det ikke være noe problem å snakke med han om dette.

Skrevet

Når jeg ble forlovet sa jeg til min kjæreste at jeg hadde lyst til å nyte tiden som forlovet litt først. Så vi begynte å planlegge ca 1 år etter forlovelsen.

Anonymous poster hash: 1288f...8d6
Skrevet

Vi var forlover i 5 år. Jeg ville bli ferdig med studier og få litt bedre økonomi før jeg ville tenke på bryllup. Når vi var på ferie i år tok han meg med overraskelsen mens vi spiste middag ute på en utrolig romantisk restaurant at han gjerne ville gifte seg neste år og planleggingen starter for fult :) Vi har jo pratet om det sånn av og på men hos oss tok han styringen.

Anonymous poster hash: aaedf...328

Skrevet

Vi var forlover i 5 år. Jeg ville bli ferdig med studier og få litt bedre økonomi før jeg ville tenke på bryllup. Når vi var på ferie i år tok han meg med overraskelsen mens vi spiste middag ute på en utrolig romantisk restaurant at han gjerne ville gifte seg neste år og planleggingen starter for fult :) Vi har jo pratet om det sånn av og på men hos oss tok han styringen.

Hadde det vært noen forskjell om dere ikke hadde vært forlovet i fem år?

For min del hadde jeg ansett spørsmålet på ferien i år som det relle frieriet.

• Liker 1
Skrevet

Vi har vært forlovet i 16 år på nyttårsaften. Har ikke hatt tid til å gifte oss :ler:

Og nå vet jeg nesten ikke om vi gidder heller... Har det bra som vi har det :).Anonymous poster hash: 439d1...2ab

Har det bra som vi har det? Hadde dere vært i en dårlig periode så hadde giftemål løst det da eller?

Anonymous poster hash: 5831e...2c1

• Liker 1
Skrevet

Det er jo når man begynner å planlegge at man blir forlovet, enten planen da er 1,3 eller 5 år fram i tid.

Vi kalte oss aldri "forlovet" eller gikk med ringer. Vi være begynte å legge en plan for bryllupet. Da hadde vi bestilt vielsen i løpete av et par uker. Vi giftet oss 10 mnd etterpå.

Er man forlovet i ordets rette betydning, er et "la oss begynne å planlegge frieri" overflødig.

Hvorfor går du bare latt det gå et år uten å få konkretisert noe?

Anonymous poster hash: d7c41...be9

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er det ikke vanlig å avbryte forlovelsen om man ombestemmer seg ang giftermål? (tenker på hun som var forlovet i 13 år og ikke lengre ville gifte seg)

Endret av Jade
  • Liker 2
Skrevet

Det er jo når man begynner å planlegge at man blir forlovet, enten planen da er 1,3 eller 5 år fram i tid.

Vi kalte oss aldri "forlovet" eller gikk med ringer. Vi være begynte å legge en plan for bryllupet. Da hadde vi bestilt vielsen i løpete av et par uker. Vi giftet oss 10 mnd etterpå.

Er man forlovet i ordets rette betydning, er et "la oss begynne å planlegge frieri" overflødig.

Hvorfor går du bare latt det gå et år uten å få konkretisert noe?

Anonymous poster hash: d7c41...be9

Sånn er det hos oss og, vi kaller oss ikke forlovet eller går med ringer. men skal gifte oss om ca 11 mnd, begynte å planlegge i mai, og da var lokalet og vigsler bestilt. Jeg er litt gammeldags kanskje, men er man forlovet så skal man gifte seg... Litt derfor vi ikke går rundt med ringer og sier vi er forlovet, forde så mange gjør det og ikke gifter seg, og er liksom blitt en trend blant de veldig unge å forlove seg. Skal man forlove seg uten å gifte seg så er man jo bare kjærester med en ring.

Skrevet

Hadde det vært noen forskjell om dere ikke hadde vært forlovet i fem år?

For min del hadde jeg ansett spørsmålet på ferien i år som det relle frieriet.

Say what?

Vi forlovet oss i 2009 da vi viste vi ville gifte oss men jeg ville bli ferdig med studier etc for jeg ville ikke være brud på studielåninntekt.

Det var ikke noe frieri på ferien.

• Liker 1
Skrevet

Say what?

Vi forlovet oss i 2009 da vi viste vi ville gifte oss men jeg ville bli ferdig med studier etc for jeg ville ikke være brud på studielåninntekt.

Det var ikke noe frieri på ferien.

Et frieri er for meg symbolet på at nå tar man det videre til det neste stadiet: Giftemål.

Det dere har vært i fem år anser jeg bare som kjærester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...