Colibri092 Skrevet 10. september 2014 #1 Skrevet 10. september 2014 Hei! Jeg skal fjerne mandlene mine neste uke grunnet hyppige halsbetennelser i lang tid og hovne lymfekjertler. ØNH-legen tok beslutningen veldig kjapt, uten at jeg behøvde å si veldig mye. Han bestemte at det var best å ta mandlene fordi jeg fortalte at jeg hadde hostet opp hvite pusspropper og dette var et tegn på kronisk halsbetennelse. Det jeg lurer på er om noen av dere har noen erfaring med fjerning av mandlene og om dette påvirker slimproduksjonen i halsen? Jeg har nemlig ganske høy slimproduksjon fra før av (noe som leder til snorking og generelt mye slim i halsen) og ønsker absolutt ikke høyere slimproduksjon. Blir veldig glad dersom noen har noen erfaringer å dele!
Gjest HappyWaffle Skrevet 10. september 2014 #2 Skrevet 10. september 2014 jeg fjernet mandlene mine nå nylig (19.august) å for meg har det bare vært kjempepositivt!! jeg våkner faktisk uthvilt og føler at jeg er friskere. bortsett fra nå for nå har noen på jobb smittet meg med forkjølelse jeg har alltid hatt en del slim, og det har jeg desverre like mye av nå. men jeg har lettere for å fjerne det fra halsen nå, det var verre før jeg hadde fjernet mandlene. så du har faktisk noe å glede deg til men jeg har ikke MER slim heldigvis. å usikker på om mandlene har noe med det å gjøre
Kassiopeia Skrevet 10. september 2014 #3 Skrevet 10. september 2014 Jeg hadde også problemer med slimproduksjon før jeg fjernet mandlene, og det har dessverre blitt mye verre i ettertid. Er til å bli sprø av, går rundt og harker hele tiden og spytter slim hele tiden. Føler konstant at jeg har noe fast i halsen.
Gjest Gemini7 Skrevet 11. september 2014 #4 Skrevet 11. september 2014 Hei! Jeg skal fjerne mandlene mine neste uke grunnet hyppige halsbetennelser i lang tid og hovne lymfekjertler. ØNH-legen tok beslutningen veldig kjapt, uten at jeg behøvde å si veldig mye. Han bestemte at det var best å ta mandlene fordi jeg fortalte at jeg hadde hostet opp hvite pusspropper og dette var et tegn på kronisk halsbetennelse. Det jeg lurer på er om noen av dere har noen erfaring med fjerning av mandlene og om dette påvirker slimproduksjonen i halsen? Jeg har nemlig ganske høy slimproduksjon fra før av (noe som leder til snorking og generelt mye slim i halsen) og ønsker absolutt ikke høyere slimproduksjon. Blir veldig glad dersom noen har noen erfaringer å dele! jeg fjernet mandlene som 19-åring for 17 år siden og har bare positive erfaringer! Som deg hadde jeg også kronisk betente mandler med illeluktende pusspropper i. Jeg slet mye med halsen før fjerningen, harking, hosting og følelsen av å hele tiden ha noe der (antakelig også en slags paranoia fordi jeg var hysterisk opptatt av disse pussproppene jeg aldri fikk ut). Følte jeg hadde "klump i halsen". Etter fjerning har jeg ikke hatt noen problemer med halsen. Mindre slim enn før også, vil jeg si. Aldri mer vonde halsbetennelser og ingen stinkende pusspropper!! Tiden etter operasjonen var hard, mye smerter og lite mat men det varte bare fjorten dagers tid så du må bare passe på å få i deg nok smertestillende. lykke til
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #5 Skrevet 11. september 2014 Fjernet dem for 7 år siden, åleide å ha to antibiotikakurer hvert år, masse forkjølelse og vond hals. Etter at jeg fjernet dem har jeg kun vært syk 1 gang, og hvis jeg føler meg uggen i hals osv er det borte etter to, tre dager. Beste avgjørelsen å fjerne dem hvis man er såpass plaget.Anonymous poster hash: 19e40...514
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå