Gå til innhold

Restaurantsjef!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Emmelina

Hei damer :-)

Hva slags arbeidsoppgaver har en restaurantsjef??

Håper på seriøse svar her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs helt hvor stor restaurant det er det. En restaurantskjef har i allefall ansvar for det meste en annen sjef har, nemlig at hjulene går rundt og at restauranten tjener penger, personale, lønn (event sende lønningslister til den som har ansvar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som overnevnte sa så kommer jo seff ansvaret for kokkene (maten) og servitørene (service og alt som hører med). Sørge for opplæring av personale / videreutvikling.

Så kommer alt det andre vanlige: lønninger, arbeidslister, varebestillinger, evt produktutvikling / forandringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kokken

Ansvaret for kokkene?

Har jeg aldri opplevd... Trodde det var det man hadde kjøkkensjefer til jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansvaret for kokkene?

Har jeg aldri opplevd... Trodde det var det man hadde kjøkkensjefer til jeg...

Vel en restaurantsjef har nok erfaring innen mat/drikke etc så han har garantert ideer og forslag å komme med. Spørs hva du ligger i "ansvar". Han er sjefen deres men han styrer dem ikke hele veien, det har man som sagt kjøkkensjef til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Ein restaurantsjef styrer alt som skjer i restauranten, naturligvis, ho samarbeider tett med kjøkkensjefen. Er med på å sette opp meny, velge vinar osv. Personalansvar for servitørane, skaffe nok servitørar, ekstrahjelper og få vaktplanen til å gå opp. Bestilling av varer, f.eks. dukar og serviettar, supplering av bestikk og service etc, dekorasjonar osv. Booking av arrangement i restauranten, snakke med f.eks. brudepar for å få vite (og ordne) det dei vil ha. På stader utan somelier har han også ansvar for vin- og spritlager, sørge for at ein til ei kvar tid har på lager det ein skal, finne ut kva vinar som skal inn eller ut av kartet, spesialbestille vinar til selskap. Viktig med kommunikasjon med kjøkkensjefen her. Fungerer vel også som leder under selskapsarrangement, gi beskjeder til kjøkkenet "no rydder vi, tre minutt til hovedretten går" "hold desserten, uventa tale!"

Det er vel det eg veit, hos oss er vi like mykje sjef alle sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
restaurantsjefen er over kjøkkensjefen

På hotell er ofte restaurantsjef likestilt med kjøkkensjef, altså to avdelingsledere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...