Gå til innhold

Får ikke til å bruke en schott ceran platetopp.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg har kjøpt meg hus hvor det følget med en schott ceran platetopp. Denne er rimelig ny. MEN jeg får den ikke til å fungere og finner ingen manualer på nett. Den har touch skreen så når jeg holder inne nøkkelmerket lager den en lyd og det kommer opp bokstavene "lo". Jeg antar at det betyr at den er låst. Men hverken før eller etter dette tegnet får jeg den til å fungere. Så det jeg lurer på er hvordan skal jeg få den til å fungere?

Noen som vet?

Jeg har ikke råd til ny platetopp så jeg trenger virkelig hjelp.

Anonymous poster hash: a680a...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Schott Ceran lager vel bare selve glassplata og er ikke produsent av platetoppen for øvrig?

Anonymous poster hash: 7bc9d...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har kjøpt meg hus hvor det følget med en schott ceran platetopp. Denne er rimelig ny. MEN jeg får den ikke til å fungere og finner ingen manualer på nett. Den har touch skreen så når jeg holder inne nøkkelmerket lager den en lyd og det kommer opp bokstavene "lo". Jeg antar at det betyr at den er låst. Men hverken før eller etter dette tegnet får jeg den til å fungere. Så det jeg lurer på er hvordan skal jeg få den til å fungere?

Noen som vet?

Jeg har ikke råd til ny platetopp så jeg trenger virkelig hjelp.Anonymous poster hash: a680a...8f9

Men hvorfor holder du inne nøkkelmerket?

Anonymous poster hash: dbcc6...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en platetopp det står scott ceran på, kanskje det er den samme.

14tygd1.jpg

Hvis det lyser et rødt lys over låsmerket må det trykkes på til det kommer et høyt pip og lyset forsvinner.

For å skru på platene må jeg først trykke på sirkelen med en strek. Det kommer et pip og det lyser en prikk over sirkelen jeg trykket og det kommer en rød strek i hver av de fire øverste sirklene som representerer stekeplatene.

For å skru på ei stekeplate trykker jeg på den sirkelen som representerer stekeplata. Det kommer et pip, streken blir til et 5-tall, og det som står på plata varmes opp.

For å regulere effekten trykker jeg på det lange rektangelet nederst som det står power under. avhengig av hvor jeg trykker endrer tallet på sirkelen til plata seg fra 1 til 9, der 1 er lengst til venstre og 9 lengst til høyre. Hvis jeg trykker på off lengst til venstre på rektangelet skrur plata seg av med et pip. Hvis jeg trykker på boost lengst til høyre kommer det en P i sirkelen til plata. Dette er den kraftigste innstillingen og fungerer fint til å koke opp vann. I følge bruksanvisningen til ei gryte kan den skade gryta ved langvarig bruk, så jeg bruker den sjeldent.

Hvis jeg har på flere plater på en gang kan jeg bare endre på den aktive plata. Jeg ser hvilken som er aktiv ved at det er et "." bak tallet i sirkelen. For å bytte aktiv plate trykker jeg på sirkelen til den plata jeg vil endre på. Det kommer et pip og "." flytter seg. Når jeg skrur av ei plate blir den plata som var aktiv sist den aktive.

For å skru av alle platene på en gang trykker jeg enda en gang på sirkelen med en strek til venstre.

Jeg har ikke forstått noen andre funksjoner, og bruksanvisningen er sporløst forsvunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...