Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo jenter! :vinke:

Lurte på hvor mye dere gir i lønn til barnevakta.

Pleier å engasjere ei kente på 15. Pleier å være hos oss i ca 6 timer på kvelden. :babysmokk: Kommer ikke før vesla har lagt seg, så det eneste hun gjør er å sitte å kose seg sammen med en venninne eller kjæresten. Ikke store jobben med andre ord.

Hvor mye bør hun få? Hadde tenkt på 250 kr. Er dette lite eller hva gir dere? Finnes det noen tariff for dette?

God sommer, alle sammen :briller:

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

Synes det hørtes helt ok ut.

Gjest Xavia
Skrevet

Synes også dette hørtes ut som grei betaling!

Skrevet

Jeg også ..

(og ofte vanker det jo gjerne litt godt å spise eller litt drikke ved siden av også)

Gjest Anonymous
Skrevet

Min 50 kr på kveldstid. En overlater det dyrebareste man har. Det er stort ansvar å passe andre barn selv om en sitter der bare. Hva om noe skjer?

Skrevet

Enig med 50 kr pr time på kveldstid.

Gjest Anonymous
Skrevet

Uansett hvem jeg spør som er foreldre ,så kan de svare nei på om de har sjekket om deres barnevakter kan førstehjelp.

En liten tass som fyker rundt kan få i seg mye, ramle osv....

De fleste besteforeldre er ogsågrønn på området.tror det ikke står bedre til med de fleste foreldre heller?

kunnskap utover det du tilegner deg på kjøreskolen.

slike ting må en repitere på om det skal sitte.

Gjest Xavia
Skrevet
Uansett hvem jeg spør som er foreldre ,så kan de svare nei på om de har sjekket om deres barnevakter kan førstehjelp.

En liten tass som fyker rundt kan få i seg mye, ramle osv....

De fleste besteforeldre er ogsågrønn på området.tror det ikke står bedre til med de fleste foreldre heller?

kunnskap utover det du tilegner deg på kjøreskolen.

slike ting må en repitere på om det skal sitte.

Nå var det vel ikke akkurat det denne tråden handlet om da... :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

syns kanskje 50 kr timen er ok, men 250 for en kveld (6 timer) er jo ikke ille det heller. Det fikk jeg da jeg var 14 (7 år siden)

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg syns 250 kr høres bra ut, for som regel sover jo bare barnet. Og det er jo svarte penger også, og ganske mye for noen timers stillesittende arbeid.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå var det vel ikke akkurat det denne tråden handlet om da... :roll:

beklager, jeg skulle lage ny tråd og glemte meg vekk. Kansje noen svarer alikavel? Eller de kan flytte tråden?

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg syns 250 kr høres bra ut' date=' for som regel sover jo bare barnet. Og det er jo svarte penger også, og ganske mye for noen timers stillesittende arbeid.[/quote']

25 kr timen er passe "lønn". Ihvertfall for gjerrige mødre.

Barnevakten sitter jo bare på ræva likevel og mesker seg med godterier.

Skrevet
25 kr timen er passe "lønn". Ihvertfall for gjerrige mødre.

Barnevakten sitter jo bare på ræva likevel og mesker seg med godterier.

Nå sitter tenåringer som oftest barnevakt for å tjene litt ekstra penger. Personlig synes jeg 25 kr timen er lite. Enten man sitter stille eller ikke.

Jeg fikk 200,- for en kveld jeg. Jeg kom før barna hadde lagt seg. Av og til overnattet jeg og.

En gang satt jeg barnevakt en hel helg og fikk 500,- for det.

Jeg ville gitt 200,- i tillegg til å kjøpt inn litt brus og snacks til barnevakten.

Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Jeg sitter barnevakt hele tiden, men nå er jeg 18 år og tilknyttet Barnepasseren, så det er mulig det er litt annerledes for meg.

For meg er barnepass en ansvarsfull og krevende jobb. Ikke sjelden våkner babyer og er feberhete, har kastet opp eller nekter å sove, man kan aldri vite hva som kan skje. En gang var jeg ordentlig glad for at jeg hadde gått på førstehjelpskurs, da en toåring satte fast maten i halsen. Selv om det også finnes kvelder hvor man sitter foran tv-en hele kvelden og gumler godteri, må man ikke glemme at barnevakten bruker fredags- eller lørdagskvelden på å jobbe. De fleste kvelds-og helgejobber er godt betalt, hvorfor skulle det ikke gjelde barnepass? Jeg er fascinert over at folk kan sløse bort penger på alt mulig, men når det kommer til pass av det mest dyrebare man har blir man gjerrige.

For seks timer hadde jeg regnet med å få minst 350 kroner, helst 400.

På denne siden står Barnepasserens forslag til hva man bør betale barnevakten i timen, avhengig av hvor lenge vedkommende passer barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...