AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #1 Del Skrevet 10. september 2014 Jeg får av og til kraftige smerter i magen som legen min synes at høres ut som gallesteinanfall. Jeg får så vondt at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg! De varer fra en halvtime til flere timer. Jeg får vondt rett under ribbeinet og i ryggen, blir varm og svett, kvalm, kaster opp osv. Heldigvis har jeg fått sterke smertestillende av legen. Det er ca en måned siden forrige "anfall". Jeg har vært på både ultralyd og MR, men de har ikke funnet gallestein. Blodprøver jeg har tatt sier også at det er noe med galle/lever. Har blant annet forhøyede leververdier. Er det noen som har hatt slike anfall uten å ha gallestein som vet hva det kan være? Når man ikke finner gallestein er det vel ikke gallesteinsanfall likevel? Det sa i hvertfall legen min. Men jeg har hørt at det kan være det likevel så blir så usikker... Kan det være noe med leveren? Anonymous poster hash: d8228...a9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #2 Del Skrevet 10. september 2014 Synes det er rart at legen din sier at det ikke kan være gallesteinsanfall når de ikke finner gallestein. Steinen kan ha kommet seg ut av seg selv før du tok ultralyd og MR, det er ikke helt uvanlig. Motsatt kan man også finne gallesteiner i galleblæra ved ultralyd uten at man har hatt plager eller nødvendigvis kommer til å få plager av det senere. Anonymous poster hash: 5534c...1f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #3 Del Skrevet 10. september 2014 Du kan ha hatt gallesten som har kommet seg ut, og så endt opp med betennelse i galleblæren. Syns legen din høres merkelig ut. Jeg har hatt gallesten og betennelse i galleblæra selv, og det du beskriver høres ut som slik min hverdag var i ca 6 mnd før operasjon og fjerning av galleblære. Anonymous poster hash: 98484...cc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 10. september 2014 #4 Del Skrevet 10. september 2014 De fant ikke noe særlig på UL hos meg. Men flere anfall var jo ensbetydende med gallestein og jeg fikk heldigvis fjernt driten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #5 Del Skrevet 10. september 2014 Har du fått sjekket nyrene? Kan være nyrestein. Anonymous poster hash: 13b19...5eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timber Skrevet 10. september 2014 #6 Del Skrevet 10. september 2014 Sjekket for betennelse i galleblæren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #7 Del Skrevet 10. september 2014 Både fastlegen min og legen som sist tok UL på meg sa at det ikke var gallestein da de ikke så det på UL, men synes beskrivelsen av smertene jeg har høres akkurat ut som gallestein. Har du fått sjekket nyrene? Kan være nyrestein. Anonymous poster hash: 13b19...5eb Hvordan sjekker man det? Hadde de ikke sett det på MR eller ultralyd? Sjekket for betennelse i galleblæren? Nei, hvordan sjekker man det? Har bare tatt vanlige blodprøver, UL og MR av magen. De så ingenting unormalt med organene mine annet en at galleblæren min ikke var synlig på første UL jeg tok og MRCP-undersøkelsen Anonymous poster hash: d8367...91e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #8 Del Skrevet 11. september 2014 Hvordan sjekker man det? Hadde de ikke sett det på MR eller ultralyd? Anonymous poster hash: d8367...91e Nyrestein sees ikke optimalt på MR og ultralyd, det beste er røntgen eller CT Anonymous poster hash: 5534c...1f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #9 Del Skrevet 11. september 2014 Nyrestein sees ikke optimalt på MR og ultralyd, det beste er røntgen eller CT Anonymous poster hash: 5534c...1f7 Hverken fastlegen min eller overlegen jeg har vært hos på sykehuset har nevnt noe om nyrestein. Det virker som de kun er opptatt om det er gallestein eller ikke, men hvis symptomene på nyrestein og gallestein er ganske like burde det jo vært undersøkt det og. Har lest litt om betennelse i galleblæren nå og tenker jeg kan ha dette, men området rundt galleblæren er ikke spesielt ømt å ta på. Jeg har ofte vondt i magen og føler meg kvalm/dårlig - spesielt etter måltider, men dette er noe annet en anfallene. Noe annet jeg har oppdaget er at det hvite i øynene mine har en litt gulaktig farge og det er jo et klart tegn på at noe er galt. Anonymous poster hash: d8367...91e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #10 Del Skrevet 11. september 2014 Har du fått sjekket bukspyttkjertelen? Høres ganske likt ut som symptomene på bukspyttkjertelbetennelse. Anonymous poster hash: ed1e6...a53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #11 Del Skrevet 11. september 2014 Har du fått sjekket bukspyttkjertelen? Høres ganske likt ut som symptomene på bukspyttkjertelbetennelse.Anonymous poster hash: ed1e6...a53 Jeg tok masse blodprøver for kort siden, men aner ikke hva de sjekker. Får svar i morgen, tror jeg. Blir spennende om de finner noe interessant... Anonymous poster hash: d8367...91e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå