katharinak Skrevet 10. september 2014 #1 Skrevet 10. september 2014 Hei! Er det noen som jobber som vikar på skolen? Hvordan er det? Er det slik at dere blir ringt om samme dagen/dagen før? Jeg vurderer å søke selv, siden jeg har hørt at det trengs her, og jeg vurderer også å gå lektor. Er det til å anbefale?
Kanutte Skrevet 10. september 2014 #2 Skrevet 10. september 2014 Hos oss fungerer det slik at vi har en liste med ringevikarer. Lærerne gir beskjed om kvelden eller før kl. 6.45 om morgenen. Da ringer vikarinnkaller rundt for å skaffe vikarer. Dersom vi vet om fravær blir vikarer ordnet i god tid, får vi vite om fraværet samme morgen må vi ringe om morgenen.
Gjest Sala21 Skrevet 10. september 2014 #3 Skrevet 10. september 2014 Du kan godt bli ringt opp på morgenen, men mange ganger har de det klart før så da kan du bli ringt opp for bestemte dager i en uke f.eks. Det er jo godt betalt,i tillegg vil jo erfaringen være veldig bra hvis du planlegger å utdanne deg innen dette
Viljaa Skrevet 10. september 2014 #4 Skrevet 10. september 2014 Da jeg var vikar ble jeg som regel oppringt enten kvelden før, eller sms rundt en uke i forkant. Å bli ringt samme morgen skjedde ytterst sjeldent. Kanskje det bare var jeg som var heldig å havne på en skole med lavt sykefravær, men fikk inntrykk av at mesteparten av fraværet der skyldtes kurs ol. som var planlagt godt i forkant. Jeg fikk imidlertid ikke vikaropplegg før samme morgen/ved oppmøte. På den skolen hvor jeg jobber nå, så har vi faste vikarer/assistenter som tar seg av fravær som kommer brått på. Kontorpersonalet starter ikke før 0730, og når første time starter 0815, så rekker de ikke å tilkalle noen med mindre det er snakk om planlagt fravær. Andre vikarer blir først tilkalt til 2. økt eller senere på dagen.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #5 Skrevet 11. september 2014 Hva er dere utdannet som og hva får dere i timen? Anonymous poster hash: c3ee4...5c2
electric_trond Skrevet 11. september 2014 #6 Skrevet 11. september 2014 jeg jobbet et halvt år som vikar, det er kanskje den beste jobben jeg har hatt. Det er alt det morsome med å være lærer uten noe av det kjedelige. Jeg møtte opp hver dag for ved den skolen jeg jobbet var det alltid mange timer som måtte dekkes. Inspektøren hadde god oversikt over dette og det var somregel noen dagers varsel på opplegget. Det var alltid et opplegg klart som skal følges så det var lite forberedelser som måtte gjøres før hver time. Alle husker hvordan det var å ha vikar, så det å være vikar er ikke for alle. Barna tar seg ekstreme friheter og prøver å strekke strikken så langt det går. Angående betalt så var det en skikkelig kabal, det var rundt 120kr timen for å være assistent til flere hundre kroner timen for å undervise i norsk på ungdomskolen. Jeg hadde rundt 16k utbetalt i mnd. med 25-30 vikartimer i uka.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #7 Skrevet 11. september 2014 120? Lite jo.Anonymous poster hash: c3ee4...5c2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #8 Skrevet 11. september 2014 Jobber som det nå. Synes det er veldig greit. Har blitt oppringt om morgenen en del ganger (da rundt 7.15-7.45) og har og jobbet flere uker i strekk når en lærer har vært sykemeldt. Lønnen ligger vel på 250 +/- når jeg jobber som lærer og 150 +/- som assistent. Hektisk og gøy, fine arbeidstider og veldig lærerikt. Si alltid ja i begynnelsen så havner du fort øverst på ringelista og får jobbe mye Anonymous poster hash: dd89c...6ef 1
katharinak Skrevet 12. september 2014 Forfatter #9 Skrevet 12. september 2014 Jobber som det nå. Synes det er veldig greit. Har blitt oppringt om morgenen en del ganger (da rundt 7.15-7.45) og har og jobbet flere uker i strekk når en lærer har vært sykemeldt. Lønnen ligger vel på 250 +/- når jeg jobber som lærer og 150 +/- som assistent. Hektisk og gøy, fine arbeidstider og veldig lærerikt. Si alltid ja i begynnelsen så havner du fort øverst på ringelista og får jobbe mye Anonymous poster hash: dd89c...6ef Tusen takk!! Jeg skal absolutt melde meg som vikar etter å ha lest dette! Meldte dere dere direkte til skolen eller til skolekontoret?
electric_trond Skrevet 12. september 2014 #10 Skrevet 12. september 2014 jeg valset rett inn på kontoret til inspektøren og spurte om de trengte en hånd 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #11 Skrevet 13. september 2014 Tusen takk!! Jeg skal absolutt melde meg som vikar etter å ha lest dette! Meldte dere dere direkte til skolen eller til skolekontoret? Jeg ringte rektor direkte og fikk så møte ham og inspektør kjapt. Da fikk jeg vikarkontrakt og så var det bare å søke om politiattest. Jeg spurte bare om de trengte flere ringevikarer, ikke så mye hokus pokus Anonymous poster hash: dd89c...6ef
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #12 Skrevet 13. september 2014 Varierer lønna fra barne, ungdomsskole og vgs? Anonymous poster hash: c3ee4...5c2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #13 Skrevet 13. september 2014 Varierer lønna fra barne, ungdomsskole og vgs? Anonymous poster hash: c3ee4...5c2 Tja.. lønna varierer fra sted til sted. Altså hvilken kommune eller fylkeskommune som eier og driver den aktuelle skolen. Det er også litt forskjell på hvilke skoler som godtar ikke relevant/ikke fullført utdannelse. Har opplevd å få gå som adjunkt noen steder før fullført utdannelse, mens andre steder ikke. Anonymous poster hash: 6b156...13a
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #14 Skrevet 13. september 2014 Så lønna er like på B og U- skole uansett men varierer fra fylke til fylke Hva får du i lønn som adjunkt og hvilket fylke? ^^ Anonymous poster hash: c3ee4...5c2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #15 Skrevet 13. september 2014 Fikk lønn som adjunkt i Oslo. På en ungdomsskole. Men det er ikke alle skoler som nødvendigvis gjør det likt. De skolene med strammest budsjett vil nok ikke ha råd til å bruke masse lærerstudenter og gi de adjunktlønn. Men det enkleste er nok å ta kontakt med en skole og høre. Sammenliknet med mange andre deltids/ringevikarjobber så har jeg alltid opplevd at lærervikar kommer ganske bra ut i lønn uansett. Anonymous poster hash: 6b156...13a
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #16 Skrevet 13. september 2014 Fikk lønn som adjunkt i Oslo. På en ungdomsskole. Men det er ikke alle skoler som nødvendigvis gjør det likt. De skolene med strammest budsjett vil nok ikke ha råd til å bruke masse lærerstudenter og gi de adjunktlønn. Men det enkleste er nok å ta kontakt med en skole og høre. Sammenliknet med mange andre deltids/ringevikarjobber så har jeg alltid opplevd at lærervikar kommer ganske bra ut i lønn uansett. Anonymous poster hash: 6b156...13a Hva fikk du i timen? Anonymous poster hash: c3ee4...5c2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #17 Skrevet 14. september 2014 220 kr/timen på det meste, men dette er fire år siden, så regner med at det har gått opp litt. Anonymous poster hash: 6b156...13a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå