katharinak Skrevet 10. september 2014 #1 Skrevet 10. september 2014 Hei! Er det noen som jobber som vikar på skolen? Hvordan er det? Er det slik at dere blir ringt om samme dagen/dagen før? Jeg vurderer å søke selv, siden jeg har hørt at det trengs her, og jeg vurderer også å gå lektor. Er det til å anbefale?
Kanutte Skrevet 10. september 2014 #2 Skrevet 10. september 2014 Hos oss fungerer det slik at vi har en liste med ringevikarer. Lærerne gir beskjed om kvelden eller før kl. 6.45 om morgenen. Da ringer vikarinnkaller rundt for å skaffe vikarer. Dersom vi vet om fravær blir vikarer ordnet i god tid, får vi vite om fraværet samme morgen må vi ringe om morgenen.
Gjest Sala21 Skrevet 10. september 2014 #3 Skrevet 10. september 2014 Du kan godt bli ringt opp på morgenen, men mange ganger har de det klart før så da kan du bli ringt opp for bestemte dager i en uke f.eks. Det er jo godt betalt,i tillegg vil jo erfaringen være veldig bra hvis du planlegger å utdanne deg innen dette
Viljaa Skrevet 10. september 2014 #4 Skrevet 10. september 2014 Da jeg var vikar ble jeg som regel oppringt enten kvelden før, eller sms rundt en uke i forkant. Å bli ringt samme morgen skjedde ytterst sjeldent. Kanskje det bare var jeg som var heldig å havne på en skole med lavt sykefravær, men fikk inntrykk av at mesteparten av fraværet der skyldtes kurs ol. som var planlagt godt i forkant. Jeg fikk imidlertid ikke vikaropplegg før samme morgen/ved oppmøte. På den skolen hvor jeg jobber nå, så har vi faste vikarer/assistenter som tar seg av fravær som kommer brått på. Kontorpersonalet starter ikke før 0730, og når første time starter 0815, så rekker de ikke å tilkalle noen med mindre det er snakk om planlagt fravær. Andre vikarer blir først tilkalt til 2. økt eller senere på dagen.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #5 Skrevet 11. september 2014 Hva er dere utdannet som og hva får dere i timen? Anonymous poster hash: c3ee4...5c2