Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som gikk over til 100% ufør, ble det store forskjeller i utbetalinger per mnd? Tenker da på dere som ikke er ung ufør, men som har blitt ufør i godt voksen alder etter kanskje å ha jobbet en del år i forkant.

Anonymous poster hash: e3568...c87
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk 60% av tidligere lønn.

Anonymous poster hash: a0ff8...06a
Skrevet

Du kan be Nav regne ut for deg.

Anonymous poster hash: 5a8ec...638

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk ca. 3500,- mindre brutto. Men skatter jo mindre av uførepensjon enn av AAP. Frem til nyttår, men da skal det vel ikke bli noen forskjell netto.

Anonymous poster hash: 311a1...1f9
Skrevet

Det jeg lurte på var hva dere sitter igjen med netto - etter skatt. Hva hadde dere utbetalt på AAP, og hva får dere utbetalt nå som ufør?

Skrevet

Dytter..

Skrevet

Fikk mer eller mindre det samme før og etter. Ung ufør.

Anonymous poster hash: b23f8...179
Skrevet

Jeg fikk ca. 3500,- mindre brutto. Men skatter jo mindre av uførepensjon enn av AAP. Frem til nyttår, men da skal det vel ikke bli noen forskjell netto.

Dette er meg. Endte med ca 1500,- mindre netto. Men fikk bostøtte som dekte det meste.

Skrevet

16000,- på AAP, 22500,- på ufør.

Anonymous poster hash: dd7c8...28b
Skrevet

16000,- på AAP, 22500,- på ufør.

Anonymous poster hash: dd7c8...28b

Hvordan kan du ha 16.000kr på aap som er 66% av lønnen din? Så 22.500kr når du blei uføre? Kan umulg stemme. For du vil få minstesats om du har 16.000kr på aap. enkelt og greit.

Anonymous poster hash: b423d...c6b

• Liker 1
Skrevet

Skulle hatt 26600 i AAP,men gikk rettstilstanden ufør som er 39900 inkl tjenestepensjon.

Anonymous poster hash: 42130...8e1

Skrevet

Hadde også 16000 på aap. Ble 23000 på ufør.

Pga at uføretidspunkt er satt til før jeg fikk aap for andre gang, etter at jeg var et år i jobb igjen. Har hatt aap tilsammen i 8 år.

Ufør regnes fra uføretidspunkt, ikke fra aap, som man kan ha flere ganger, om man prøver seg i jobb.

Anonymous poster hash: 4de9e...4ed
  • Liker 1
Skrevet

Får 500 kr mer utbetalt på ufør enn på AAP pga skattelette. Har mulig krav på forsikringspenger i tillegg som jeg finner ut av.

Vet dog ikke hvordan det blir neste år pga nye regler for uføre og skatt.

Skrevet

Hadde også 16000 på aap. Ble 23000 på ufør.

Pga at uføretidspunkt er satt til før jeg fikk aap for andre gang, etter at jeg var et år i jobb igjen. Har hatt aap tilsammen i 8 år.

Ufør regnes fra uføretidspunkt, ikke fra aap, som man kan ha flere ganger, om man prøver seg i jobb.

Anonymous poster hash: 4de9e...4ed

Skjønte ikke helt, kan du utdype mer? Har godt på aap i flere år selv, før aap hadde jeg jobbet ikke noe. Men i mellom åra med aap, har jeg jobbet litt, om jeg blir ungufør har det noe å si at jeg har jobbet litt mellom åra med aap?

Anonymous poster hash: 9bad6...5b8

Skrevet

*

Anonymous poster hash: 9bad6...5b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...