Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

For et halvt år siden gjorde min samboer plutselig det slutt med meg. Det kom som et stort sjokk, men forholdte meg psykisk rolig etter dette siden jeg visste at jeg ubevisst hadde trukket meg mer og mer unna han. Jeg orket ikke han lengre, han var for mye. For lite respekt og for egoistisk.

Tiden gikk og jeg begynte å glemme de negative sidene. Jeg kuttet all kontakt fra dag én og svarte bare kort og høflig hvis han tok kontakt med meg. I sommer skrev han at han savnet meg og kom med flere småhint om at han ønsket at det kunne bli oss igjen uten å si det i klartekst.

Tiden etter bruddet gikk veldig bra, men etter at han kom med disse personlige beskjedene har det bare gått nedover. Jeg savner han, men ikke så mye at jeg sier til han hva jeg føler. All facebookaktivitet når det gjelder han ol. ble blokkert fra første dag, siden jeg får skikkelig klump i magen av å se spor av han.

Jeg synes det er veldig vanskelig å gå videre når jeg ikke vet hvor jeg har han. Hva han tenker. Ønsker han å bli sammen igjen? Jeg vet selv at jeg kan få det mye bedre med en annen mann, men nå som ensomheten tærer på er det vanskelig å tenke de riktige tankene. Jeg har masse gode venner rundt meg som jeg kan snakke med, men det holder på en måte ikke. Noen ganger faller det meg inn at det er helt utrolig at vi to aldri kommer til å være sammen igjen.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men hadde vært fint med noen synspunkt!

Anonymous poster hash: eb373...530

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortsett å huske at han var egoistisk og ikke respekterte deg.

Forsvunnet respekt skal det mye til for å få på plass igjen.

Det er dårlig gjort av han å kontakte deg sånn..

Du er veldig klar over situasjonen selv. Det er bra. Du vet at ensomheten gjør deg forvirret..

Du bør si at du ikke vil tilbake til han, og si at han må slutte å kontakte deg. Løpet er kjørt.

Prøv å huske at jo mer tid du bruker på eksen, jo mindre tid får du senere med en mann som respekterer deg og vil ditt beste.

Anonymous poster hash: df22d...678
  • Liker 2
Skrevet

Det har gått bra helt til nå å unngå å gi etter på hans prat, altså si hva jeg egentlig føler. Hver gang han spør om hvordan det går så tar jeg den "joo her det det kjempebra"-blablapraten. Men det er mest fordi da har en annen hatt min oppmerksomhet. Datet en i det siste som ikke ble noe av lengre, og da min eks tok kontakt sist uke kjente jeg at det var skikkelig vanskelig. Han hørtes så god ut som jeg husket han da vi hadde det bra ilag.

Men jeg vet innerst inne at den dagen jeg møter en ny, så kommer jeg til å tenke på dette som noe alvorlig. Har hatt tidenes kjærligshetssorg for noen år siden, og det ordnet seg da også!

Det som irriterer meg er at hvis han vil ha meg tilbake, da får han si det rett ut og ikke bare komme med småhint over lengre tid. Håpløst. Burde jeg ha spurt ham rett ut??

TS

Skrevet

Det har gått bra helt til nå å unngå å gi etter på hans prat, altså si hva jeg egentlig føler. Hver gang han spør om hvordan det går så tar jeg den "joo her det det kjempebra"-blablapraten. Men det er mest fordi da har en annen hatt min oppmerksomhet. Datet en i det siste som ikke ble noe av lengre, og da min eks tok kontakt sist uke kjente jeg at det var skikkelig vanskelig. Han hørtes så god ut som jeg husket han da vi hadde det bra ilag.

Men jeg vet innerst inne at den dagen jeg møter en ny, så kommer jeg til å tenke på dette som noe alvorlig. Har hatt tidenes kjærligshetssorg for noen år siden, og det ordnet seg da også!

Det som irriterer meg er at hvis han vil ha meg tilbake, da får han si det rett ut og ikke bare komme med småhint over lengre tid. Håpløst. Burde jeg ha spurt ham rett ut??

TS

Men jeg vet innerst inne at den dagen jeg møter en ny, så kommer jeg til å tenke på dette som IKKE noe alvorlig. Har hatt tidenes kjærligshetssorg for noen år siden, og det ordnet seg da også!

TS

Skrevet

Jeg syntes du burde det, som mann altså. Ikke lett for oss å forstå alltid. Tipset må være at du tenker godt igjennom om det er det du vil, men det har du nok gjort alt.

Litt inhabil da jeg prøver å få min kjære tilbake uten at jeg vet hvordan jeg bør gjøre det.

Anonymous poster hash: 9dbc7...3a0

Skrevet

Hvorfor vil du vite om han vil ha deg tilbake? Spiller det noen rolle?

Du vet jo at du bør holde deg unna uansett.

Man husker vel alltid de bra tingene, uansett hvor dårlig det negative var.

Skrevet

Hvorfor vil du vite om han vil ha deg tilbake? Spiller det noen rolle?

Du vet jo at du bør holde deg unna uansett.

Man husker vel alltid de bra tingene, uansett hvor dårlig det negative var.

Spørsmålet om han vil ha meg tilbake - det er det spørsmålet som har vært hengende over meg hele tiden. Jeg vil så gjerne gå videre, men det er dette som holder meg tilbake. Og jeg vet fader meg ikke hvordan jeg skal komme unna dette. Det beste hadde vært om jeg hadde spurt han, så hadde han sagt at han ikke ville det. Da hadde jeg hatt en liten grineperioden, men forhåpentligvis blitt helt ferdig med det. Men jeg er for pysete til å få dumping nr. 2 fra samme person.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hvorfor har du ikke blokkert fyren? Det er jo en nybegynnertabbe av dimensjoner!

Skrevet

Hvorfor har du ikke blokkert fyren? Det er jo en nybegynnertabbe av dimensjoner!

Fordi jeg ser på det å slette han fra facebook, blokkere nr. osv er en erklæring på at jeg er sint på han. Jeg ønsker bare å forholde meg til dette på en nøytral og voksen måte. Siden det er det han ikke er.

Skrevet

Fordi jeg ser på det å slette han fra facebook, blokkere nr. osv er en erklæring på at jeg er sint på han. Jeg ønsker bare å forholde meg til dette på en nøytral og voksen måte. Siden det er det han ikke er.

Du får klump i magen av å se ting på Face som har å gjøre, så du har blokkert noe der. Han forvirrer deg, selv om du vet at du ville fått det bedre med en annen mann, og du vet at det er ensomheten som snakker når du tenker på å han...

Du bør jo aktivisere deg litt med noe, og fortelle han at du ikke ønsker mer kontakt.

De fleste som gjør det slutt, avslutter all kontakt. Bortsett fra et høflig "hei" og småsnakk hvis de tilfeldig møtes. Så du trenger jo ikke gi han noe grunn, annet enn at det er unaturlig for deg å ha kontakt.

Pluss at når han hinter om at han vil ha deg tilbake, kan du skrive at du ikke vil. Da er det i hvert fall best å avslutte kontakt. Å ha kontakt når den ene er intr. i noe mer enn vennskap igjen, er alltid dømt.

Fortsetter han å vise interesse, er det fare for at du går tilbake til et forhold som ikke var bra.

Det virker jo her som at du vil ha han tilbake. Husk at forsvunnet respekt kan dekkes over litt i starten, til han har deg på gli igjen. Og så havner dere sikkert i samme gamle bane.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Det er og blir amatørmessig å ikke kaste ekser, som en ikke har barn sammen med, helt og holdent ut av livet sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...