AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #1 Skrevet 10. september 2014 Tvillingene våre går i barnehage og vi har lagt merke til siste ukene at kjøkkenansatte som jobber i kjøkkenet, like ved der barna spiser frokost og har lekegrind/fellesareal, spiller høy musikk (dance/pop) fra kl 8 når frokost og under hele dagen fram til henting. Barna er store deler av dagen inne og en barnehage har jo nok støy i seg selv - så hva tenker andre?Anonymous poster hash: f642d...9c9
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #2 Skrevet 10. september 2014 Tvillingene våre går i barnehage og vi har lagt merke til siste ukene at kjøkkenansatte som jobber i kjøkkenet, like ved der barna spiser frokost og har lekegrind/fellesareal, spiller høy musikk (dance/pop) fra kl 8 når frokost og under hele dagen fram til henting. Barna er store deler av dagen inne og en barnehage har jo nok støy i seg selv - så hva tenker andre?Anonymous poster hash: f642d...9c9 Hvordan vet du at de spiller hele dagen? Er du der hele tiden? Anonymous poster hash: ae411...3fb 19
Gjest C'est la vie:) Skrevet 10. september 2014 #3 Skrevet 10. september 2014 Det er generelt et høyt støynivå i barnehager, så skjønner at du reagerer... Ville nok spurt om de ikke heller kunne spilt barnemusikk, gjerne litt rolig på morgenen. Eller eventuelt flyttet musikk for de voksne opp til pauserommet
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #4 Skrevet 10. september 2014 Hvordan vet du at de spiller hele dagen? Er du der hele tiden? Anonymous poster hash: ae411...3fb Mannen og jeg har vært såpass ofte innom morgen, lunch og ettermiddag over lengre tid, at vi er sikre ja. Vi bor også like ved.Anonymous poster hash: f642d...9c9
minister-mio Skrevet 10. september 2014 #5 Skrevet 10. september 2014 Reagerer mer på at de er inne store deler av dagen 17
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #6 Skrevet 10. september 2014 Det er generelt et høyt støynivå i barnehager, så skjønner at du reagerer... Ville nok spurt om de ikke heller kunne spilt barnemusikk, gjerne litt rolig på morgenen. Eller eventuelt flyttet musikk for de voksne opp til pauserommet De er unge menn (gutter) og de står i kjøkkenet hele dagen. Har ikke sett noe pauserom...de ser ut som rastløse festtyper. Forstår ikke at det er forenelig med mange små barn! Anonymous poster hash: f642d...9c9
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #7 Skrevet 10. september 2014 Reagerer mer på at de er inne store deler av dagen De er ute hver dag. Men de er jo mye inne også. Er store og flere lekerom etc Anonymous poster hash: f642d...9c9
Muscae Skrevet 10. september 2014 #8 Skrevet 10. september 2014 Dette høres lite profesjonelt ut. Dette bør du ta opp med pedagogisk leder, slik at det kan bli en endring. Musikk skal brukes med vett, ikke bare ha høy musikk dundrende hele dagen i en ellers hektisk og bråkete hverdag. Jeg har en liten høyttaler til mobil, som vi bruker en del i barnehagen, og denne kan det hende jeg setter på litt lavt inne på kjøkkenet dersom jeg har "kjøkkentjeneste" en dag (vi bytter på, har ingen kjøkkenassistent ansatt). Men jeg har mulighet til å lukke igjen døren, og jeg spiller aldri så høyt at andre kan høre det. Det samme kan jeg gjøre om jeg skal rydde og lukke avdelingen når alle barna er ute om ettermiddagen. Men det ville ikke falt meg inn å spille min egen musikk så barna hører det. Da går det kun i musikk som barna liker (og det kan fint være litt fengende, rytmisk popmusikk ) 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #9 Skrevet 10. september 2014 Hva med å stole på at de pedagogisk ansatte - som faktisk er der hele dagen - ville tatt tak i det hvis det er et problem? Anonymous poster hash: 29b7b...b5b 9
Gjest C'est la vie:) Skrevet 10. september 2014 #10 Skrevet 10. september 2014 De er unge menn (gutter) og de står i kjøkkenet hele dagen. Har ikke sett noe pauserom...de ser ut som rastløse festtyper. Forstår ikke at det er forenelig med mange små barn!Anonymous poster hash: f642d...9c9 Da reagerer jeg ennå mer på dette... Snakk med pedagogisk leder, for dette er ikke vanlig praksis i barnehager...!
Muscae Skrevet 10. september 2014 #11 Skrevet 10. september 2014 De er unge menn (gutter) og de står i kjøkkenet hele dagen. Har ikke sett noe pauserom...de ser ut som rastløse festtyper. Forstår ikke at det er forenelig med mange små barn!Anonymous poster hash: f642d...9c9 Hvorfor skulle det ikke være forenlig at "rastløse festgutter" har omsorg for barn? De fester vel ikke når de er på jobb, og barn har bare godt av å erfare (ikke bare høre og lese om) at mennesker er ulike. 15
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #12 Skrevet 10. september 2014 C'est la vie:), on 10 Sept 2014 - 22:25, said: Da reagerer jeg ennå mer på dette... Snakk med pedagogisk leder, for dette er ikke vanlig praksis i barnehager...! Hva er det du reagerer sånn på med dette? At det er to menn som jobber på kjøkkenet, eller at de 'ser ut som 'rastløse festtyper''? Hvordan de ser ut har jo absolutt ingenting med den jobben deres å gjøre vel. Bare fordi at ts syns de 'ser ut' som en spesiell type betyr jo ikke at de ikke kan være god på jobben sin som kjøkkenansatt eller at de ikke kan være flinke med barn. Anonymous poster hash: bb055...184 14
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #13 Skrevet 10. september 2014 Mannen og jeg har vært såpass ofte innom morgen, lunch og ettermiddag over lengre tid, at vi er sikre ja. Vi bor også like ved.Anonymous poster hash: f642d...9c9 Hvorfor har dere barnehageplass da? Dere bor i nærheten. Du snakker ikke om jobb. Dere må jo forstyrre dagene i barnehagen med den flyingen deres. Sorry, men dette må være troll.Anonymous poster hash: 0cead...de2 9
Gjest Coolaid Skrevet 10. september 2014 #14 Skrevet 10. september 2014 Hva med å stole på at de pedagogisk ansatte - som faktisk er der hele dagen - ville tatt tak i det hvis det er et problem? Anonymous poster hash: 29b7b...b5b Dette. Dersom det er et problem som går ut over barna eller arbeidsmiljøet til de som jobber der så blir det nok tatt opp.
minister-mio Skrevet 10. september 2014 #15 Skrevet 10. september 2014 Mannen og jeg har vært såpass ofte innom morgen, lunch og ettermiddag over lengre tid, Anonymous poster hash: f642d...9c9 Hvorfor? 7
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #16 Skrevet 10. september 2014 Hysteriske navere? Anonymous poster hash: 111c8...cde 5
Gjest C'est la vie:) Skrevet 10. september 2014 #17 Skrevet 10. september 2014 Hva er det du reagerer sånn på med dette? At det er to menn som jobber på kjøkkenet, eller at de 'ser ut som 'rastløse festtyper''? Hvordan de ser ut har jo absolutt ingenting med den jobben deres å gjøre vel. Bare fordi at ts syns de 'ser ut' som en spesiell type betyr jo ikke at de ikke kan være god på jobben sin som kjøkkenansatt eller at de ikke kan være flinke med barn. Anonymous poster hash: bb055...184 Oi! Nei, det var virkelig ikke slik jeg mente det! Min mann er førskolelærer, og kan se litt slik ut selv, men er verdens beste pedagog Videre: To menn som står på kjøkkenet hele dagen? Har barnehagen hørt om rullering av arbeidsoppgaver? Reagerer veldig på at dette kan være arbeidsoppgavene de har? Pedagogisk leder/styrer burde få beskjed om dette, da musikken som spilles ikke passer inn i en barnehages hverdag.
Gjest C'est la vie:) Skrevet 10. september 2014 #18 Skrevet 10. september 2014 De er unge menn (gutter) og de står i kjøkkenet hele dagen. Har ikke sett noe pauserom...de ser ut som rastløse festtyper. Forstår ikke at det er forenelig med mange små barn!Anonymous poster hash: f642d...9c9 Vil også kommentere at utseende ikke skal dømme hvem de er i arbeid... Men deres musikksmak er kanskje litt upassende på arbeidsplassen
Gjest HappyWaffle Skrevet 10. september 2014 #19 Skrevet 10. september 2014 Det er generelt et høyt støynivå i barnehager, så skjønner at du reagerer... Ville nok spurt om de ikke heller kunne spilt barnemusikk, gjerne litt rolig på morgenen. Eller eventuelt flyttet musikk for de voksne opp til pauserommet eeey du har tatt profilbildet mitt
Hjarte Skrevet 10. september 2014 #20 Skrevet 10. september 2014 Oi! Nei, det var virkelig ikke slik jeg mente det! Min mann er førskolelærer, og kan se litt slik ut selv, men er verdens beste pedagog Videre: To menn som står på kjøkkenet hele dagen? Har barnehagen hørt om rullering av arbeidsoppgaver? Reagerer veldig på at dette kan være arbeidsoppgavene de har? Pedagogisk leder/styrer burde få beskjed om dette, da musikken som spilles ikke passer inn i en barnehages hverdag. Jeg skjønte det slik at disse mennene var ansatt til å jobbe på kjøkkenet. Enkelte barnehager som har god råd kan ansette egne kjøkkenarbeidere slik at de som jobber på avdeling slipper å lage mat 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå