AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #1 Skrevet 10. september 2014 Mannen min har ett barn med meg og to barn fra ett tidligere forhold, deriblant en jente på 17 år. Disse barna bor langt unna oss og er kun hos oss i feriene. Forholdet til datteren hans, har vært litt vanskelig, fordi han har mer tekke med gutter enn med jenter og vet ikke helt hvordan han skal behandle henne. Når hun var hos oss sommeren da hun var 15, fant mannen min det for godt å kjefte på henne mens vi var ute å spiste, fordi hun hadde på seg maskara.. Jeg snakket selvsagt med han i ettertid om hendelsen og at han må akseptere at hun er nesten voksen og at såpass må han tåle, når hun er så flink og snill på alle andre områder, men jeg har ikke så mye jeg skal ha sagt. Dette resulterte uansett i at datteren ikke ville komme til oss etter det, fordi hun følte seg ydmyket over den hendelsen. Hvilket jeg har veldig forståelse for. (Mannen min er fra midtøsten, men bodd mesteparten av livet sitt i Norge. Han er ikke muslim, og lever som vanlige nordmenn.) Som ungdommer flest som bor i en storby, ser datteren ut til å ha en stor omgangskrets av både gutter og jenter, av alle minoriteter, ut fra det vi ser på nett. Når nye bilder og statuser legges ut, er det påfølgende kommentarer med smileys og hjerter og "så pen du er" fra både gutter og jenter, og mannen min har flere ganger lagt litt mye alvor i det. Sist i fjor sommer, var det en gutt av afrikansk opprinnelse som hadde skrevet hjerter på bildene hennes, og mannen min kontaktet eks-dama si for å finne ut mer om denne gutten, skaffet tlf.nr hans, ringte han og ba han holde seg unna datteren hans i fremtiden. Når jeg spør han hvorfor, er det bare fordi han hater afrikanere og vil ikke ha noe med de å gjøre.. Min første tanke var at dette neppe gjorde forholdet til datteren noe bedre, og jo mer han oppfører seg som en hysterisk far, jo mer vil hun skjule for han/oss for å unngå reaksjoner senere. Nå derimot har hun fått sin første kjæreste, og hans opprinnelse er fra min manns naboland. Det var tydeligvis heller ikke populært, så nå prøver han å finne ut masse informasjon om denne gutten og planlegger å ringe faren hans for å høre hvem de er.. Altså, jeg synes dette går litt over stokk og stein. Eks-dama har "gått god" for denne gutten og sier at han er en ordentlig gutt. Jeg blir litt skremt over fremtiden. Vi har også en liten jente sammen, og hvordan skal det gå når hun blir stor? Tror han at vi skal sperre henne inne til hun blir 30 år? Jeg har hatt en helt annen oppvekst og er oppdratt med ganske mye frihet, fordi jeg hadde ett veldig nært forhold til min mor som hele tiden visste hvor jeg var og hva jeg drev med og som lot meg være ungdom. Og jeg synes ikke det er riktig at mannen min skal sitte 60 mil unna og styre livet til barna sine, når han ikke aner noe om hvem de omgåes i utgangspunktet.. Hva synes dere? Anonymous poster hash: 43d23...0b2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #3 Skrevet 10. september 2014 Han er vel redd for at lillejenta blir stor. Slike ting gjør at barna støter bort sine foreldre. Anonymous poster hash: 142b7...606
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #5 Skrevet 10. september 2014 Og du tror han kommer til å være mildere mot deres felles datter, han kommer jo til å kontrollere den jenta han bor jo med henne og stakkars. Anonymous poster hash: 78fd0...11c 5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #6 Skrevet 10. september 2014 Hvis du ikke vil ha ei datter og ei stedatter som kanskje kan bli dypt ulykkelig, deprimert, slite med angst og diverse psykiske problemer så råder jeg deg til å få mannen din til å slutte med den slags holdninger. For det er faktisk hva som kan skje, i verstefall. Hadde selv delvis sånne foreldre. Ble ikke direkte nektet kjæreste og sminke og sånt, men jeg ble hele tiden kritisert for det og fikk en følelse av de hatet meg og at jeg var stygg og verdiløs. Det har senere gitt meg en del plager og jeg slet lenge med deprisjon og diverse. Det er selvsagt worst case scenario og må ikke jo skje din datter, men det skaper ikke akkurat et trygt bånd mellom far og datter og mulig mor hvis du (eller fra datterens syn) ser passivt på. Jeg måtte også ha masse hemmeligheter for foreldrene mine, ting man normalt sett ikke skulle trenge og holde hemmelig og det sliter på en. Er ikke sunt og holde alt for seg selv. Anonymous poster hash: d6f70...f73 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #7 Skrevet 10. september 2014 Hadde synes det var ubehagelig, og hadde nok ikke akseptert det (selv om dette ikke er deres felles barn). Jeg er sikkert like mye rasist som mannen din ettersom jeg ofte får en dårlig magefølelse på menn med bakgrunn fra midtøsten (spesielt), men i dette tilfellet dreier det seg om et veldig usunt kontrollbehov, og at han faktisk fratar datteren frihet til å ha egne meninger osv. Anonymous poster hash: eee69...a6d 5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #8 Skrevet 10. september 2014 (Mannen min er fra midtøsten, men bodd mesteparten av livet sitt i Norge. Han er ikke muslim, og lever som vanlige nordmenn.) Hva synes dere? Anonymous poster hash: 43d23...0b2 Her kommer hans kultur tydelig frem - selv om han har bodd mesteparten av livet sitt i Norge. Regn med at deres fellesbarn vil måtte gå igjennom akkurat det samme. Forøvrig virker det som han rett og slett er gal som ringer å sjekker hvem som kommenterer på daterens bilde. Jeg hadde vært redd for å tilbringe livet med en sånn en. Å ha en datter med en sånn, er å be om bråk for datterens sin. Anonymous poster hash: 997c1...6dc 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #9 Skrevet 11. september 2014 Det er sikkert enda mer utrygt for ham som ikke bor med datteren sin til vanlig og ikke har møtt denne karen slik som mor har. Sånn rent praktisk er det jo ikke så mye han kan gjøre i hverdagen uansett. Men du kan godt snakke med ham ang dette. Hva hadde vært akseptabelt for ham, hvorfor, prøve å berolige ham litt. Tror dette er et utslag av at han som du sier ikke er så vant med jenter som vokser opp. Han vil jo helt klart bare beskytte henne, om enn litt feilslått. Ang deres felles datter - man har en tendens til å roe seg med alderen. Ellers får jo du bare gjøre ditt beste til æ roe gemyttene, fint å begynne nå med denne jenta så blir det enklere med neste.Anonymous poster hash: 7b450...2a4
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2014 #10 Skrevet 11. september 2014 Vel, er det noe som virkelig vil få fart på skinkene til ungdommene så er det jo alt det de ikke får lov til. 1
Snakkis Skrevet 11. september 2014 #11 Skrevet 11. september 2014 Det gjorde ikke min far heller å jeg tok ingen skade av det. Venninene mine lå med folk i hytt å gevær å gjør det ennå mens jeg fikk respekt for min kropp.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #12 Skrevet 11. september 2014 Mannen min har ett barn med meg og to barn fra ett tidligere forhold, deriblant en jente på 17 år. Disse barna bor langt unna oss og er kun hos oss i feriene. Forholdet til datteren hans, har vært litt vanskelig, fordi han har mer tekke med gutter enn med jenter og vet ikke helt hvordan han skal behandle henne. Når hun var hos oss sommeren da hun var 15, fant mannen min det for godt å kjefte på henne mens vi var ute å spiste, fordi hun hadde på seg maskara.. Jeg snakket selvsagt med han i ettertid om hendelsen og at han må akseptere at hun er nesten voksen og at såpass må han tåle, når hun er så flink og snill på alle andre områder, men jeg har ikke så mye jeg skal ha sagt. Dette resulterte uansett i at datteren ikke ville komme til oss etter det, fordi hun følte seg ydmyket over den hendelsen. Hvilket jeg har veldig forståelse for. (Mannen min er fra midtøsten, men bodd mesteparten av livet sitt i Norge. Han er ikke muslim, og lever som vanlige nordmenn.) Som ungdommer flest som bor i en storby, ser datteren ut til å ha en stor omgangskrets av både gutter og jenter, av alle minoriteter, ut fra det vi ser på nett. Når nye bilder og statuser legges ut, er det påfølgende kommentarer med smileys og hjerter og "så pen du er" fra både gutter og jenter, og mannen min har flere ganger lagt litt mye alvor i det. Sist i fjor sommer, var det en gutt av afrikansk opprinnelse som hadde skrevet hjerter på bildene hennes, og mannen min kontaktet eks-dama si for å finne ut mer om denne gutten, skaffet tlf.nr hans, ringte han og ba han holde seg unna datteren hans i fremtiden. Når jeg spør han hvorfor, er det bare fordi han hater afrikanere og vil ikke ha noe med de å gjøre.. Min første tanke var at dette neppe gjorde forholdet til datteren noe bedre, og jo mer han oppfører seg som en hysterisk far, jo mer vil hun skjule for han/oss for å unngå reaksjoner senere. Nå derimot har hun fått sin første kjæreste, og hans opprinnelse er fra min manns naboland. Det var tydeligvis heller ikke populært, så nå prøver han å finne ut masse informasjon om denne gutten og planlegger å ringe faren hans for å høre hvem de er.. Altså, jeg synes dette går litt over stokk og stein. Eks-dama har "gått god" for denne gutten og sier at han er en ordentlig gutt. Jeg blir litt skremt over fremtiden. Vi har også en liten jente sammen, og hvordan skal det gå når hun blir stor? Tror han at vi skal sperre henne inne til hun blir 30 år? Jeg har hatt en helt annen oppvekst og er oppdratt med ganske mye frihet, fordi jeg hadde ett veldig nært forhold til min mor som hele tiden visste hvor jeg var og hva jeg drev med og som lot meg være ungdom. Og jeg synes ikke det er riktig at mannen min skal sitte 60 mil unna og styre livet til barna sine, når han ikke aner noe om hvem de omgåes i utgangspunktet.. Hva synes dere? Anonymous poster hash: 43d23...0b2 Han høres skikkelig rasistisk ut, jeg hadde aldri kunne vært sammen med en slik mann! Hadde vært redd han skulle drept min datter slik han oppfører seg. Er tydeligvis en god grunn for at han har en X. Pakk kofferten og ta med deg dattera de mens du kan! Anonymous poster hash: 30b7a...efb
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #13 Skrevet 11. september 2014 Ikke bra i det hele tatt... Anonymous poster hash: 02a50...272
Gjest Blomsterert Skrevet 11. september 2014 #14 Skrevet 11. september 2014 Kan det kanskje være at han ser henne så sjelden,og ikke får fulgt utviklingen hennes så nært. Det skjer mye i tenårene,og ting forandrer seg fort. Han henger kanskje ikke helt med,men uansett bør han roe seg litt. Spør hvordan han vil at datteren skal se på ham,hva slags far han vil være. Hvis dette er pga kulturen hans(det går jo ofte i arv,uavhengig om han selv har vokst opp i Norge),så blir det jo verre. Hvis han ikke vil lytte til deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå