AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #1 Skrevet 10. september 2014 Hei, er nok ikke bare jeg som synes det er ekstremt vansklig å få en leilighet til en litt mer tilnærmet prisantydning. ALT går jo over takst! uansett, fant meg neste leilighet jeg skal legge inn bud på, men så kom jeg over å sjekke "prisstatistikk" for området på samme finn annonse. Der står det at i forrige mnd. og månendene før (og da har det jo allerede vært skyhøye priser pr kvm) så ligger nå denne leiligheten 10 tusen(!) kr MER enn forrige måneds kvm. Hvordan har dette seg, skal de stige prisene enda høyere? er dette normalt? eller satser de på at denne går under takst? jeg skjønner ingenting nå plutselig. Anonymous poster hash: 3065e...681
Puny Skrevet 10. september 2014 #2 Skrevet 10. september 2014 Altså man må ta prisstatistikken med en klype salt, det er rubb og rake som er solgt i et gitt område. Eneboliger trekker kvad. Prisen ned, 1-romsene trekker den opp. + at det er punkter innenfor området som er dyrere enn andre... Hvordan er boligen du ser på i forhold til området?
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #3 Skrevet 11. september 2014 Takstene er jo nødvendigvis ikke det boligen blir solgt for da det er markedet og etterspørselen som bestemmer prisnivået. Hvis du ser etter takst, men opplever gang på gang å miste objektet da det går over din makssum så må du nok rett og slett se etter objekter som ligger noe lavere i pris, eller hvor beliggenhet eller standard er litt dårligere.Anonymous poster hash: 3bab7...45f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå