Gå til innhold

Akryl overalt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som ikke takler akryl? Det er verken behagelig eller holder seg fint. Er det virkelig ingen steder en kan finne vanlige strikkegensere i 100% bomull, kasjmir eller ull uten at det koster skjorta? Kan tåle at det er litt syntetisk i det, men den hersens akrylen og polyakrylen kunne de ha sletta fra planeten.

Anonymous poster hash: 6316b...e97

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Join the club, jeg har ikke kjøpt et eneste plagg med akryl i de siste ca 10 år, og jada, utvalget er ikke stort så snart man velger vekk alt med akryl.

Ser alle flotte cardiganene i butikkene nå, men neida, ingen uten akryl til meg.

Anonymous poster hash: 60d17...3a4
Gjest Lille-pus
Skrevet

Desverre er akkurat de kunstfibrene rimelige å fremstille, - og dermed tilsettes de ofte til dyrere naturmaterialer bl.a. for å få prisen ned og fortjenesten opp.

Jeg er ikke no' glad i dem jeg heller.

Skrevet

Det er jo fordi det er billig å lage akryl og polyester og sånt ræl. Men om du betaler skjorta for et plagg i 100% naturfiber så lønner det seg fort, altså. Det varer nemlig så mye lengre. Jeg har ikke brukt syntetfibre på 10 år. Like lenge siden jeg opplevde at et plagg nuppet.

Men om du er ute etter billige klær: HM har endel gensre i økologisk bomull (faktisk en litt oversize fluffy en også), Zara har noen i de moteriktige stripene. Ull tåler jeg ikke, så det aner jeg ikke noe om. :vetikke: (prøv å finne klær utelukkende i 100% bomull, slike eller lin på budsjett - det kan jeg fortelle er en utfordring)

Bare ikke kjøp billig Kashmir er du snill. Kasjmir skal være dyrt, ellers driver de på feil måte og ødelegger for både folk og fe. Alpakka er et greit alternativ, og er du handy så kan du strikke deg en alpakkagenser til ok pris i den form og farge du vil ha den.

Anonymous poster hash: 81bcf...26a

Skrevet

Huff ja, skjønner jo at det er billig og produsere, men verste er jo at noen av disse plaggene faktisk er litt dyre. Lang cardigan med noen få prosenter mohair, resten akryl til 899,- er for mye syns jeg. Jeg har faktisk strikket meg et par gensere i fjor, da jeg slet med det samme da også. Vurderer å gå løs på en cardigan eller to :-)

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet

Huff ja, skjønner jo at det er billig og produsere, men verste er jo at noen av disse plaggene faktisk er litt dyre. Lang cardigan med noen få prosenter mohair, resten akryl til 899,- er for mye syns jeg. Jeg har faktisk strikket meg et par gensere i fjor, da jeg slet med det samme da også. Vurderer å gå løs på en cardigan eller to :-)

Alt skal være så fryktelig billig.

Så blåses det glatt i om dyrene stelles godt, om produsenten dirver sosialt arbeid i det distriktet de har fabrikken(e) sine, - for kundene vil ikke betale for de faktorene.

En lang cardigan i kashmir koster 400 Britiske pund, og det skal den gjøre med en samfunnsansvarlig produsent og et forsvarlig dyrehold hvor bønden steller dyrene sine godt.

• Liker 8
Skrevet

Så blåses det glatt i om dyrene stelles godt, om produsenten dirver sosialt arbeid i det distriktet de har fabrikken(e) sine, - for kundene vil ikke betale for de faktorene.

En lang cardigan i kashmir koster 400 Britiske pund, og det skal den gjøre med en samfunnsansvarlig produsent og et forsvarlig dyrehold hvor bønden steller dyrene sine godt.

Word!

Skrevet

Har du tips til sider, helst i Norge, med helt vanlige gensere i ren kasjmir eller kasjmir mikset med andre naturlige fibre? Virker som du har litt peiling på kvalitet :-)

• Liker 1
Skrevet

Har du tips til sider, helst i Norge, med helt vanlige gensere i ren kasjmir eller kasjmir mikset med andre naturlige fibre? Virker som du har litt peiling på kvalitet :-) Anonymous poster hash: 6316b...e97

Wild wool er norsk og har kasjmirplagg, i alle fall

Anonymous poster hash: 58b3e...4a7

Gjest Enhjørning
Skrevet

Jeg unngår acryl så godt jeg kan, er virkelig ikke behagelig og ser sjelden bra ut.

Skrevet

Join the club, jeg har ikke kjøpt et eneste plagg med akryl i de siste ca 10 år, og jada, utvalget er ikke stort så snart man velger vekk alt med akryl.

Ser alle flotte cardiganene i butikkene nå, men neida, ingen uten akryl til meg.

Anonymous poster hash: 60d17...3a4

Er du villig til å spandere en tusenlapp så er det akrylfri utvalget bra. Sjekk ut spesielt Zara og Selected Femme.

Anonymous poster hash: 04110...29e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...