Nilla Skrevet 8. juli 2004 #1 Skrevet 8. juli 2004 Har du en oppskrift fra skolekjøkkenet som du fremdeles bruker? Jeg har flere, men denne er en av favorittene. (super til å servere ute i hagen en god sommerdag.) (Og ellers i året! ) 17mai-kringle med skinke, ost og purre Deig: 150 g meierismør (romtemperert) 50 g fersk gjær/1 pk tørrgjær 2 dl melk 400 g hvetemel 1 egg Fyll: 200 g hvitost 100 g kokt skinke 1,5 dl skåret purre sesamfrø et egg til pensling Lag gjærdeig, heves. Trill deigen ut til en lang pølse, trykk den flat. Fordel fyllet. Brett inn kantene, pensles med egg for å holde deigen sammen. Formes til ei kringle på plata. Etterhev i halvtime. Pensle med egg og strø på sesamfrø. Serveres lunken.
Grooo Skrevet 10. juli 2004 #2 Skrevet 10. juli 2004 Dette så godt ut! Har ingen oppskrifter fra skolekjøkkenet som jeg bruker, men mamma har mange som hun fremdeles bruker, og som jeg også har "arvet".
LilleBille Skrevet 10. juli 2004 #3 Skrevet 10. juli 2004 Ingen fra skolekjøkkenet .. men mange fra husmorskolen (året etter vidregående).. Bl.a. på rundstykker og verdens enkleste sukkerbrød.
Arkana Skrevet 10. juli 2004 #4 Skrevet 10. juli 2004 Ja, jeg baker enda horn og lager en karbonaderull med eggerøre inni etter oppskrift fra heimkunnskapstimene.
Gjest 1111 Skrevet 10. juli 2004 #5 Skrevet 10. juli 2004 Jeg bruker fremdeles oppskriften på scones.
Gjest Anonymous Skrevet 10. juli 2004 #6 Skrevet 10. juli 2004 Oppskriften på hjemmelaget tomatsuppe fra skolekjøkkenet bruker jeg fortsatt men jeg har lagt til endel ingredienser opp igjennom tiden. Klem fra Griet
Salt Skrevet 12. juli 2004 #7 Skrevet 12. juli 2004 Oppskriften på sjokolademuffins er fremdeles flittig i bruk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå