Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er passert 45 år og begynner å få noen rynker, spesielt rundt munnen. Ikke at det er så ille at det plager meg enda, men disse kommer jo fort nå fremover.

Kan noen anbefale en god krem som inneholder mye a-vitaminsyre?

Det er jo en jungel der ute, jeg vet ikke hva som er best og som virkelig har god effekt, men har lest at kremer med høyt innhold av vitamin a og c skal være bra.

Anonymous poster hash: 659a5...9f1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Konsentrert A-vitaman heter retinol. Det finnes diverse serum du legger på om kvelden med retinol - de koster riktignok litt.

Jeg bruker ett som heter REN, fikk via Amazon.

Anonymous poster hash: 626da...f5d
  • Liker 1
Skrevet

Konsentrert A-vitaman heter retinol. Det finnes diverse serum du legger på om kvelden med retinol - de koster riktignok litt.

Jeg bruker ett som heter REN, fikk via Amazon.

Anonymous poster hash: 626da...f5d

Fra meket REN sikkert, har du hele navnet på seumet?

Skrevet

Jeg har brukt a-vitamin kremen fra Beaute Pacifique en stund nå. Var godt fornøyd med den.

http://www.beaute-pacifique.no/products/a-vitamin-krem-krukke

Hørt flere er fornøyde med dette merket, men det inneholder dessverre lanolin som tetter porer og jeg får lett kviser og urenheter.

Skrevet

Det er absolutt en jungel der ute. Min erfaring er at dyre kremer ikke nødvendigvis gjør det de lover. Jeg oppdaget for kort tid siden et merke som heter Biodermal, som jeg bruker nå og som jeg er veldig fornøyd med. Jeg bruker 40+ serien.

Anonymous poster hash: aca89...399
Skrevet

Er passert 45 år og begynner å få noen rynker, spesielt rundt munnen. Ikke at det er så ille at det plager meg enda, men disse kommer jo fort nå fremover.

Kan noen anbefale en god krem som inneholder mye a-vitaminsyre?

Det er jo en jungel der ute, jeg vet ikke hva som er best og som virkelig har god effekt, men har lest at kremer med høyt innhold av vitamin a og c skal være bra.

Gitt at du gidder å bruke solkrem hver dag og ikke røyker, går du til legen og ber om en resept på Airol, den virker garantert. Den gjør at en flasser litt, men man kan fint leve med det.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :) Røyker ikke, bruker solfaktor de dagene det er sol ja.

Airol skal prøves.

Skrevet

Gitt at du gidder å bruke solkrem hver dag og ikke røyker, går du til legen og ber om en resept på Airol, den virker garantert. Den gjør at en flasser litt, men man kan fint leve med det.

Hvorfor kan man ikke røyke når man bruker a-vitaminsyrekrem??

Skrevet (endret)

Fra meket REN sikkert, har du hele navnet på seumet?

Kan det være Keep Young and Beautiful serumet kanskje?

http://www.renskincare.no/Product/18/Keep_Young_and_Beautiful_SH%C2%B2C_Serum

Jeg har prøvd det og var veldig fornøyd.Sliter litt med uren hud men huden min var nærmest kvisefri da jeg brukte produktene fra REN.

Kan også anbefale disse to:

http://www.renskincare.no/Product/103/Bio_Retinoid_Anti-Ageing_Cream

Den inneholder et slags vitamin A-derivat.

http://www.renskincare.no/Product/82/Vita_Mineral_Daily_Supplement_Moisturising_Cream

Denne inneholder både sink og vitamin A. Sink skal visst være bra for uren hud.

Endret av Sandie
Skrevet

Hvorfor kan man ikke røyke når man bruker a-vitaminsyrekrem??

Du kan, men om det er rynker rundt munnen slik som TS, tviler jeg på det vil ha god nok effekt. Da burde man heller satse på fraksjonell laser eller restylane :)

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :) Røyker ikke, bruker solfaktor de dagene det er sol ja.

Airol skal prøves.

Godt valg. Forøvrig bør du bruke noe solbeskyttelse hver eneste dag, men det kan godt være foundation med spf feks. :)

Skrevet

Nå skal folk få lov å bruke de kremene de vil, men om dere ikke har hørt om dette så er det greit å vite om ;)

Mattilsynet begrenser vitamin A i kosmetikk

Særlig kvinner med økt risiko for beinskjørhet etter overgangsalderen bør være forsiktige med hvor mye vitamin A de får i seg, både fra mat og fra kosmetikk, mener Vitenskapskomiteen for mattrygghet.

Dersom jeg husker riktig, så er benskjørhet litt utbredt i Norge.

*snike seg ut av tråden igjen*

Skrevet

Ville ikke tenkt noe videre over dette med "Farene ved Vitamin-A i kosmetikk". Det er svært små mengder som tas opp i kroppen. Da ville jeg heller kutta ned på leverinntaket for å si det sånn.

http://www.mattilsynet.no/kosmetikk/stoffer_i_kosmetikk/lavere_grenseverdier_for_vitamin_a_i_kosmetikk_skal_sikre_trygg_bruk.14875

Fototoksisitet, fosterskade og hudirritasjon? Det er en del av pakka, og kan fint begrenses. Om man planlegger graviditet, skal man selvfølgelig slutte i god tid før man begynner å prøve.

Skrevet

I følge spesialist i hudsykdommer inneholder apotekenes Vitapan krem like mye A vitaminer som andre håndkjøpskremer med vit. A.

Vitapan krem anbefaler hudleger både mot aldring og mot kviser/uren hud.

Koster ikke mye sammenlignet med andre produkter.

Anonymous poster hash: 80617...cdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...