AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #1 Skrevet 10. september 2014 Samboeren og meg har snakket en del om å åpne forholdet vår. Det er satt klare rammer for dette og vi har begge troen på at det skal fungere. Dere som har eller har hatt åpne forhold. Hva er deres erfaring? Noe spesielt vi må ta hensyn til? Legger til at vi er i slutten av tjue-årene og har vært sammen i seks år.Anonymous poster hash: 2964f...483
Gjest krokodillen Skrevet 10. september 2014 #2 Skrevet 10. september 2014 de fleste som går inn for åpne forhold har troa på at det fungerer. dessverre gjør det ikke det for flertallet men det finnes selvfølgelig unntak
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #3 Skrevet 10. september 2014 de fleste som går inn for åpne forhold har troa på at det fungerer. dessverre gjør det ikke det for flertallet men det finnes selvfølgelig unntak Hva er grunnen til at det ikke fungerer? Hele poenget er jo å få litt mer krydder i forholdet, og vite at man ikke er "stuck" med ett menneske resten av livet. Gå litt tilbake til tiden hvor man bare datet. Så lenge kommunikasjonen er god og man ikke gjør det fordi forholdet har problemer, har jeg troen.Anonymous poster hash: 2964f...483 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #4 Skrevet 10. september 2014 Seks år sammen og vurderer åpent forhold? Kan det gå bra? Anonymous poster hash: c320a...d1e 1
Frk. Lolly Skrevet 10. september 2014 #5 Skrevet 10. september 2014 Nå blander jeg meg inn i noe jeg ikke aner noe om, men jeg har absolutt ikke troa på "åpne forhold". Ser på det som en dårlig unnskyldning til å ikke slå opp, men likevel ligge rundt.. 15
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #6 Skrevet 10. september 2014 Seks år sammen og vurderer åpent forhold? Kan det gå bra? Anonymous poster hash: c320a...d1e Hvorfor skulle det ikke gå bra? Syns du det er noe man burde ha avtalt fra starten? Tror ikke vi hadde gjort det da, pga usikkerhet hos begge. Nå er vi så trygge på hverandre og kjærligheten vår at det kan fungere.Anonymous poster hash: 2964f...483 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 10. september 2014 #7 Skrevet 10. september 2014 Hva skjer hvis du ligger med mange flere enn han? Blir han sjalu? Eller hva skjer hvis han begynner å ligge fast med en smellvakker 20-åring, blir du sjalu?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #8 Skrevet 10. september 2014 Nå blander jeg meg inn i noe jeg ikke aner noe om, men jeg har absolutt ikke troa på "åpne forhold". Ser på det som en dårlig unnskyldning til å ikke slå opp, men likevel ligge rundt.. Nå var dette en tråd for de som faktisk har erfaring med det. Ikke hva hvermannsen mener om detAnonymous poster hash: 2964f...483 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #9 Skrevet 10. september 2014 Hva skjer hvis du ligger med mange flere enn han? Blir han sjalu? Eller hva skjer hvis han begynner å ligge fast med en smellvakker 20-åring, blir du sjalu? En av reglene er at det kun skal være ons. Vi får ikke gi telefonnummer, ta dem med til vårt hjem osv. Ingen av oss er spesielt sjalu, derfor tror jeg ikke det blir noe problem om den ene ligger med flere enn den andre.Anonymous poster hash: 2964f...483 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #10 Skrevet 10. september 2014 Jeg var i åpent forhold med en jente som bestemte seg for å bli igjen hos min kompis etter en fest. Syntes ikke det var så kult, så lag noen regler på hvem dere ligger med, eventuelt om man skal gjøre det åpenlyst foran partneren om slikt kan bli ukomfortabelt for dere. Google dere frem til alle mulige andre scenarioer også. Blir fort dårlig stemning av å krangle om slikt når man først er i situasjonen. Anonymous poster hash: 2c4a7...b41 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #11 Skrevet 10. september 2014 Jeg var i åpent forhold med en jente som bestemte seg for å bli igjen hos min kompis etter en fest. Syntes ikke det var så kult, så lag noen regler på hvem dere ligger med, eventuelt om man skal gjøre det åpenlyst foran partneren om slikt kan bli ukomfortabelt for dere. Google dere frem til alle mulige andre scenarioer også. Blir fort dårlig stemning av å krangle om slikt når man først er i situasjonen.Anonymous poster hash: 2c4a7...b41 Takk for svar Det er bl.a en slik situasjon vi har satt regler for. Kan legge ved listen over reglene. Kan du evt legge til hvis du mener det er noe vi må tenke på? *Ingen venner *Kun one night stand *Aldri gi ut telefonnummer, adresse osv. *Aldri ta med noen hjem til oss *Vi skal ikke sjekke når vi er med hverandre *Overnatting er tillatt, men vi skal alltid være hjemme senest kl 12 dagen etter. *Alltid gi beskjed til den andre om vi ikke kommer hjem.Anonymous poster hash: 2964f...483
Gjest Riskjeks Skrevet 10. september 2014 #12 Skrevet 10. september 2014 *bruke kondom er mitt beste forslag til den lista! 16
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #13 Skrevet 10. september 2014 *bruke kondom er mitt beste forslag til den lista! Oi, haha! Glemte å legge det til. Ja, kondom er en selvfølge! Anonymous poster hash: 2964f...483 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #14 Skrevet 10. september 2014 Hva er åpent forhold? Anonymous poster hash: a8f63...176
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #15 Skrevet 10. september 2014 Hva er åpent forhold?Anonymous poster hash: a8f63...176 Kort fortalt betyr det at vi er i et forpliktet forhold, men har muligheten til å ha sex med andre.Anonymous poster hash: 2964f...483
Lanoungen Skrevet 10. september 2014 #16 Skrevet 10. september 2014 Hvorfor i alle dager vil du ligge med andre hvis du elsker ham? Jeg prøver virkelig alt jeg kan å forstå, men det er bare helt ubegripelig for meg? Enlighten me? Hvis jeg hadde følt for å spice opp sexlivet hadde jeg tatt en tur til kondomeriet, lest kama sutra, prøvd nye ting, nye steder 9
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #17 Skrevet 10. september 2014 Seks år sammen og vurderer åpent forhold? Kan det gå bra? Anonymous poster hash: c320a...d1e Hvorfor ikke? Er det for lenge eller for kort, mener du? Jeg synes det var en fordel å vært sammen en stund, da vi åpnet opp. Når det gjelder reglene mener jeg det er viktig å huske at regler kan være god støtte i starten, men at dere må være åpne for å diskutere og endre dem, etterhvert som dere erfarer ting. For vår del har de fleste regler forsvunnet, og vi står igjen med at vi informerer hverandre om alt, praktiserer sikker sex og har en åpen dialog om alt underveis.Anonymous poster hash: e9a7d...945
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #18 Skrevet 10. september 2014 Hvorfor i alle dager vil du ligge med andre hvis du elsker ham? Jeg prøver virkelig alt jeg kan å forstå, men det er bare helt ubegripelig for meg? Enlighten me? Hvis jeg hadde følt for å spice opp sexlivet hadde jeg tatt en tur til kondomeriet, lest kama sutra, prøvd nye ting, nye steder Det har blitt forklart. Det er krydder, tilbake til dateing, vite at man ikke er "stuck". Altså at vi holder sammen fordi vi genuint elsker hverandre og vil holde sammen, ikke bare fordi vi har vært sammen lenge. Vi trenger ikke krydderet, sexlivet vårt er fantastisk. Det er fordi vi har lyst på krydderet at vi vurderer dette. Når dette er sagt, er ikke dette en tråd for å diskutere hvorfor noen par velger dette. Det er en tråd for å utveksle erfaringer og råd.Anonymous poster hash: 2964f...483 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #19 Skrevet 10. september 2014 Å åpne ett forhold vil i praksis si at man holder på å gjøre det slutt, men tar det gradvis. Jeg vedder at innen ett år med åpent forhold så er du singel. (Om man ser bort i fra det faktum at åpent forhold ikke er noe forhold i det hele tatt men bare FF) Anonymous poster hash: 77417...30f 5
Marie90 Skrevet 10. september 2014 #20 Skrevet 10. september 2014 Jeg kjenner noen som har det slik men de er dobbelt så gamle som dere, har voksne barn som har flyttet ut og et langt samliv bak seg med en mann som reiser mye og derfor uansett setter begrensninger for deres eget sexliv. Nå vet jeg ikke deres planer for fremtiden, men dersom dere planlegger barn en dag kan det bli vanskelig. Dere kan naturligvis ikke holde på slik da, og det kan bli vanskelig for en av dere - eller begge - å plutselig legge dette bak seg og gå tilbake til monogami dersom det kreves. Du sier dere har et fantastisk sexliv, men det er jo noe deres synes dere har behov for å legge til, og det er en grunn til det. Når dere er såpass unge synes jeg det er et varskutegn. Dersom en av dere skulle forelske dere eller foretrekke en annen (som faktisk lett skjer) er det storre sjanse for at forholdet står på utrygg grunn enn noen som har et etablert ekteskap og felles barn gjennom flere tiår. Så lenge man er ung er man mer fleksibel og åpen for impulser og her har dere heller ingen reelle forpliktelser. De jeg kjenner som har testet ut slikt i deres alder har endt med brudd. Men for all del, det er opp til dere. Vil dere virkelig vil neppe noen her stoppe dere. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå