mammamy Skrevet 10. september 2014 #1 Skrevet 10. september 2014 Har en gutt på 17 måneder. Bruker dere med barn på samme alder cherrox? (Sikkert skrevet feil) anbefaler dere det eller ikke? Isåfall hvorfor?
missLynch Skrevet 10. september 2014 #2 Skrevet 10. september 2014 Er stor fan av Cherrox på høst og vår, og når det er litt kjølig på sommeren. På vinterstid bruker vi f.ex Viking vintersko med goretex etc. Jeg vil tro at barna blir ganske klamme i Cherrox, og det er ikke bra når det er veldig kaldt ute. Ser i grunnen på Cherrox som et varmt og godt alternativ til ordinære gummistøvler vår, sommer, høst.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #3 Skrevet 10. september 2014 Bruker Dockboots. Litt lettere og ikke fullt så klamt som Cherrox. Anonymous poster hash: d220e...693
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #4 Skrevet 10. september 2014 Viking Thermo Ultra er ikke klamme, de puster, men koster mer enn billigste cherroxAnonymous poster hash: bfa7d...958
Muscae Skrevet 10. september 2014 #7 Skrevet 10. september 2014 Ville heller kjøpt et par skikkelige, litt høye, vanntette vintersko. Og evt dockboots om det er veldig vått hos dere - men kun til veldig våte dager! Cherrox er store, tunge, stive og de gir ikke rom for å bevege foten. Du får en lettere variant, som er nesten som crocs-materiale, men de er enda stivere, og de gir lite isolasjon mot kulden. Man ser stor forskjell på hvordan små barn beveger seg om de har en skikkelig sko der de kan bevege foten, eller om de har støvler/cherrox som går opp til knærne, som gjør at de må løfte hele foten mye høyere for å bevege seg. Cherrox og støvler er ok til barn over 4-5 år, etter mitt syn, men det er uansett ikke godt å leke, løpe, hoppe og klatre i. 1
Celtic Heart Skrevet 10. september 2014 #8 Skrevet 10. september 2014 Cherrox burde vært forbudt, noen forbaskede drittsko ( etter min mening ). Vi har brukt dockboots i stedet. De er ikke så klamme, de er ikke så stive og sist men ikke minst er det mønster i sålen som ikke gjør de glatte. Dockboots fungerer helt fint frem til det blir -10, selv på tørre dager. 1
mammamy Skrevet 10. september 2014 Forfatter #9 Skrevet 10. september 2014 Men de dockbootsene jeg har sett er så trange i skaftet? Bruker mest goretex sko og støvler, men tenkte et alternativ til gummistøvel når det ble kaldere.
LilleBallerina Skrevet 10. september 2014 #10 Skrevet 10. september 2014 Men de dockbootsene jeg har sett er så trange i skaftet? Bruker mest goretex sko og støvler, men tenkte et alternativ til gummistøvel når det ble kaldere. Og dermed sitter de godt på foten. Noe Cherrox ikke gjør.
mammamy Skrevet 10. september 2014 Forfatter #11 Skrevet 10. september 2014 Og dermed sitter de godt på foten. Noe Cherrox ikke gjør. Men man skal jo klare å få de på over buksen. Som sagt er gutten 17 måneder og har ikke all verdens muskler til å tråkke ned med.
Teriyaki Skrevet 10. september 2014 #12 Skrevet 10. september 2014 Aldri hatt problemer med å få på ungen Dockboots, og han er både bred og høy over vristen.
LilleBallerina Skrevet 10. september 2014 #13 Skrevet 10. september 2014 Men man skal jo klare å få de på over buksen. Som sagt er gutten 17 måneder og har ikke all verdens muskler til å tråkke ned med. Har aldri hatt problemer med det Begynte å bruke Dock da eldstemann var 14 måneder.
Muscae Skrevet 10. september 2014 #14 Skrevet 10. september 2014 Men man skal jo klare å få de på over buksen. Som sagt er gutten 17 måneder og har ikke all verdens muskler til å tråkke ned med. Du trenger jo ikke å få buksen ned i støvlene. De skal være såpass varme at du ikke trenger mer enn en ull-stilongs, og så drar du ull/fleecebuksen opp, så den ikke er nedi støvelen. Evt kan du ha ullsokker oppi, men det er også en uting, i mine øyne. Enten så passer skoen - og det bør den - eller så får du plass til ullsokker, og da er skoen alt for stor. Å leke, hoppe, klatre osv med dårlig balanse og for store sko, nei det blir ikke særlig moro.. 1
Myrthel Skrevet 10. september 2014 #15 Skrevet 10. september 2014 Anbefaler absolutt ikke Cherrox, det er absolutt ikke noe gode sko/støvler for små barn. Kjøp heller lette og gode goretexstøvler som sitter godt på foten. De er noe dyrere, men føttene til barna (og ryggen) skal de ha hele livet og det er derfor viktig at de ikke subber rundt i dårlig sko/støvler. 1
mammamy Skrevet 10. september 2014 Forfatter #16 Skrevet 10. september 2014 Anbefaler absolutt ikke Cherrox, det er absolutt ikke noe gode sko/støvler for små barn. Kjøp heller lette og gode goretexstøvler som sitter godt på foten. De er noe dyrere, men føttene til barna (og ryggen) skal de ha hele livet og det er derfor viktig at de ikke subber rundt i dårlig sko/støvler. Som jeg skrev lenger opp bruker jeg nå bare goretex, men når høstregnet setter inn for alvor trenger han noe annet. Men takk for svar. Ser at det er få som liker cherrox, så da satser vi på dockbootsene :-)
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #17 Skrevet 10. september 2014 Men dock bootsene er jo ikke vanntette hele veien opp, den øverste delen er av neopren(?), som bare er vannavstøtende, og ikke vanntett. Vi opplevde at gutten stadig ble våt i dem i fjor, selv om vi hadde den modellen med minst/kortest neopren-felt. Så i år har vi isteden, etter anbefaling fra barnehagen, kjøpt Viking Thermo, så håper vi han holder seg tørrere med dem!Anonymous poster hash: cb1f4...d78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå