AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #1 Skrevet 10. september 2014 Hva er vitsen med dette? Å fylle opp hele glasset med isbiter? I helgen som var skulle jeg ha en vodka battery. Bartender fyller hele glasset med isbiter og da sa jeg "Det holder med 2 isbiter" Da glor han dumt på meg og sier " Det er sånn vi lager drinkene her" Ja vel? Jeg skjønner ikke vitsen med å ha så himla mange isbiter i glasset. Når isbitene smelter blir det jo bare vann. Noen som kan forklare? Anonymous poster hash: 806ca...b72 5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #3 Skrevet 10. september 2014 Hva er vitsen med dette? Å fylle opp hele glasset med isbiter? I helgen som var skulle jeg ha en vodka battery. Bartender fyller hele glasset med isbiter og da sa jeg "Det holder med 2 isbiter" Da glor han dumt på meg og sier " Det er sånn vi lager drinkene her" Ja vel? Jeg skjønner ikke vitsen med å ha så himla mange isbiter i glasset. Når isbitene smelter blir det jo bare vann. Noen som kan forklare? Anonymous poster hash: 806ca...b72 Fryset vann er billigere enn alkohol! Anonymous poster hash: 9696d...2c5 6
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #4 Skrevet 10. september 2014 De er tydeligvis ikke så gode bartendere når de gjør slikt. Sikkert bare for å spare penger. Anonymous poster hash: 66428...1f1
Chloe- Skrevet 10. september 2014 #5 Skrevet 10. september 2014 Spare penger. Er det ikke ganske selvforklarende? 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #6 Skrevet 10. september 2014 Spare penger. Er det ikke ganske selvforklarende? Nei Anonymous poster hash: 806ca...b72
Savannah87 Skrevet 10. september 2014 #7 Skrevet 10. september 2014 De er tydeligvis ikke så gode bartendere når de gjør slikt. Sikkert bare for å spare penger.Anonymous poster hash: 66428...1f1 Enig. Synes det er litt ripp off
Kala Skrevet 10. september 2014 #8 Skrevet 10. september 2014 Fordi da blir det mindre plass til blandevann--> sparer penger. Sjefen min kontrollerte ofte at vi fylte glasset med is der jeg var bartender før.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #9 Skrevet 10. september 2014 Man betaler jo MYE for alkohol på byen og da bør man jo få det man betaler for og ikke vann. Anonymous poster hash: 806ca...b72
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #10 Skrevet 10. september 2014 Fordi da blir det mindre plass til blandevann--> sparer penger. Sjefen min kontrollerte ofte at vi fylte glasset med is der jeg var bartender før. Det synes jeg er dårlig Anonymous poster hash: 806ca...b72
Chloe- Skrevet 10. september 2014 #11 Skrevet 10. september 2014 (endret) NeiAnonymous poster hash: 806ca...b72 De er en business. Businesser vil tjene penger. Frossent vann koster mindre enn blandevann. Ergo mer penger i kassa. Kunden drikker opp fortere for at ikke isen skal smelte, og kjøper ny. Ergo ENDA mer penger i kassa. Selvforklarende. PS: Du får uansett 4cl alkohol. Endret 10. september 2014 av Chloe- 6
smalls Skrevet 10. september 2014 #12 Skrevet 10. september 2014 For å spare penger og jo det er sleipt.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #13 Skrevet 10. september 2014 Man får ikke mindre alkohol selvom det er masse isbiter i glasset. Og det går fint an å bestille med to isbiter, eller uten is foreksempel Anonymous poster hash: 753df...440 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #14 Skrevet 10. september 2014 Man får ikke mindre alkohol selvom det er masse isbiter i glasset. Og det går fint an å bestille med to isbiter, eller uten is foreksempel Anonymous poster hash: 753df...440 Ts gjorde jo det, men fikk ikke lov av bartenderen Anonymous poster hash: fffd2...2db 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #15 Skrevet 10. september 2014 Ts gjorde jo det, men fikk ikke lov av bartenderen Anonymous poster hash: fffd2...2db Ts kommenterte at det hadde holdt med to, mest sannsynlig etter hun hadde bestilt og betalt. og ikke minst, etter han hadde begynt å lage. Og den kommentaren kan fort bli sagt på en frekk måte. Det hadde vært god service av han og faktisk beklage og da bare ta to isbiter i steden, men sånt kommer gjerne an på hvordan kunden er Anonymous poster hash: 753df...440
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #16 Skrevet 10. september 2014 Ts kommenterte at det hadde holdt med to, mest sannsynlig etter hun hadde bestilt og betalt. og ikke minst, etter han hadde begynt å lage. Og den kommentaren kan fort bli sagt på en frekk måte. Det hadde vært god service av han og faktisk beklage og da bare ta to isbiter i steden, men sånt kommer gjerne an på hvordan kunden er Anonymous poster hash: 753df...440 Man betaler vel ETTER de har laget drinken. Uansett om det ble sagt på en frekk måte, så skulle bartenderen ha lagt oppi 2 og ikke fylt opp glasset. Anonymous poster hash: fffd2...2db 1
skreppamedleppa Skrevet 10. september 2014 #17 Skrevet 10. september 2014 Du får ikke mer enn 4 Cl med alkohol om det er 2 eller 12 isbiter i. Slik er norsk lov om du mener det er feil så er det ikke bartenderen feil, men lovverket. Drinken blir om enn noe sterkere i begynnelsen med flere isbiter og svakere om du bruker lang tid på å flikke den men du får ikke noe mer alkohol om du ønsker færre isbiter. Og man betaler ofte imens bartenderen lager eller før man får drinken, helt normalt
Red-Ruby Skrevet 10. september 2014 #18 Skrevet 10. september 2014 De er en business. Businesser vil tjene penger. Frossent vann koster mindre enn blandevann. Ergo mer penger i kassa. Kunden drikker opp fortere for at ikke isen skal smelte, og kjøper ny. Ergo ENDA mer penger i kassa. Selvforklarende. PS: Du får uansett 4cl alkohol. Man tjener mer på å få kunden til å ønske å komme tilbake. Tror dette må være tidens verste plan for å spare en liten mengde alkohol eller brus eller hva det måtte være.
Savannah87 Skrevet 10. september 2014 #19 Skrevet 10. september 2014 Du får ikke mer enn 4 Cl med alkohol om det er 2 eller 12 isbiter i. Slik er norsk lov om du mener det er feil så er det ikke bartenderen feil, men lovverket. Drinken blir om enn noe sterkere i begynnelsen med flere isbiter og svakere om du bruker lang tid på å flikke den men du får ikke noe mer alkohol om du ønsker færre isbiter. Og man betaler ofte imens bartenderen lager eller før man får drinken, helt normalt Der jeg går ut betaler jeg etter han eller hun har laget den. Helt normalt her Kommer vel ann på plass til plass.
Savannah87 Skrevet 10. september 2014 #20 Skrevet 10. september 2014 Man tjener mer på å få kunden til å ønske å komme tilbake. Tror dette må være tidens verste plan for å spare en liten mengde alkohol eller brus eller hva det måtte være. Enig i dette. Man tjener mer på å beholde kundene ja Jeg ville ikke ha gått tilbake til en plass der bartender nektet å la meg få 2 isbiter i glasset. Skal de være vanskelige er jeg det å 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå