AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #1 Skrevet 10. september 2014 Hei. Jeg er ei jente på 20 år som rett og slett sliter med å presse meg selv på trening. Jeg ender med å gå to-timers turer hver dag istedenfor å løpe, som egentlig er planen. Hver gang jeg kjenner at jeg presser meg litt mye så stopper jeg opp. Det blir rett og slett ett ork, og jeg liker ikke følelsen. Jeg skulle gjerne vært en ordentlig spreking, men å gå er det eneste jeg orker. Orker ikke jogge, løpe, eller trene noen form for styrke i det hele tatt. Det er som om det ikke finnes noe motivasjon. Føler ikke jeg har noe energi. Kan noen hjelpe meg, hva er det som er galt? Anonymous poster hash: 72c84...e3a
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #2 Skrevet 10. september 2014 Hva med å trene med andre? Anonymous poster hash: 1b828...2e7
Erazor Skrevet 10. september 2014 #3 Skrevet 10. september 2014 Ikke alle får til å presse seg selv ut av komfortsonen. Da kan det være nyttig å ha noen andre som kan hjelpe til med akkurat den biten. Når det gjelder trening kan du for eksempel forsøke en personlig trener, eller bare å trene sammen med noen andre - da blir det vanskeligere å slacke så mye. Gruppetreninger kan også være motiverende, det er billigere, og man kan få motivasjon både fra instruktør og fra de andre på gruppen. I tillegg er det viktig å legge listen på et sted hvor man kan lykkes. Ta små skritt, og sett deg delmål. Lag deg konkrete mål for hva du skal oppnå på en trening, mål som ligger litt over der du vanligvis legger aktivitetsnivået. Om du ønsker å løpe, kan du for eksempel begynne med små intervaller, der du løper ett minutt, deretter går du i ett minutt, og så arbeide deg oppover mot lengre intervaller etter hvert. Du kan også ha et mål om at du skal gjennomføre et kort styrkeprogram to ganger i uken. Når noe er konkret, er det mye lettere å ta tak i og bestemme seg for å gjøre det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå