Gjest Anonymous Skrevet 8. juli 2004 #1 Skrevet 8. juli 2004 Hei! Jeg har fått pigment flekker på overleppa etter soling...hmmm.. ikke så veldig lekkert med "bruuun overleppe", mens resten er lyst..... er det noen som har noe tips om hvordan man kan "bleke" eller få vekk dette?
Gjest Ethereal Skrevet 8. juli 2004 #2 Skrevet 8. juli 2004 Jeg vet ikke hva du kan gjøre (spør hos en hudpleier), men det er hormonelt betinget. Går du på p-piller? I hvertfall viktig å bruke høy solfaktor i ansiktet (15 elle høyere) for å forhindre at det utvikler seg videre.
Gjest Anonymous Skrevet 8. juli 2004 #3 Skrevet 8. juli 2004 Heia. Bruker P-piller ja (Trionetta).. skal smøre på med solfaktor 15.. men "flekkene" er jo der enda.. sukk... Jeg har jo ikke hatt de tidligere....kanskje det er alderen?
Gjest Ethereal Skrevet 8. juli 2004 #4 Skrevet 8. juli 2004 En hudpleier kan hjelpe deg med produkter som kan bleke slike flekker over tid. Men det er skummelt å eksperimentere på egenhånd. Hva med å bruke en selvbruner i hele ansiktet for å jevne ut fargeforskjellene? Dior og Clarins har flotte selvbrunere for ansiktet.
Jotunjenta Skrevet 8. juli 2004 #5 Skrevet 8. juli 2004 På apoteket sa de nå at en kan få permanente pigmentflekker i ansiktet av å sole seg når en går på p-piller.... :o :o :o Har jeg aldri hørt før. Jeg går på Jasmin, og jo... jeg har fått noen svære fregner i panna, som ser ut som flekker. Så jeg har kjøpt meg Eucerin sin ansiktskrem med faktor 15. Den holder i 8 timer og er for blandingshud. Og det beste er at den ikke er i sånn krukke, men i sprutflaske. Håper jeg ikke får flere flekker.
Miss-X Skrevet 8. juli 2004 #6 Skrevet 8. juli 2004 Er ganske sikker på at Dermalogica har et sett for å bleke bort pigmentflekker. Leste om det i et blad.
Gjest Ethereal Skrevet 8. juli 2004 #7 Skrevet 8. juli 2004 Er ganske sikker på at Dermalogica har et sett for å bleke bort pigmentflekker. Leste om det i et blad. Jepp, de har, men det er ganske dyrt (selv på nett), og bortkastede penger hvis det ikke funker. Derfor bør du først ta kontakt med en hudpleier som har erfaring og som kan vurdere om et slikt sett eventuelt kan fungere på deg. Ikke noe er så irriterende som bomkjøp, spesielt dyre sådanne...
Gjest Xavia Skrevet 8. juli 2004 #8 Skrevet 8. juli 2004 Hei! Jeg har fått pigment flekker på overleppa etter soling...hmmm.. ikke så veldig lekkert med "bruuun overleppe"' date=' mens resten er lyst..... er det noen som har noe tips om hvordan man kan "bleke" eller få vekk dette?[/quote'] Samme skjedde med meg!! Hadde bytta p-piller i vinter, og gjett om jeg bytta fort tilbake til de gamle da jeg merket dette. Bruker nå solfaktor 30 fra Vichy for å forebygge videre pigmentflekker. Ser ut til å funke. Oppdaget det heldigvis raskt!
Jotunjenta Skrevet 8. juli 2004 #9 Skrevet 8. juli 2004 Samme skjedde med meg!! Hadde bytta p-piller i vinter, og gjett om jeg bytta fort tilbake til de gamle da jeg merket dette. Hvilke p-piller byttet du fra og til?
Gjest Xavia Skrevet 8. juli 2004 #10 Skrevet 8. juli 2004 Byttet FRA Yasmin, og tilbake til Diane. De har jeg gått på i åresvis, solt meg hjemme og i syden og aldri fått noen slik bivirkning av.
Jotunjenta Skrevet 8. juli 2004 #11 Skrevet 8. juli 2004 Takk for raskt svar! Søren, jeg har Jasmin. Hadde Diane for noen år siden, men da ble jeg så deprimert. Liker ellers Jasmin, så jeg får bare smøre på med faktor... :-?
Nitha Skrevet 8. juli 2004 #12 Skrevet 8. juli 2004 Jeg fikk også bart for et par år siden og sliter med den ennå. Bruker sunblock og det hjelper i en viss grad. Før bryllupet i fjor var jeg hos hudlegen og fikk en krem som bleket pigmentflekkene. Etiketten er slitt, men det kan se ut som om den heter Hydriquinon ?ng. Merck. Eller kanskje det er produsenten? Det er i alle fall det eneste jeg kan tyde her. Den smøres på hver kveld og tok brodden av barten, men den kommer tilbake om du glemmer å smøre deg før soling. Tenkte ikke på at det kunne ha med P-pillene å gjøre....Hudlegen nevnte heller ikke det. Spennende å se hva som skjer når jeg slutter å ta dem da....:-) Fru Nitha
Gjest Cuddly Skrevet 8. juli 2004 #13 Skrevet 8. juli 2004 Spennende å se hva som skjer når jeg slutter å ta dem da....:-) Jeg fikk mine flekker (heldigvis ikke bart), da jeg brukte Diane en sommer. Må bare beklage å si at flekkene forsvinner ikke! Dette er 5 år siden, og hver tur i solen med for lav faktor får dem til å blomstre opp igjen :-x Får ikke flere altså, bare de samme gamle.
Gjest Benny Jenny Skrevet 8. juli 2004 #15 Skrevet 8. juli 2004 Jeg har også brun bart - Den har jeg fått av foundationen min Vi har jo dun på overleppa og de blir farget av foundationen!
Gjest Gjesta Skrevet 8. juli 2004 #16 Skrevet 8. juli 2004 Jeg har også pigmentbart, og jeg liker det ikke! Jeg fikk den når jeg gikk på trionetta, og er sikkert på at det har med dem å gjøre... Jeg hadde jo håpa at den skulle gå bort da, men det ser ikke sånn ut... K
Gjest Anonymous Skrevet 9. juli 2004 #17 Skrevet 9. juli 2004 Jeg har også fåt meg bart, kom for et par mnd siden, orntli snålt ser det ut :veldigsur: Har gått på p-piller før, uten at dette har skjedd, sola meg som vanlig (stort sett uten faktor... *host) Tenke meg en tur til hudlege til vinteren, når jeg er blitt bleik, for evt å ta det bort med laser. Ser jo it som jeg har spist sjokolade, men glemt å tørke bort
Gjest Xavia Skrevet 9. juli 2004 #18 Skrevet 9. juli 2004 Ser jo it som jeg har spist sjokolade' date=' men glemt å tørke bort [/quote'] Huff...leit! Jeg er heldigvis ikke så ille. Oppdaga det kanskje i tide? Venninner og kjæreste sier jeg er hysterisk, fordi man ikke kan se det. Men jeg ser det, hvis jeg kikker godt nok. Det skal i alle fall ikke få lov til å bli verre!! (Hmmm...skrives verre slik: verre eller værre?? En liten digresjon bare...)
Gjest Xavia Skrevet 9. juli 2004 #20 Skrevet 9. juli 2004 Det skrives med e: verre.. Det var det jeg trodde! Takk skarru ha!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå