Gå til innhold

Luksusfellen - inspirasjon og underholdning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må si jeg gleder meg til årets sesong med luksusfellen , føler det inspirerer oss hjemme til å være mer bevisst på pengebruk og økonomi generelt. Jeg husker min mor klarte å snu og vende på enhver krone når vi var små, da hadde vi bare hennes inntekt. Og når jeg var tenåring så var det vel bare en Levis bukse jeg noensinne fikk. Selv om vi var "fattige" i et rikmannsstrøk og aldri reiste på syden i noe ferie så føler jeg meg utrolig mye mer robust, og Luksusfellen inspirerer til å følge i min mors fotspor. Vi har og vil ha muligheten til å ha en hjemmeværende når de små er under 2 år pga måtehold og fornuft.

Nå har vi kjøpt nytt hus, og fram til den overtakelsen skal vi se om vi kan spare i tillegg til å ha en ute av arbeid en periode.

Er det flere som blir inspirert av Luksusfellen?

Anonymous poster hash: 3b017...e12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt sånn feel good TV for min del. Litt som paradiset hotel, man sitter igjen med en følelse av at livet mitt ikke er så kiipt ;)

• Liker 9
Skrevet

Mer "guilty pleasure" for min del ;)

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke hvordan man kan leve så mye i en rosa sky at de havner i disse krisene.

Hvordan lærer folk av å se på Luksusfellen? Er vel almennkunnskap at forbrukslån aldri lønner seg?

Har man ikke råd, så har man ikke råd...

Skrevet

Jeg elsker Luksusfellen og setter stor pris på det - fordi de inspirerte meg til å ta ansvar for egen økonomi og pengebruk. Jeg var helt ute å kjøre økonmisk, men pga Luksusfellen skjerpet jeg meg, lærte masse og nå sparer jeg flere tusen kr i måneden.

Det er aldri for sent å starte på nytt. Jeg ser også på Luksusfellenepisoder dagene etter lønn har kommet inn på konto, litt som prevensjon. Det hjelper meg mye.

Jeg liker også å se på når det løsner for deltakerne, men han der som var der i går hadde jeg lyst til å slå ned på ganske mange tidspunkt.

• Liker 5
Gjest constance90
Skrevet

Jeg lærte hvertfall noe om "mitt forbruk" funskjonen i går. Liker å kun ha smått på brukskontoen slik at jeg må planlegge kjøp og eventuelt føre over. Ser nå st det skaper ganske mange transaksjoner og får hele greia til å se totalt kaos ut. Så nå har jeg tatt ut hele matbudsjettet i kontant heller slik at kortet ikke skal brukes.

Og han i går, rauhål.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror de fleste finner det inspirerende.

For de som har gjeld, er det motivasjon til å rydde opp. For de som ikke har det, kan du så hvor mye som kan settes til side og spares hver måned.

Anonymous poster hash: 75b35...18e
Skrevet

Jeg lærte hvertfall noe om "mitt forbruk" funskjonen i går. Liker å kun ha smått på brukskontoen slik at jeg må planlegge kjøp og eventuelt føre over. Ser nå st det skaper ganske mange transaksjoner og får hele greia til å se totalt kaos ut. Så nå har jeg tatt ut hele matbudsjettet i kontant heller slik at kortet ikke skal brukes.

Og han i går, rauhål.

Vi har løst det annerledes. Vi har en konto som alle regninger betales/trekkes fra, denne har vi ett kort til som stort sett ligger hjemme. Så har vi en brukskonto vi begge har kort til. Dit overfører vi det vi skal bruke på 1 mnd, mat, klær, osv osv.. Vi setter oss ned 1 gang i mnd og diskuterer hvordan mnd ser ut, er det ekstra utgifter denne mnd? F.eks at minstemann må ha nye vinterklær, eller at vi skal på en harrytur/storhandling osv.. Så finner vi ut ca. hvor mye vi skal forsøke å holde oss på, vi lar det gå litt sport i å klare det, og kan finne på å leve litt ekstra sparsommelig mot slutten av mnd for å greie det. Men det er ikke krise om vi må kjøre en ekstra overføring heller, men da har vi 100% oversikt hvor mye ekstra vi har brukt, ikke 1000 her, 2500 her, 500 der osv..

Til større innkjøp bruker vi det andre kortet, f.eks ny vaskemaskin e.l innkjøp.

Vi går pga. dette systemet i pluss hver mnd. Før var det fullt kaos, ingen oversikt og tomme kontoer hver mnd.

Jeg tror rett og slett folk må prøve ut og finne hvilken metode som fungerer best for hver enkelt, for å bruke minst mulig penger. For noen er det kontanter, konvoluttsystemer, osv.

Anonymous poster hash: 6c9f7...fe3

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er oss. Han i går Va skikkelig teit ja, virket ikke som han skjønte noe av det de sa, Hallgeir blei skikkelig forbanna. Vi har en sånn kjekk min økonomi funksjon i banken, den overser overførsel mellom konti. Men skulle nok reservert summen istedet ja.

Anonymous poster hash: 3b017...e12

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...