Chloe- Skrevet 10. september 2014 #21 Skrevet 10. september 2014 Ville droppet denne: "Leker: 1. Spørrelek for brud og brudgom. Hjestene er tilskuere. Tar ca 10 min." Og for en ufyselig lang dag det kommer til å bli. Jeg hadde blitt møkk lei.Anonymous poster hash: 9b958...cda Hvis du er opptatt av at bryllupet skal gå fortest mulig unna foreslår jeg at du holder deg hjemme. Dette høres ut som et helt normal selskap med tanke på tid. TS: Enig med de andre at litt mer mat etter vielsen (noe salt, oliven og spekeskinker feks?), samt bonger eller åpen bar er de to tingene jeg ville endret. Ellers tipp-topp! 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #22 Skrevet 10. september 2014 Hvis du er opptatt av at bryllupet skal gå fortest mulig unna foreslår jeg at du holder deg hjemme. Dette høres ut som et helt normal selskap med tanke på tid. TS: Enig med de andre at litt mer mat etter vielsen (noe salt, oliven og spekeskinker feks?), samt bonger eller åpen bar er de to tingene jeg ville endret. Ellers tipp-topp! Er klar over at det er normalt, men det er fortsatt syyykt lenge. Anonymous poster hash: 9b958...cda
Chloe- Skrevet 10. september 2014 #23 Skrevet 10. september 2014 Er klar over at det er normalt, men det er fortsatt syyykt lenge. Anonymous poster hash: 9b958...cda Som sagt, det er bare å takke nei til innbydelsen. Det er ingen som kommer til å holde ordentlig bryllupsfest med mye mindre enn 13:00-21:00 som "obligatorisk" tidsramme (dog kanskje forskjøvet).
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #24 Skrevet 10. september 2014 Som sagt, det er bare å takke nei til innbydelsen. Det er ingen som kommer til å holde ordentlig bryllupsfest med mye mindre enn 13:00-21:00 som "obligatorisk" tidsramme (dog kanskje forskjøvet). Jeg har ikke fått innbydelse til dette bryllupet heldigvis. Jeg går kun i bryllup hvis samboeren vil gå. For han vil aldri gå uten meg. Lille babyen. Anonymous poster hash: 9b958...cda
Chloe- Skrevet 10. september 2014 #25 Skrevet 10. september 2014 Jeg har ikke fått innbydelse til dette bryllupet heldigvis. Jeg går kun i bryllup hvis samboeren vil gå. For han vil aldri gå uten meg. Lille babyen.Anonymous poster hash: 9b958...cda Du er ikke helt frisk. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #26 Skrevet 10. september 2014 Jeg hadde blitt veldig sulten mellom lunsj inntatt før vielsen og frem til middag mange timer senere, så støtter tipset om noe mer mettende enn bare frukt. Snitter eller annen fingermat er perfekt.Anonymous poster hash: ca40d...377 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #27 Skrevet 10. september 2014 Du er ikke helt frisk. Fordi jeg ikke liker å gå i bryllup og derfor ikke går hvis ikke samboeren vil? Eller fordi jeg syns samboeren min er litt barnslig som ikke kan gå i bryllup uten meg? Anonymous poster hash: 9b958...cda
Chloe- Skrevet 10. september 2014 #28 Skrevet 10. september 2014 Fordi jeg ikke liker å gå i bryllup og derfor ikke går hvis ikke samboeren vil? Eller fordi jeg syns samboeren min er litt barnslig som ikke kan gå i bryllup uten meg?Anonymous poster hash: 9b958...cda Fordi du ikke gidder å gå i bryllup, og kaller samboeren din "lille babyen" fordi han vil ha deg med. Personlig syns jeg din instilling er den mest barnslige av de to. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #29 Skrevet 10. september 2014 Fordi du ikke gidder å gå i bryllup, og kaller samboeren din "lille babyen" fordi han vil ha deg med. Personlig syns jeg din instilling er den mest barnslige av de to. Herregud. Er du også et sånt menneske som ikke klarer noenting selv.. Anonymous poster hash: 9b958...cda
Chloe- Skrevet 10. september 2014 #30 Skrevet 10. september 2014 Herregud. Er du også et sånt menneske som ikke klarer noenting selv..Anonymous poster hash: 9b958...cda Jeg, nei. Jeg klarer meg fint selv. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #31 Skrevet 11. september 2014 Prøver å spore tråden inn igjen... Mye høres ok ut. Men jeg liker ikke helt den fotograferingen av gjestene. Gruppebilde ok. Men enkeltbilde av meg som gjest? Nei. Nei. Nei. Ville følt meg ukomfortabel og stresset. Men så er jeg også med i gruppen "vi som egentlig ser ganske bra ut, men er HATET av ethvert kamera" Anonymous poster hash: 977e9...7bb 1
Gjest Liljo Skrevet 11. september 2014 #32 Skrevet 11. september 2014 Takk for svar. Hva kunne vi servert sammen med frukten? Vil jo helst ikke at folk skal være for mette til middagen ;-) TSAnonymous poster hash: f154a...080 Tortillalefser med smøreost spekeskinke eller røykelaks og ruccola, skjer topp i småbiter. Litt salt er alltids godt
melatonin Skrevet 11. september 2014 #33 Skrevet 11. september 2014 Tortillalefser med smøreost spekeskinke eller røykelaks og ruccola, skjer topp i småbiter. Litt salt er alltids godt Dette er kjempe godt! Bra tips!
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #34 Skrevet 11. september 2014 Tortillalefser med smøreost spekeskinke eller røykelaks og ruccola, skjer topp i småbiter. Litt salt er alltids godt Takk for tipset! Lefser med noe god skinke er jo heller ikke sååå mettende at det vil gå ut over matlysten :-) Jeg skal sjekke hva det vil koste, samt pris på to bonger per person. Tusen takk for innspill alle sammen, jeg setter stor pris på det! TSAnonymous poster hash: f154a...080
sofie777 Skrevet 11. september 2014 #35 Skrevet 11. september 2014 Jeg forsto ikke helt det med kaken. Skal den/de tas bort og så settes fram igjen? Det virker tungvindt for meg. La kaken stå fra oppskjæring til slutten av dagen (om den ikke er i veien for dansegulvet selvfølgelig), mange spiser både ett og to og flere stykker kake (mengden kaker man bør ha er også godt diskutert i diverse tråder, er 6 kaker utenom bryllupskaken nok?). Ellers synes jeg det er et godt gjennomtenkt program for dagen. Ha den leken på 10 minutter. Som jeg forsto det skal ingen gjester være med, bare brudeparet. Da blir det som en tale og mest sannsynlig en morsom en. Lykke til på dagen.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #36 Skrevet 11. september 2014 Jeg forsto ikke helt det med kaken. Skal den/de tas bort og så settes fram igjen? Det virker tungvindt for meg. La kaken stå fra oppskjæring til slutten av dagen (om den ikke er i veien for dansegulvet selvfølgelig), mange spiser både ett og to og flere stykker kake (mengden kaker man bør ha er også godt diskutert i diverse tråder, er 6 kaker utenom bryllupskaken nok?). Ellers synes jeg det er et godt gjennomtenkt program for dagen. Ha den leken på 10 minutter. Som jeg forsto det skal ingen gjester være med, bare brudeparet. Da blir det som en tale og mest sannsynlig en morsom en. Lykke til på dagen. Takk for svar! Kakene skal ikke tas bort igjen, beklager om jeg var uklar der. Kakene blir stående til det evt er tomt :-) Tanken er at vi etter kakeskjæringen setter ut diverse annet snacks på samme bordet. Så fyller vi på med diverse - frukt, chips, sjokolade osv ut over kvelden/natten. TSAnonymous poster hash: f154a...080 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #37 Skrevet 11. september 2014 Synes det ser kjempefint ut jeg, så disse kommentarene er bare flisespikking: - litt mer mettende mat etter vielsen som noen nevner. Noe salt snacks kan også være kjekt - er det sånn at brus og farris/vann er eneste alkoholfrie alternativ? Det er litt kjedelig. Nå finnes det mye god alkoholholdig drikke som er mer spennende og passer bedre til mat enn brus. Bl.a. ulike fruktmoster som kan tilpasses på samme måte som vin, sjekk f.eks. Vår-serien fra Sunniva eller utvalget på Vinmonopolet. Der kan de også hjelpe deg med å finne noe som passer til maten. - Jeg synes bryllupskake + 6 kaker høres litt lite ut. Person nr 45 som forsyner seg skal også ha noe å velge mellom tenker jeg, ikke bare noen små rester på to av kakefatene. - det vanlige å servere til kaffen er cognac og likør. Nå skal man jo ikke gjøre noe bare fordi det er "vanlig", men særlig de godt voksne gjestene vil jeg tro setter mer pris på en cognac enn champagne. Når det er sagt, så kjenner dere selvfølgelig deres egne gjester best Anonymous poster hash: cc905...a2a
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #38 Skrevet 11. september 2014 Dette er så ferdig diskutert som det går an å få det til. Men jeg mener at når man inviterer til fest så betaler man alt. Jeg syns betalbar er en uting. Gjestene må da være med på å spleise på vertenes fest. Anonymous poster hash: 668cb...9ce Jeg er ganske ny her, så beklager at jeg tok det opp da... (Men de som mener at betalbar er en uting, kan heller droppe festen om de må ha en gratis fyllefest for å dukke opp). Anonymous poster hash: 7d33f...375
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #39 Skrevet 11. september 2014 Jeg (og kanskje flere gjester) hadde sannsynligvis funnet på noe annet enn å være på hotellet og vente mellom vielsen og middagen. Det er jo to og en halv time. Sannsynligvis hadde jeg dratt hjem og slappet av imens - evt til der jeg skulle overnatte den helgen. Ang. fotografering så var det vanlig før i tiden å ta bilde av brudeparet og alle gjestene på kirketrappa. PRøv ihvertfall å få til et fellesbilde med alle, det er litt kult å ha i ettertid. Jeg så på instagram noen som hadde vært i bryllup der var laget et "selfie-hjørne". Det var kreativt! Lykke til! Anonymous poster hash: c8a64...52c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå