AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #1 Skrevet 10. september 2014 Kirke: På hjemstedet mitt. De fleste gjestene bor maks 30 min unna. Ingen har lengre reisevei enn to timer per vei. Fest: På et hotell 100 meter unna kirken. Vi betaler ikke overnatting, men har ordnet rabatter på overnatting for de som ønsker det. Klær: Kjolen kostet 1000 kr på nettet. Har i tillegg brukt 500 kr på å få en sydame til å gjøre mindre endringer på den, samt 500 kr på sko. Mannen bruker en dress han har fra før, men har brukt 1500 kr på ny vest, skjorte, samt 250 kr på å få et renseri til å ordne med press i dressen. Ringer: Vi bruker forlovelsesringene. Fotograf: 14 000 kr. Sminke: Ordner selv. Hår: En venninne som er frisør setter det opp for meg. Smykker/øredobber: Bruker noen jeg har fra før. Vielsen er klokken 13:00. Etter vielsen drar vi til fotografering. Fra klokken 14:00 serverer hotellet oppskåret frukt, kaffe og velkomstdrink m/u alkohol. En venninne vil underholde med sang/gitarspill i ca 15 min i eg eget rom (så man kan velge å ikke høre på). Klokken 15:00 vil en kompis av meg begynne fotografering av gjestene (vi ønsker å i alle fall ha ett bilde av hver gjest). Klokken 16:30 begynner middagen. Det er en 3-retters middag, med hvitvin til forretten, rødvin til hovedretten, samt en dessertvin. Det blir påfyll av drikke gjennom hele måltidet. Av alkoholfritt vil alt av vann, farris og diverse brus være tilgjengelig fra klokken 14:00 og til festen slutter (gratis). Taler: 3 stk jeg vet om. Leker: 1. Spørrelek for brud og brudgom. Hjestene er tilskuere. Tar ca 10 min. Kakeservering fra klokken 20:00. Bryllupskaka er stor nok til at alle får i alle fall en bit hver. Utenom den har vi 6 andre kaker. Til kaken serveres kaffe, oppskåret frukt og et glass champagne m/u alkohol. Etter kakeserveringen åpner en betalbar for de som vil holde det gående sent. Brus/vann er fortsatt tilgjengelig gratis. Vi planlegger ikke nattmat, men det vil bli satt frem et bord med kakerestene, chips, diverse snop og skokolade. Det er eget dansegulv, og en kompis vil sørge for god musikk så lenge det er folk igjen. Hvordan ser dette ut? Har du forslag til forbedringer? Med dette oppsettet kommer vi inn ca 8000 kr under budsjettet, så vi har litt å gå på hvis noe uforutsett skulle skje.Anonymous poster hash: f154a...080
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #2 Skrevet 10. september 2014 Glemte å skrive: Det blir ca 45 gjester. TSAnonymous poster hash: f154a...080
Jens Skrevet 10. september 2014 #3 Skrevet 10. september 2014 Ville servert noe mer mettende enn frukt etter vielsen. Ville droppet selskapsleken. Ellers høres det bra ut!
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #4 Skrevet 10. september 2014 Syns det ser bra ut bortsett fra betalbar. Bruk i hvertfall de 8000 på bonger. Og så tenker jeg det blir flaut for venninna di om ingen skulle komme og høre? Da kunne hun heller spilt litt lavt i et hjørne tenker jeg. Koselig med bakgrunnsmusikk, bare den ikke blir for høy. + at jeg jeg kommer til å prøve å få tatt et bilde med brudepar + alle gjester. Jeg trodde det var vanlig, men har ikke skjedd i noen av de bryllupene jeg har vært i. Men det er noe jeg ønsker meg. Heller det enn ett bilde av hver av gjestene. Anonymous poster hash: 668cb...9ce
Jolene Skrevet 10. september 2014 #5 Skrevet 10. september 2014 Høres knallbra ut, men her er mine tanker: Har tenkt på andre alternativer til vin mtp middag. Er ikke alle som tåler vin ol. Dropp selskapsleken. Ingen er så opptatte av det likevel. Bruk noe av de 8000 på bonger til gjestene i baren. De aller fleste vil sette pris på det når det er betalbar. Få venninna til å spille i hovedrommet, men lavt. Skal/har brudgommen mansjettknapper? Det gjør seg virkelig til en flott dress.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #6 Skrevet 10. september 2014 Ville ha droppet champagne til kaffen og servert Cognac eller likør etter gjestens valg samt bonger til gjestene på overskuddet på 8000,- Anonymous poster hash: e1af3...628
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #7 Skrevet 10. september 2014 <p> Høres knallbra ut, men her er mine tanker:Har tenkt på andre alternativer til vin mtp middag. Er ikke alle som tåler vin ol.Dropp selskapsleken. Ingen er så opptatte av det likevel.Bruk noe av de 8000 på bonger til gjestene i baren. De aller fleste vil sette pris på det når det er betalbar.Få venninna til å spille i hovedrommet, men lavt.Skal/har brudgommen mansjettknapper? Det gjør seg virkelig til en flott dress. Takk for svar! De som ikke liker/tåler vin får tilbud om øl, Ellers har vi i grunnen bare planlagt alkoholfri alternativer. Tenkte du på øl som alternativ, eller tenkte du på noe annet? Skal se om ikke det er bedre å flytte venninna mi inn i lokalet når hun skal spille ja. Takk for tipset. Mannen har mansjettknapper og slikt som han har arvet, han vil bruke de :-) Bonger er en god idé, men jeg kjenner at jeg er litt redd for å ha brukt hele budsjettet i tilfelle det skulle dukke opp noe jeg ikke har tenkt på/noe uforutsett skulle skje. Hvis vi skulle hatt bonger, hvor mange burde vi ha per person? TSAnonymous poster hash: f154a...080
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #8 Skrevet 10. september 2014 Ville ha droppet champagne til kaffen og servert Cognac eller likør etter gjestens valg samt bonger til gjestene på overskuddet på 8000,-Anonymous poster hash: e1af3...628 Likør kjenner jeg ingen som liker/drikker til vanlig. Men de kunne kanskje fått valg mellom cognac eller champagne? TSAnonymous poster hash: f154a...080
melatonin Skrevet 10. september 2014 #9 Skrevet 10. september 2014 Jeg ville droppe selskapsleker, og hver enkelt gjest bør spørres om det er greit å bli tatt et "portrettbilde" av, har oppdaget at flere og flere hater å stille opp på slike bilder(i det heletatt bli tatt bilde av) Det virker som om folk flest liker å stille opp på bilder med flere. Og hadde latt venninna synge i hovedrommet, ellers risikerer hun at ingen hører på og blir sittende der alene å synge. Lykke til med bryllupet
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #10 Skrevet 10. september 2014 Kirke: På hjemstedet mitt. De fleste gjestene bor maks 30 min unna. Ingen har lengre reisevei enn to timer per vei. Fest: På et hotell 100 meter unna kirken. Vi betaler ikke overnatting, men har ordnet rabatter på overnatting for de som ønsker det. Klær: Kjolen kostet 1000 kr på nettet. Har i tillegg brukt 500 kr på å få en sydame til å gjøre mindre endringer på den, samt 500 kr på sko. Mannen bruker en dress han har fra før, men har brukt 1500 kr på ny vest, skjorte, samt 250 kr på å få et renseri til å ordne med press i dressen. Ringer: Vi bruker forlovelsesringene. Fotograf: 14 000 kr. Sminke: Ordner selv. Hår: En venninne som er frisør setter det opp for meg. Smykker/øredobber: Bruker noen jeg har fra før. Vielsen er klokken 13:00. Etter vielsen drar vi til fotografering. Fra klokken 14:00 serverer hotellet oppskåret frukt, kaffe og velkomstdrink m/u alkohol. En venninne vil underholde med sang/gitarspill i ca 15 min i eg eget rom (så man kan velge å ikke høre på). Klokken 15:00 vil en kompis av meg begynne fotografering av gjestene (vi ønsker å i alle fall ha ett bilde av hver gjest). Klokken 16:30 begynner middagen. Det er en 3-retters middag, med hvitvin til forretten, rødvin til hovedretten, samt en dessertvin. Det blir påfyll av drikke gjennom hele måltidet. Av alkoholfritt vil alt av vann, farris og diverse brus være tilgjengelig fra klokken 14:00 og til festen slutter (gratis). Taler: 3 stk jeg vet om. Leker: 1. Spørrelek for brud og brudgom. Hjestene er tilskuere. Tar ca 10 min. Kakeservering fra klokken 20:00. Bryllupskaka er stor nok til at alle får i alle fall en bit hver. Utenom den har vi 6 andre kaker. Til kaken serveres kaffe, oppskåret frukt og et glass champagne m/u alkohol. Etter kakeserveringen åpner en betalbar for de som vil holde det gående sent. Brus/vann er fortsatt tilgjengelig gratis. Vi planlegger ikke nattmat, men det vil bli satt frem et bord med kakerestene, chips, diverse snop og skokolade. Det er eget dansegulv, og en kompis vil sørge for god musikk så lenge det er folk igjen. Hvordan ser dette ut? Har du forslag til forbedringer? Med dette oppsettet kommer vi inn ca 8000 kr under budsjettet, så vi har litt å gå på hvis noe uforutsett skulle skje.Anonymous poster hash: f154a...080 Jeg synes det høres helt topp ut. Men jeg mistenker at mye av det du skriver er for å ta hensyn til gjestene. Eks leken og talene. "Det skal bare være en kort lek på 10 min som gjestene ikke trenger å delta i"...jeg skjønner at du vil ta hensyn til gjester og det syns jeg du har gjort med tanke på rabatter ved overnatting og hensyn til personer som ikke drikker alkohol osv. Men ikke glem at dette er din og din kjære sin dag, hvor dere har lov til å ønske dere masse taler eller ha mange leker om dette er noe dere liker! Selv om det kan virke som (ihvertfall på kg) at gjestene er der for å få en perfekt dag som skal passe alle deres sære og krevende behov som gjest, så er de fleste faktisk bare glade for å få lov til å dele denne spesielle dagen med dere, på den måten dere ønsker! Anonymous poster hash: 4a6e0...d52 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #11 Skrevet 10. september 2014 Jeg ville droppe selskapsleker, og hver enkelt gjest bør spørres om det er greit å bli tatt et "portrettbilde" av, har oppdaget at flere og flere hater å stille opp på slike bilder(i det heletatt bli tatt bilde av) Det virker som om folk flest liker å stille opp på bilder med flere. Og hadde latt venninna synge i hovedrommet, ellers risikerer hun at ingen hører på og blir sittende der alene å synge. Lykke til med bryllupet Så om brudeparet vil ha et bilde av deg som gjest på dagen er det for mye å be om? Det høres veldig rart ut! Og slutt å be henne om å droppe leken, om hun vil ha 10 leker så kan hun gjøre det! Er du så sær at du ikke kan tolerere at et brudepar har satt sammen dagen som de vil, så holder du deg hjemme og slipper å irritere deg over ting. Anonymous poster hash: 4a6e0...d52 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #12 Skrevet 10. september 2014 Ville servert noe mer mettende enn frukt etter vielsen. Ville droppet selskapsleken. Ellers høres det bra ut! Takk for svar. Hva kunne vi servert sammen med frukten? Vil jo helst ikke at folk skal være for mette til middagen ;-) TSAnonymous poster hash: f154a...080
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #13 Skrevet 10. september 2014 Jeg ville droppe selskapsleker, og hver enkelt gjest bør spørres om det er greit å bli tatt et "portrettbilde" av, har oppdaget at flere og flere hater å stille opp på slike bilder(i det heletatt bli tatt bilde av) Det virker som om folk flest liker å stille opp på bilder med flere. Og hadde latt venninna synge i hovedrommet, ellers risikerer hun at ingen hører på og blir sittende der alene å synge. Lykke til med bryllupet Takk for det :-) Jeg kommer ikke til å tvinge noen til å stille opp på bilder om de ikke ønsker det. Jeg håper imidlertid å få: Minst ett bilde av hver gjest. Gruppebilder med oss og diverse gjester. Helst ett bilde med alle på, både oss og gjestene. Tror du de som ikke liker å bli fotografert syns det er greiere om det f.eks blir tatt et bilde av dem ved bordet heller enn at de stiller opp på portrettbilde? TSAnonymous poster hash: f154a...080
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #14 Skrevet 10. september 2014 Jeg synes det høres helt topp ut. Men jeg mistenker at mye av det du skriver er for å ta hensyn til gjestene. Eks leken og talene. "Det skal bare være en kort lek på 10 min som gjestene ikke trenger å delta i"...jeg skjønner at du vil ta hensyn til gjester og det syns jeg du har gjort med tanke på rabatter ved overnatting og hensyn til personer som ikke drikker alkohol osv. Men ikke glem at dette er din og din kjære sin dag, hvor dere har lov til å ønske dere masse taler eller ha mange leker om dette er noe dere liker! Selv om det kan virke som (ihvertfall på kg) at gjestene er der for å få en perfekt dag som skal passe alle deres sære og krevende behov som gjest, så er de fleste faktisk bare glade for å få lov til å dele denne spesielle dagen med dere, på den måten dere ønsker! Anonymous poster hash: 4a6e0...d52 Takk for svar :-) Jeg skal ikke legge skjul på at jeg har hørt mye på "hu mor", lest litt på KG, og så har mannen hatt mye han skulle sagt. Han ønsket stort "prinsessebryllup", jeg hadde vært fornøyd med en stor grillfest i hagen (men da måtte det jo vært på sommeren). Nå blir det nok en noe nedtonet variant av det han i utgangspunktet ville ha, men men. Jeg har hatt det mye gøy med planleggingen da :-) Pynten (lysholdere), bordkort osv er selvlaget, og det har vært koselig å sitte sammen med ett par gode venninner for å lage det. Når det er sagt har det vært mye mer arbeid enn jeg trodde med å planlegge bryllup. Heldigvis skal jeg jo bare gjøre deteén gang ;-) (krysser alle fingre jeg har! ) TSAnonymous poster hash: f154a...080
Jolene Skrevet 10. september 2014 #15 Skrevet 10. september 2014 Takk for svar! Bare hyggelig De som ikke liker/tåler vin får tilbud om øl, Ellers har vi i grunnen bare planlagt alkoholfri alternativer. Tenkte du på øl som alternativ, eller tenkte du på noe annet? For egen del tåler jeg ikke rødvin eller øl som inneholder gluten. Dersom det ikke er noen av gjestene som har slike allergier er saken selvsagt en annen Skal se om ikke det er bedre å flytte venninna mi inn i lokalet når hun skal spille ja. Takk for tipset. Bare hyggelig Mannen har mansjettknapper og slikt som han har arvet, han vil bruke de :-) Så flott med arvede mansjettknapper! Bonger er en god idé, men jeg kjenner at jeg er litt redd for å ha brukt hele budsjettet i tilfelle det skulle dukke opp noe jeg ikke har tenkt på/noe uforutsett skulle skje. Hvis vi skulle hatt bonger, hvor mange burde vi ha per person? Jeg ville i hvertfall tenkt 1per person kanskje 2. Nettopp fordi det er betalbar, men samtidig ville jeg tenkt budsjett. TSAnonymous poster hash: f154a...080
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #16 Skrevet 10. september 2014 Syns det ser bra ut bortsett fra betalbar. Bruk i hvertfall de 8000 på bonger. Hva er greia mot betalbar? Hvorfor skal brudeparet bruke tusenvis på alkohol til gjestene? Her får de vin til maten, og dersom det er noe de ønsker, synes jeg da virkelig at de skal få lov til det...? Anonymous poster hash: 7d33f...375
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #17 Skrevet 10. september 2014 Hva er greia mot betalbar? Hvorfor skal brudeparet bruke tusenvis på alkohol til gjestene? Her får de vin til maten, og dersom det er noe de ønsker, synes jeg da virkelig at de skal få lov til det...? Anonymous poster hash: 7d33f...375 Dette er så ferdig diskutert som det går an å få det til. Men jeg mener at når man inviterer til fest så betaler man alt. Jeg syns betalbar er en uting. Gjestene må da være med på å spleise på vertenes fest. Anonymous poster hash: 668cb...9ce 2
melatonin Skrevet 10. september 2014 #18 Skrevet 10. september 2014 Så om brudeparet vil ha et bilde av deg som gjest på dagen er det for mye å be om? Det høres veldig rart ut! Og slutt å be henne om å droppe leken, om hun vil ha 10 leker så kan hun gjøre det! Er du så sær at du ikke kan tolerere at et brudepar har satt sammen dagen som de vil, så holder du deg hjemme og slipper å irritere deg over ting.Anonymous poster hash: 4a6e0...d52 Men i all verden lær deg å lese da vel! Har ikke bedt henne om å droppe noen ting, hun ba om å høre fra flere hva de ville ha gjort og det har jeg gjort. Av erfaring vet jeg folk har en tendens til å sky unna leker. Og har da vel ikke sagt at jeg ikke ville stille opp på bilder, men har selv opplevd folk som nesten blir hysteriske av å måtte stille til bilder. Og ja jeg er eneig at det er rart, men når folk er sånn er de sånn og kan være greit å slippe å ha sure folk på dagen sin. Ellers synes jeg dagen hennes høres ut som en super dag jeg. Du trenger ikke gå til angrep på den måten. TS takker for svar som en høfflig person, jeg skrev absolutt ikke til deg. Folk som skal skrive så jævla hysterisk og sinte innlegg ødelegger mye av morroa av å være på forum, men sånn blir vel folk når de får et tastatur under fingra og kan skjule seg bak en anonym bruker. Du burde minne foreldra dine på at de gjorde en dårlig jobb med å oppdra deg. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #19 Skrevet 10. september 2014 Ville droppet denne: "Leker: 1. Spørrelek for brud og brudgom. Hjestene er tilskuere. Tar ca 10 min." Og for en ufyselig lang dag det kommer til å bli. Jeg hadde blitt møkk lei. Anonymous poster hash: 9b958...cda
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #20 Skrevet 10. september 2014 Takk for det :-) Jeg kommer ikke til å tvinge noen til å stille opp på bilder om de ikke ønsker det. Jeg håper imidlertid å få: Minst ett bilde av hver gjest. Gruppebilder med oss og diverse gjester. Helst ett bilde med alle på, både oss og gjestene. Tror du de som ikke liker å bli fotografert syns det er greiere om det f.eks blir tatt et bilde av dem ved bordet heller enn at de stiller opp på portrettbilde? TSAnonymous poster hash: f154a...080 Jeg hater å bli tatt bilde av selv, og jeg ville nok foretrukket et bilde på litt avstand eller i en naturlig setting. Hvis det skulle vært ved bordet bør det da ikke være når jeg tygger eller sånn. Jeg driver med bryllupsfotografering selv, og jeg passer alltid veldig godt på å ikke ta bilder av gjestene når de ikke er på sitt "beste". Anonymous poster hash: 9b958...cda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå