Gå til innhold

Hudpleie og sminke - billig eller dyrt, eller en mix?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noe slo meg da jeg sto på badet og sminket meg for litt siden. Jeg er blant dem som ikke bruker dyr hudpleie (mener da innen rens, toner osv), fordi de ikke utgjør noen forskjell på huden min, i forhold til de billigere variantene. I tillegg har jeg tanken om at renseproduktet bare skal være på huden en kort stund, i motsetning til kremer og sminke, som blir på hele dagen. Når jeg sto der og smurte inn en bb-krem fra Maybelline, begynte jeg å lure; alle dere som sverger til dyrere hudpleie (uansett årsak), bruker dere også sminke som er dyrere? Eller bruker dere for eksempel foundation fra Cubus?

Ja, jeg generaliserer stort i dette innlegget, men det var som sagt bare noe som slo meg når jeg sto på badet og så over mine egne produkter.

Anonymous poster hash: 3cc81...087
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en god mix av billig og dyrt på badet, men hudpleie er stort sett dyrere merker eller rene, naturlige produkter. Av sminke er det litt av hvert, men foundations og sånt er jeg litt forsiktig med da jeg reagerer på dårlige ingredienser.

Jeg føler at det blir litt for dumt å bruke masse penger på hudpleie om jeg bare pøser på med en foundation som gir meg utbrudd uansett. Må gå litt opp i opp.

Skrevet

Jeg blander dyrt og billig alt ettersom hva jeg liker, hvilken kvalitet produkter har og hva som faktisk funker for meg. Bruker dyrere renseprodukter, men tyr alltid til Simple servietter når jeg har vært på fylla.

Skrevet

Jeg bruker også en god blanding. Dyre kremer fra Priori blir blandet med billig serum fra Skinfood og enda billigere sminkefjerner fra Garnier. Det samme med sminke: dyr foundation fra Smashbox blir blandet med billige øyenskygger fra Makeup Geek og enda billigere blush fra Sleek. :)

Gjest Vinglasset
Skrevet

Jeg har brukt Vichy sine hudkremer de siste årene og er kjempefornøyd. Kjøper ikke dyrt når jeg får like bra på apoteket.

Når det kommer til concealer, pudder, øyeskygge og mascara så bruker jeg mer kostbare merker. Sykler og går i all slags vær så jeg er avhengig av sminke som tåler litt regn og svette.

Skrevet

Eg brukar ein miks, men brukar å lese meldingar av produkt grundig. Eg brukar å vere litt nøye med å berre kjøpe sminke som ikkje er testa på dyr, då. Og så er det litt ulikt kva det gjeld: skal eg kjøpe foundation, som MÅ vere bra, er eg meir truande til å kjøpe noko dyrt, medan ein leppestift som er eit motefenomen i større grad, der kan eg prøve meg fram med rimelege merke. NYX er ein favoritt uansett, dei testar ikkje på dyr, og er bra samanlikna med prisen.

Skrevet

Jeg bruker stort sett bare dyr sminke. Synes ofte den er bedre, og kjøper såpass sjeldent at det uansett ikke monner stort i det store budsjettet.

Bruker stort sett også dyre kremer, men her er jeg mer bevisst på kostnaden, ettersom det er mer forbruksvare. Synes ofte dyrere produkter er drøyere, og jeg kan dermed bruke mye mindre, og ha produktet lenger. Men det blir selvfølgelig dyrere enn produkter du får i dagligvare likevel.

Skrevet

Takk for svar, allesammen! :)

-ts

Anonymous poster hash: 3cc81...087
Skrevet

Jeg bruker også en miks av billig og dyrt. Fant blant annet en veldig god øyenskygge på Boots-apoteket som sitter mye bedre enn mange av de dyre jeg pleier å kjøpe. Jeg liker også BB-kremen fra Garnier.

Anonymous poster hash: 6043d...3da
Skrevet (endret)

Jeg bruker både relativt dyr sminke og hudpleie. Det er først og fremst fordi jeg har både har sensitiv og kranglete hud som reagerer på det meste av billigere produkter.

Det samme med såpe.. Har også opplevd å få utslett på hendene av vanlig butikksjampo.

Endret av Emelisse
Skrevet

Prisen spiller liten rolle for kvaliteten, ts. Selv de kremene og produktene som er godkjente i dag vil om ti år ha flere ingredienser inne på listen over forbudte stoffer. Og om du renser huden daglig så elder du den, uansett hvor dyrt renseproduktet ditt er.

Jeg bruker naturlige produkter. Noen, som leiremasken min, er dyrere. Andre, som honning&sitron-ansiktsvannet mitt er (nesten) gratis. Sukkerskrubb til ansikt og kropp kunne jeg ha laget selv av ting i kjøkkenskapene, men jeg kjøper det i stedet. Vil si den ligger i mellomsjiktet.

Mye sminke kjøper jeg ute på tur. Det er svært begrenset med tilgang på noen form for naturprodukter til sensitiv hud i Norge, så jeg bestiller alt inkludert såpe og sjampo fra utlandet. Ikke noe av det er fraskrekkende dyrt, Men noe (som neglelakk) vil de ikke sende, så da må jeg kjøpe på veien. :vetikke:

Anonymous poster hash: a08f5...15a

Skrevet

Blir huden eldre når man renser den?? Jaja man lærer stadig noe nytt.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Tidligere brukte jeg billig hudpleie og foundation fra typ Maybelline, Isadora. Det likte ikke huden så etterhvert fikk jeg problemhud, som jeg ikke ble kvitt uten å gå skikkelig til verks. Gikk over fra apotekrens til MD formulatonions og Decleor, og bruker nå bare pudder fra Bare Minerals. Så nå bruker jeg for det meste dyre produkter både til rens og sminking, og det har virkelig gjort under på huden. Merket stor forskjell på bare uker. :)

Endret av _Essx
Skrevet

Før kunne jeg bruke billig sminke, og hudpleie som var sånn midt på treet dyrt.

Men så fikk jeg problemhud, som ble sensitiv og reagerte på det meste av både

hudpleie og sminke, så nå går det mest i veldig dyre produkter innenfor både

hudpleie og sminke her. Produkter som jeg vet går bra overens med huden min.

Men visse ting/merker innenfor sminke har jeg funnet kan være like bra billig

som dyrt. Har blant annet funnet mye bra sminke huden min ikke reagerer på

fra The Balm som ikke er ett dyrt merke.

Skrevet

Jeg har problemer med huden min. Så jeg går til hudpleider, jeg kjøper også hudpleieoridukter derifra, da blir det litt dyrere. Men siden jeg har problemer med huden så er det nødvendig. Men sminke er jeg ikke så nøye med. Eneste jeg er nøye med er foundation pga hudproblemene mine. Bruker bare bareminerals. Men alt annet er jeg ikke så nøye med :)

Skrevet

Bruker mest dyr hudpleie fordi det er det som funker på meg, med unntak av et par ting her og der. Av sminke er det en mix, men er kresen på foundation, så der går det alltid litt penger.

Skrevet

FantasDick,du er klar over at Simple servietter inneholder to hormonforstyrrende stoffer sant? http://www.dinside.no/882164/forbrukeraadet-vil-forby-disse-produktene

Visste ikke at de innehold spesifikt "hormonforstyrrende", men at de inneholder noen stoffer som ikke er bra - helt klart. Bruker de som sagt kun når jeg er på fylla, er ingen alkis for å si det sånn. Dessuten tipper jeg at jeg ikke er den eneste som bruker f.eks Simple, Dermalogica, Nivea, Spenol, Lactacyd osv.

Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg bruker la roche posay eller hvordan det skrives som hudpleie fordi jeg har tørr hud og psoriasis, og det merket er egentlig det eneste som virkelig har hjulpet meg :) Det meste av sminke jeg har er ganske dyrt (bobbi brown, smashbox) men kan også kjøpe billig sminke om det er noe jeg vet er bra :)

Skrevet

Blir huden eldre når man renser den?? Jaja man lærer stadig noe nytt.

Nei den blir ikke eldre av det... Teiteste jeg har hørt. Man bør alltid rense huden, effekten av hudkrem, masker og serumer blir mye dårligere om huden ikke er renset først. Huden tar mer skade av å ikke bli renset.

Anonymous poster hash: a7092...d69

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...